• Anonym191

    Fått tillbaka pengar??!

    Jättekonstig sak hände precis.

    Jag handlade på www.lekmer.se för exakt 1264kr den 24e november. Valde då direktbetalningsalternativet via Qliro och såg på min internetbank samma dag att det stod "SKYDDAT BELOPP: -1264:-", pengarna fanns inte tillgängliga på mitt konto och jag kunde inte på något sätt använda dessa, det stod som en transaktion i listan.

    När jag kollade kontot efter att ha handlar häromdagen hade jag på lönekontot 29,34kr där (för över från ett annat när jag handlar saker etc.) och tänkte inte mer på det, har inte använt kortet sedan dess. Idag när jag skulle handla och gick in i internetbanken för att föra över pengar mellan mina konton så har jag helt plötsligt 1340:- på lönekontot. Går in i transaktioner och ser att transaktionen där 1264kr drogs från mitt konto för köpet på lekmer.se är helt försvunnen, inte heller finns det någon transaktion som påvisar att de skulle satt in pengarna på mitt konto igen eller liknande. Går in på Qliros hemsida där man kan se alla sina senaste betalningar osv och den finns inte med. Inga kommande betalningar finns varken där eller på min internetbank (Swedbank). Puts väck bara!

    Blir väldigt fundersam just för att jag senast idag 14:36 fick ett mail om att paketet från lekmer nu har skickats från lagret efter en försening pga Black Week osv. Inget nämndes om att det skulle vara fel på betalningen eller liknande. Vad ska jag göra? Avvakta eller ringa dem och be dem dra pengar igen?

  • Svar på tråden Fått tillbaka pengar??!
  • Spislucka

    Liknande grej hände mig när jag beställde på komplett. Om jag minns rätt så va det att dom reserverar beloppet men om produkten inte skickas inom en eller två veckor så sätts beloppet tillbaka för att sedan dras på nytt när varan skickas

Svar på tråden Fått tillbaka pengar??!