• Anonym (Stina)

    Få igång liggandet

    Hur kom ni igång med liggandet efter förlossningen? Mitt barn är en bit över halvåret. Jag snittades och har inga fysiska men. Delammar fortfarande och har inte fått tillbaka mensen. Det är jag som tar både det praktiska och emisionelka huvudansvaret för barnet.

    Jag är inte särskilt sugen på sex, men jag vill ju ha ett samliv med min man. Hur kom ni andra igång trots låg drift?

  • Svar på tråden Få igång liggandet
  • Haskel

    Så länge du inte har ont, och att du känner dig redo för sex. Så säg bara till din man, att ikväll du att ni ska ha sex. Det kanske blir lite krystat första gången, men vad spelar det för roll? Sätt igång, så är det gjort, sen faller det sig naturligt.

  • Anonym (Farsan)

    Hej
    Som man kan jag ju bara säga att det löser sig .... låter klyschigt, jag vet.
    Mitt ex var inte så sugen men det var ju jag :)
    Har du svårt för själva liggandet ännu - slappna av, han behöver nog inte det utan mer att du visar att du vill.... även om du inte vill fullt ut.
    Han kommer att bli överlycklig över lite handjobb, munjobb eller, som i mitt fall få leka med brösten.
    Ni har ju ett barn att ta hand om och är han något att ha så begriper han att det ju ger just nu är en investering för framtiden.
    Du ger lite och han känner av o backar när så behövs. Rätt enkelt! :)
    Kommer ihåg när vi låg första gången efter förlossning .....
    Stoppade ner huvudet i spjälsängen och talade om för junior...
    - Nu sover du - för nu ska pappa få åka!!!!
    Hahahaha

  • Anonym (Förhållande)
    Anonym (Stina) skrev 2017-12-07 18:02:59 följande:

    Hur kom ni igång med liggandet efter förlossningen? Mitt barn är en bit över halvåret. Jag snittades och har inga fysiska men. Delammar fortfarande och har inte fått tillbaka mensen. Det är jag som tar både det praktiska och emisionelka huvudansvaret för barnet.

    Jag är inte särskilt sugen på sex, men jag vill ju ha ett samliv med min man. Hur kom ni andra igång trots låg drift?


    Jag har ibland undrat över en sak om det här jag kanske har fel men det verkar som att sexlivet dör ut när det kommer in barn i bilden verkar det som 
    jag har vid två tillfällen hört två olika inflyttade par älska passionerat mellan väggarna två tre gånger om dagen sen har det plötsligt dött sen hör jag bara bebisen skrika nu behöver det här kanske inte gälla alla  
  • Anonym (.)
    Anonym (Förhållande) skrev 2017-12-07 21:22:01 följande:

    Jag har ibland undrat över en sak om det här jag kanske har fel men det verkar som att sexlivet dör ut när det kommer in barn i bilden verkar det som 

    jag har vid två tillfällen hört två olika inflyttade par älska passionerat mellan väggarna två tre gånger om dagen sen har det plötsligt dött sen hör jag bara bebisen skrika nu behöver det här kanske inte gälla alla  


    ...eller så har de bara dämpat ljuden av sitt sexliv av hänsyn till barnen... så gjorde i alla fall vi . Väldigt stor skillnad på ljudnivån när barnen inte är hemma...
  • Anonym (Förhållande)
    Anonym (.) skrev 2017-12-07 21:36:20 följande:
    ...eller så har de bara dämpat ljuden av sitt sexliv av hänsyn till barnen... så gjorde i alla fall vi . Väldigt stor skillnad på ljudnivån när barnen inte är hemma...
    kanske men det kändes inte riktigt så går det verkligen att gå från högljutt passionerat sex 2-3 gånger om dagen till att vara knäpptyst? det enda jag hörde var bebisskrik o prat 
  • Emmacecilia
    Anonym (Förhållande) skrev 2017-12-07 21:22:01 följande:

