• Äldre 1 Dec 15:28
    9403 visningar
    8 svar
    8
    9403

    Dnaprov från min avlidne son, Har någon som beställt?

    Hej,


    Min son har nyligen gått bort och begravningsbyrån frågade om jag ville beställa ett dnaprov med en minnesprodukt från evigtminne.


    Jag har varit inne och kikat på deras produkter de ser jättefina ut.


    Jag funderar på att beställa ett minnespaket från därifrån.


    Är det någon som beställt därifrån? blev ni nöjda? hur lång tid tog det?


    Tack på förhand för era svar.

  • Svar på tråden Dnaprov från min avlidne son, Har någon som beställt?
  • Anonym (Du är inte ensam.­)
    Äldre 1 Dec 15:38
    #1

    Jag beklagar din förlust, hur klarar du dig, får du nån hjälp och stöd?
    Jag förlorade min son för snart två år sen och för mig var det kaos den första tiden, så illa säger dom att det aldrig mer, men det blir heller aldrig detsamma. 
    Vi blev inte erbjudna något dna-prov och jag tror faktiskt inte jag hade velat haft det, men det är möjligt att om jag hade vetat mer att jag hade ändrat mig.
    Däremot så klippte jag av en lock av hans vackra mjuka hår och behöll en tröja att krama när det blir för svårt. 
    Usch, nu gråter jag. 
    Fan också.
    Får jag fråga vad hände med din son?
    Ta hand om dig och om du behöver prata med någon.
    www.febe.net/
    Dom är fantastiska, det var så skönt att prata med någon som faktiskt visste precis vad jag gick igenom, för dom hade själva gjort det, tyvärr. 

  • Äldre 1 Dec 17:52
    #2

    Hej och tack för ditt fina svar.

    Jag beklagar din förlust, ja ingenting känns verkligt just nu, och jag försöker bara klara av dagarna som de kommer. Han efterlämnar en fru och en son och jag känner att jag behöver vara stark för deras skull fastän jag bara vill bryta ihop totalt.

     Min son har varit sjuk en längre tid han fick cancer för några år sedan.

    De på begravningbyrån sa att detta var något nytt och att jag skulle kunna få hans dna infattat i något smycke tillsammans med ett dnaprov. Jag vill gärna ha ett sånt smycke så kan jag bära på en del av honom med mig varje dag tänker jag.  Dnaprovet vill jag förvara tills mitt barnbarn blir äldre så att han kan få det.

    Tack återigen för ditt fina svar.Hjärta

  • Anonym (My)
    Äldre 1 Dec 18:18
    #3

    Jag har aldrig hört talas om det du skriver. Men jag tycker det låter väldigt fint. Jag tycker att detta är något du ska ta tillvara på. Själv skulle jag vilja ha ett fingeravtryck på ett smycke och kunna ge mina barn, men den möjligheten fanns inte.

    Jag skulle råda dig till att ta tillvara på denna möjligheten, om inte för din egen skull, så för hans barn. Jag beklagar din, och familjens sorg <3

  • Anonym (Du är inte ensam.­)
    Äldre 1 Dec 18:38
    #4
    Ingridrutand skrev 2017-12-01 17:52:02 följande:

    Hej och tack för ditt fina svar.

    Jag beklagar din förlust, ja ingenting känns verkligt just nu, och jag försöker bara klara av dagarna som de kommer. Han efterlämnar en fru och en son och jag känner att jag behöver vara stark för deras skull fastän jag bara vill bryta ihop totalt.

     Min son har varit sjuk en längre tid han fick cancer för några år sedan.

    De på begravningbyrån sa att detta var något nytt och att jag skulle kunna få hans dna infattat i något smycke tillsammans med ett dnaprov. Jag vill gärna ha ett sånt smycke så kan jag bära på en del av honom med mig varje dag tänker jag.  Dnaprovet vill jag förvara tills mitt barnbarn blir äldre så att han kan få det.

    Tack återigen för ditt fina svar.Hjärta


    Jag förstår det, men du måste också ta hand om dig så att du orkar.
    Du får bryta ihop nu om det känns bra, du får göra vad du vill just nu, bara det får dig att må lite bättre.
    Du är hans mamma, han vill säkert inget hellre än att du ska må bra. 

    Men jag är övertygad om att din son vakar över er, han finns nära alla er som han älskar..
    Det har min son visat mig på många olika sätt, han finns där och han kommunicerar med dom medel han idag har. 
    Det har jag fått så många tecken på att det helt enkelt inte kan vara en slump, inte så många gånger. 

    Att bära honom med dig varje dag, den tanken förstår jag, det är samma tanke som gör att jag har tatuerat in min sons namn nära mitt hjärta.
    Vi håller dom nära våra hjärtan som vi alltid har gjort.
    Vi är mödrar, det kan inget ändra på. 

    Hjärta
  • Äldre 4 Dec 14:55
    #5
    Anonym (My) skrev 2017-12-01 18:18:23 följande:

    Jag har aldrig hört talas om det du skriver. Men jag tycker det låter väldigt fint. Jag tycker att detta är något du ska ta tillvara på. Själv skulle jag vilja ha ett fingeravtryck på ett smycke och kunna ge mina barn, men den möjligheten fanns inte.

    Jag skulle råda dig till att ta tillvara på denna möjligheten, om inte för din egen skull, så för hans barn. Jag beklagar din, och familjens sorg <3


    Tack, ja du har helt rätt nu har jag beställt ett minnespaket från de.


     


    Tack för din omtanke <3

  • Äldre 4 Dec 14:56
    #6
    Anonym (Du är inte ensam.) skrev 2017-12-01 18:38:28 följande:
    Jag förstår det, men du måste också ta hand om dig så att du orkar.
    Du får bryta ihop nu om det känns bra, du får göra vad du vill just nu, bara det får dig att må lite bättre.
    Du är hans mamma, han vill säkert inget hellre än att du ska må bra. 

    Men jag är övertygad om att din son vakar över er, han finns nära alla er som han älskar..
    Det har min son visat mig på många olika sätt, han finns där och han kommunicerar med dom medel han idag har. 
    Det har jag fått så många tecken på att det helt enkelt inte kan vara en slump, inte så många gånger. 

    Att bära honom med dig varje dag, den tanken förstår jag, det är samma tanke som gör att jag har tatuerat in min sons namn nära mitt hjärta.
    Vi håller dom nära våra hjärtan som vi alltid har gjort.
    Vi är mödrar, det kan inget ändra på. 

    Hjärta
    Tack för alla dina fina ord och dina tankarHjärta
  • Anonym­871115
    Äldre 4 Dec 17:04
    #7

    Jag beklagar din förlust, mina tankar går till dig och din familj.


    Skulle du kunna skicka en länk till det företaget du beställt detta ifrån.


    Jag skulle vilja se deras minnesprodukter.


    Jag har en hårborste och en hårlock kvar från min son som gick bort för 3 år sedan. Jag vill se om det går att få ett sånt dnaprov.

  • Äldre 4 Dec 18:41
    #8
    Anonym871115 skrev 2017-12-04 17:04:05 följande:

    Jag beklagar din förlust, mina tankar går till dig och din familj.


    Skulle du kunna skicka en länk till det företaget du beställt detta ifrån.


    Jag skulle vilja se deras minnesprodukter.


    Jag har en hårborste och en hårlock kvar från min son som gick bort för 3 år sedan. Jag vill se om det går att få ett sånt dnaprov.


     


    Självklart, www.evigtminne.se du kan ringa till de och fråga.

Svar på tråden Dnaprov från min avlidne son, Har någon som beställt?