• Anonym199875

    Att dejta någon med barn - tips och råd??

    Hej! Jag skulle behöva lite råd, och kanske nån kan ge mig det här! :)

    Ska försöka skriva så kort som möjligt..

    Jag har träffat en man under ca 4 månader, han är ganska mycket äldre än mig men vi verkligen klickar med varann och vi gillar varandra väldigt mycket, och det bästa är nog att han gör mig så oerhört glad! (Jag lider av depression och ångest så att han lyckas med det är ju helt otroligt i sig).

    Han har två barn, en 16åring och en 7åring. Jag har inga barn och vill inte heller ha några, jag har helt enkelt inte det där suget efter barn som vissa verkar ha. Han jag träffar har sitt ena barn varannan vecka och under den veckan har vi inte träffats alls, vilket jag såklart förstår. Men så sa han förra veckan att jag skulle komma till han och sonen, käka och sova över. Tyckte det var jätte kul att han ville det och jag gillar verkligen barn (så länge det inte är mina.. ;)), har många barn runt mig då många av mina vänner har barn och så har jag jobbat på olika förskolor så tycker jag har lite koll iaf.

    Men den här lilla killen var inte alls social, han sa inte ett enda ord till mig och när jag försökte prata/ställa nån fråga så ignorerade han mig helt. Kanske berodde det på att jag var en helt ny människa som helt plötsligt dykt upp (pappan sa att jag var en vän till honom) eller om han var blyg.

    Hur som helst kändes det jätte jobbigt hela situationen och pappan försökte ?ursäkta? sig och säga att det inte berodde på mig, han trodde väll att jag tänkte så kanske.

    Men jag lär nog fortsätta träffa den här mannen eftersom jag gillar honom så mycket men hur ska jag agera mot sonen? Tips och råd från er som varit i samma sits eller har egna barn, skulle uppskattas!

    Jag vill ju inte pressa han på att prata med mig men kan ju inte ignorera han heller..? Eftersom jag är van vid sociala och pratglada barn så blev det en liten obekväm kväll.

  • Svar på tråden Att dejta någon med barn - tips och råd??
  • MochEsmamma

    Låter som min son när min nuvarande make träffade honom första gången. För min son var det nog en kombination av att han var blyg och osäker. Han var 7 år och ville gärna ha mig för sig själv. Det löste sig genom att maken hade ett stort tålamod. Småpratade alltid lite med sonen och provade olika ingångsvinklar tills han hittade nåt som funkade. Är väll bra att prata om nåt som intresserar barnet.

    Lycka till!

Svar på tråden Att dejta någon med barn - tips och råd??