• Rabor

    USA erkänner Palestina som Israels huvudstad

    Och flyttar ambassaden ditt är det ett klarljus för Israel att fortsätta expandera bosättningar på Palestinsk mark.

  • Svar på tråden USA erkänner Palestina som Israels huvudstad
  • Abegayle70

    Det var kanske inte den bästa timingen även om jag håller med i sak.
    Tjeckien har gjort samma sak, men det bränns inga tjeckiska flaggor vad jag har sett.


    have a dream for breakfast and another one for life
  • AndreaBD
    Abegayle70 skrev 2017-12-07 21:02:52 följande:

    Det var kanske inte den bästa timingen även om jag håller med i sak.
    Tjeckien har gjort samma sak, men det bränns inga tjeckiska flaggor vad jag har sett.


    Tjeckien är så mycket mindre viktig än USA.
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2017-12-31 16:51:44 följande:

    freespeechtime.blogspot.com/2017/12/shock-as-belgian-representative-slams.html


    Shock as Belgian representative slams the EU "Trump is right, Jerusalem is the capital of Israel"

    Missar jag hennes namn eller hänvisar du till ett uttalande från en icke namngiven EU politiker? Den Belgiske utrikesministern är i alla fall mycket kritisk till Trumps beslut att flytta USAs ambassad till Jerusalem. aa.com.tr/en/europe/belgium-urges-eu-to-take-active-role-on-jerusalem/994723


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2018-01-01 12:43:07 följande:

    Missar jag hennes namn eller hänvisar du till ett uttalande från en icke namngiven EU politiker? Den Belgiske utrikesministern är i alla fall mycket kritisk till Trumps beslut att flytta USAs ambassad till Jerusalem. aa.com.tr/en/europe/belgium-urges-eu-to-take-active-role-on-jerusalem/994723


    Den påstådda enigheten om Jerusalems status är en myt. Flera länder är på gång att flytta sina ambassader. Det blir väl Kuba, Zimbabwe, Nordkorea och Sverige som inte flyttar, till slut.
    have a dream for breakfast and another one for life
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2018-01-01 14:55:39 följande:
    Den påstådda enigheten om Jerusalems status är en myt. Flera länder är på gång att flytta sina ambassader. Det blir väl Kuba, Zimbabwe, Nordkorea och Sverige som inte flyttar, till slut.

    Men vad heter den Belgiske politiker som du hävdar ska ha gett Trump rätt?

    Ifrågasätter du att den Belgiske utrikesministern kraftigt har kritiserat Donald Trumps beslut att flytta USAs ambassad till Jerusalem?


    Är det inte så att de allra flesta av världens länder är kritisk till att USA flyttar sin ambassad till Jerusalem?


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2018-01-01 14:55:39 följande:
    Den påstådda enigheten om Jerusalems status är en myt. Flera länder är på gång att flytta sina ambassader. Det blir väl Kuba, Zimbabwe, Nordkorea och Sverige som inte flyttar, till slut.

    När FN röstade om USAs beslut att flytta sin ambassad så var det bara 9 länder som röstade med USA. 33 länder la ner sin röster medan hela 128 länder (bla annat samtliga EU länder) röstade för att USAs uttalanden om Jerusalems status saknar rättslig betydelse.  Din spekulation/insinuation om att Sveriges linje i slutändan bara skulle delas av ett fåtal (och extrema regimer) är därför ganska larvig.


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden USA erkänner Palestina som Israels huvudstad