• Leapea1

    Konstig mens efter skrapning

    Hej!

    Jag vill bara kolla om fler har varit med om liknande angående mensen.

    Jag gjorde en jobbig avbrytande abort i v.21 och två veckor efter skrapades jag. Jag blödde då efter skrapningen i två veckor exakt och samma dag som jag slutade blöda så tyckte jag att ägglossningen kom. Exakt samma konsistens och utseende som ägglossning så jag antar att det var det. 2,5 vecka efter ÄL så fick jag en brun "mens" som höll i 1,5 dag. Nu blöder jag inget mer.

    Kanske det är vanligt med oregelbunden mens efter en sån här sak. Men vore intressant om någon varit med om samma?

  • Svar på tråden Konstig mens efter skrapning
  • EpicNurse

    Om det var 2 veckor sedan förmodad ägglossning så ta ett gravtest! Har du fått negativt gravtest efter avbrytandet?


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Leapea1
    EpicNurse skrev 2017-12-04 21:18:49 följande:

    Om det var 2 veckor sedan förmodad ägglossning så ta ett gravtest! Har du fått negativt gravtest efter avbrytandet?


    Hej, ja jag tog ett test och det visade negativt. Jag är inte heller gravid för vi har inte varit så aktiv hehe ;P

    Vad tror du det kan vara? Bara någon oskyldig blödning innan "riktig" mens?
  • Leapea1
    Leapea1 skrev 2017-12-04 21:56:54 följande:

    Hej, ja jag tog ett test någon vecka efter skrapningen och det visade negativt. Jag är inte heller gravid nu för vi har inte varit så aktiv hehe ;P

    Vad tror du det kan vara? Bara någon oskyldig blödning innan "riktig" mens?


Svar på tråden Konstig mens efter skrapning