• Konstnär31231245

    Vart hittar man stora färdigspända canvastavlor?

    Letar efter canvas tavlor med diameter 100x150cm. Har letat i flera veckor nu utan att hitta något. Det måste ju finnas fler än mig som inte vill bygga egen ram och spänna upp duk för att måla en större tavla? Allt jag hittat är en butik i Stockholm som ej levererar, samt en butik med pris på nånstans över 1000kr, så det är tyvärr ej möjliga alternativ.

    Någon som vet vart man kan få tag på större tavlor?
  • Svar på tråden Vart hittar man stora färdigspända canvastavlor?
  • Afterlife

    Jag har sett att dollarstore har haft stora canvastavlor till och från. Vet dock inte om de har haft riktigt så stora som du vill ha.

  • Julloopp

    Clas Ohlson har, spända och grunderade, men inte riktigt så stora som du vill ha.

    Jag tror att de flesta som målar så stort spänner och grunderar själva. En del butiker med konstnärsmaterial och rambutiker erbjuder spänning av duk.

  • Sjusovaren
    Hej!
    Billigast färdigspända och upp till 1m i alla fall har jag sett finns på Clas Ohlson, Biltema och Rusta. Har också sett att det finns mindre storlek på billiga prylbutiken TGR. Dyrare finns på butiker som Kreatima (tror jag det heter). Lycka till, hoppas du hittar rätt ????
Svar på tråden Vart hittar man stora färdigspända canvastavlor?