• brian1551

    hjälp

    hej. 

    jag heter oscar. å är 16 år. går i 9an jag har haft ett ganska jobbigt liv på grund av ångest och depression, jag har inga vänner och går inte i skolan, jag har nämligen lektioner på bibloteket istället, på grund av att jag inte har haft några vänner mobbning social fobi ångest och deprition. men jag är ganska trött på att vara ensam, har varit hemma från skolan i cirka 2 å ett halvt år nu och jag har väll fått någon slags stämpel på mig, av de andra i skolan, jag har försökt att ta kontakt igenom sociala medier men dom säger typ bara fuck off,

    frågan är väll hur man kan få typ vänner eller något mer seriöst när man sitter i min sitvation 

  • Svar på tråden hjälp
  • Anonym (Hej)

    Fy så jobbigt, har du fått stöd och samtalshjälp osv? Har du stöttande familj? Jag antar att du kanske redan varit i kontakt och fått stöd i detta, om inte så måste du absolut få gå och prata med någon om dina känslor. Det är så viktigt att du ventilerar ditt inre och får stöd från din omgivning.

    Svårt att ge råd när man inte vet bakgrund till att situationen uppstått. Låt inte andra människor trycka mer dig och skäms inte över att du känner som du gör. Ångest är fruktansvärt. Kan du prova byta skola eller liknande?

  • brian1551

    har varit i kontakt med bup i ett år men har haft 6 olika terapefter. alla har slutat, känns ganska meningslöst att börja om hela tiden, och att byta skola har jag tänkt på men det känns lite försent nu, går ju i 9an i andra terminen. allt började väll på grund av dyslexi och att jag inte fick hjälp vilket gjorde så jag kännde mig värdelös på varje lektion. fick inte hjälp med det förns i 9 an. och sen i början av sjuan så bestämde mina vänner sig att frysa ut mig totalt. när jag kom gick dom och dom ignorerade mig. har haft dom vänerna sen dagis. vi var 7 stycken. därför har jag inte behövt lärt mig att skaffa vänner

  • EpicNurse

    Du kanske kan prova någon aktivitet? Alltså någon sport, musikskola eller liknande och få vänner därigenom?


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Mortiscia

    Det behöver inte vara sport eller musik, du kanske har andra intressen? :) Finns det kanske någon intressant förening där du bor, eller i närheten?

Svar på tråden hjälp