    Jag har ibland undrat över en sak om det här jag kanske har fel men det verkar som att sexlivet dör ut när det kommer in barn i bilden verkar det som 

    jag har vid två tillfällen hört två olika inflyttade par älska passionerat mellan väggarna två tre gånger om dagen sen har det plötsligt dött sen hör jag bara bebisen skrika nu behöver det här kanske inte gälla alla  


    För många par är det ju så. Speciellt om de har det jobbigt med bäbisen. För en del kvinnor som har en annan person uppepå sig dygnet runt, ammar och slits av trötthet så finns inte mycket energi för erotik och sex. Den största krisen för ett förhållande är när första barnet kommer. Men kris betyder ju inte bara elände, många hittar ju tillbaka till samlivet efter ett tag, även om det av praktiska skäl kanske aldrig återgår till det som var innan barn.
  • Kaptenen

    Vårt samliv dog för gott efter andra barnet. Nu sexlöst i 8 år. Det känns ganska otroligt att vi skulle få igång det igen. Ångrar att jag inte tog tag i detta tidigare. I och för sig släpade jag med frun till parterapi, men det gav inget. Min fru saknar det inte och så länge jag sitter still i båten är hon nöjd.

  • Anonym (Stina)

    Det är mardrömmen, att vi inte hittar tillbaka. Jag är lite för nöjd utan sex just nu. Det kommer att bli ett rätt osexigt projekt att få fart på lusten tror jag. Men, a woman?s gotta do what a woman?s gotta do.

  • Anonym (Samma)

    Är i exakt samma sits och undrar samma sak :/ Är så galet trött så jag fattar inte hur jag ens ska orka vara vaken 10 minuter extra när barnen äntligen sover.

  • Underhill
    Anonym (Stina) skrev 2017-12-08 10:06:41 följande:
    Det är mardrömmen, att vi inte hittar tillbaka. Jag är lite för nöjd utan sex just nu. Det kommer att bli ett rätt osexigt projekt att få fart på lusten tror jag. Men, a womans gotta do what a womans gotta do.
    Så, ta tag i det, prata om det och tala om vart du står och tänker. 
    E vi överens så kör vi
  • Anonym (Stina)
    Underhill skrev 2017-12-08 10:12:00 följande:

    Så, ta tag i det, prata om det och tala om vart du står och tänker. 


    Det är inte pratandet som är problemet, det är praktiserandet. Det blir så konstigt att på något vis börja om. Ärligt talat lite besvärande. Som första gången med någon, fast utan den där förälskelsen och/eller kåtheten.
  • Anonym (Förhållande)
    Anonym (Stina) skrev 2017-12-08 11:08:00 följande:
    Det är inte pratandet som är problemet, det är praktiserandet. Det blir så konstigt att på något vis börja om. Ärligt talat lite besvärande. Som första gången med någon, fast utan den där förälskelsen och/eller kåtheten.
    så i nuläget känner du inga lustkänslor? tror du det finns någon mat du kan äta för att få igång dig? 
  • Underhill
    Anonym (Stina) skrev 2017-12-08 11:08:00 följande:
    Det är inte pratandet som är problemet, det är praktiserandet. Det blir så konstigt att på något vis börja om. Ärligt talat lite besvärande. Som första gången med någon, fast utan den där förälskelsen och/eller kåtheten.
    Börja i det lilla. Massage kanske? Kramar och sånt :) Planera något mysigt...laga mat ihop och öppna en flaska vin.
    E vi överens så kör vi
  • Emmacecilia

    Försök få barnvakt så att du får sova ut, då brukar lusten komma. Ta hand om dig själv och gör lite skönhetsvård hemma, för din egen skull, sådant du inte gjort sen innan gravidmagen. Så att du hittar tillbaka till dig själv och din egen lust.

  • Emmacecilia

    Kollade nyss denna TED talk, inte dum alls. Handlar om vår lust och hur man får kontakt med den. Rolig föreläsare som skrivit bra böcker också.



Svar på tråden Få igång liggandet