• Anonym (Anonym)

    Ser psykedeliska bilder

    Hej! Tråden kanske inte passar in just här men jag ville vara anonym så därför blev det här.

    Jag undrar om någon kan hjälpa mig att förstå det som hände mig igår.

    När jag skulle lägga mig på kvällen och blundade så började jag plötsligt se massa former som jag aldrig sett tidigare i verkliga livet. Jag kan inte förklara dem riktigt för dem "finns inte". Alla mönster och allt jag "såg" när jag blundade var indigo/lila i färgen.

    Min son ligger bredvid mig i sängen. Plötsligt så ser och hör jag min son börja vrida och vända på sig i sängen och jag försöker trösta honom. Detta pågår en stund och efteråt börjar jag se andra psykedeliska grejer. Massa olika färger, mönster, figurer, gudinnor och ljus och energier. Allt från läskigt till kärleksfullt till verkliga livet till det andliga.

    Sen slår jag upp ögonen och känner mig jätteförvirrad. Min son ligger lugnt och stilla och sover bredvid mig och allt det jag såg/hörde hade inte hänt. Jag "vaknade" upp och frågade mig själv; har inget av det jag nyss upplevt hänt?

    Allt pågick inne i mitt huvud och det var sååå verkligt! Nej, jag har inte tagit några droger fast man kanske kan tro det. Helt sjukt! Vad i helsike var det jag upplevde igår?

  • Svar på tråden Ser psykedeliska bilder
  • Anonym (Anonym)
    Sisterofthesun skrev 2017-12-07 19:58:24 följande:

    Antagligen en sömnparalys. Har du varit stressad den senaste tiden?


    Stressad med det andliga skulle jag vilja säga i så fall. Har varit väldigt nära det andliga ett tag nu. Väldigt väldigt nära.
  • Anonym (Mizzy)

    Vad menar du med att vara nära det andliga?

    Låter sjukt spännande...

  • Anonym (ok)
    Anonym (Anonym) skrev 2017-12-07 20:00:42 följande:
    Stressad med det andliga skulle jag vilja säga i så fall. Har varit väldigt nära det andliga ett tag nu. Väldigt väldigt nära.
    Fast om du varit väldigt nära det andliga ett tag kanske din upplevelse inte är så konstig.. Eller hur tänker du själv?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Mizzy) skrev 2017-12-07 21:29:35 följande:

    Vad menar du med att vara nära det andliga?

    Låter sjukt spännande...


    Har bara känt mig väldigt närvarande med det andliga på sistånde. Känner mig aldrig ensam och säker som det som hände igår händer mig jämnt och ständigt. Och jag får hela tiden tecken från något/någon via numerologin. Ser samma nummer om och om igen, varje dag, hela tiden. 1212, 1313, 1414, 1616, 1717, 66, 44, 22, 222, 2222, 0000 och allt annat. Det har varit så mycket andligt på sista tiden att jag börjar bli tokig! Vad är det som håller på att hända med mig? Har känt mig rädd för det eftersom det händer så så mycket nu. Det är så påtagligt!
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (ok) skrev 2017-12-07 21:31:46 följande:

    Fast om du varit väldigt nära det andliga ett tag kanske din upplevelse inte är så konstig.. Eller hur tänker du själv?


    Inte att jag tycker det är konstigt. Jag tycker det är skit häftigt och fascinerande men samtidigt skrämmande eftersom det är så påtagligt. Och att jag ibland ser bilder på människor som är fysiskt sårade. Som kanske saknar en arm eller halva huvudet och såna grejer. Då blir jag rädd och spärrar upp ögonen. Jag vill mest bara ha hjälp att förstå vad allt det här innebär. Jag kan tolka mycket själv ju mer tiden går. Men vill gärna ha någon erfaren att bolla med.
  • Anonym (nej)
    Anonym (Anonym) skrev 2017-12-07 21:41:39 följande:
    Har bara känt mig väldigt närvarande med det andliga på sistånde. Känner mig aldrig ensam och säker som det som hände igår händer mig jämnt och ständigt. Och jag får hela tiden tecken från något/någon via numerologin. Ser samma nummer om och om igen, varje dag, hela tiden. 1212, 1313, 1414, 1616, 1717, 66, 44, 22, 222, 2222, 0000 och allt annat. Det har varit så mycket andligt på sista tiden att jag börjar bli tokig! Vad är det som håller på att hända med mig? Har känt mig rädd för det eftersom det händer så så mycket nu. Det är så påtagligt!
    Det blir så när ditt undermedvetna letar efter dessa siffror. Det är som när man är kär i någon och ser dens namn överallt. Man märker det på ett helt annat sätt. Det har inget med andlighet att göra. Det är din hjärna som spelar dig ett spratt. Sluta tänka på det så kommer det ge med sig. Och gör det inte det är det dags att gå till doktorn.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (nej) skrev 2017-12-08 19:17:20 följande:

    Det blir så när ditt undermedvetna letar efter dessa siffror. Det är som när man är kär i någon och ser dens namn överallt. Man märker det på ett helt annat sätt. Det har inget med andlighet att göra. Det är din hjärna som spelar dig ett spratt. Sluta tänka på det så kommer det ge med sig. Och gör det inte det är det dags att gå till doktorn.


    Ska man gå efter din teori så får jag nog gå till doktorn. Och det tänker jag verkligen inte göra :)
  • Anonym (Undrar)

    Det kan ju vara så att du är på väg in i en psykos?
    För många börjar det med en stark dragning till det andliga och religion.

    Jag tycker att du ska uppsöka en psykiatriker som kan göra en bedömning.

  • Anonym (nej)
    Anonym (Anonym) skrev 2017-12-08 19:33:18 följande:
    Ska man gå efter din teori så får jag nog gå till doktorn. Och det tänker jag verkligen inte göra :)
    Det är ingen teori. Ser man saker som inte finns är det hjärnan som framkallar dom.
  • Anonym (Mizzy)

    Fast tror man inte på det ockulta så är detta bara nonsens.

    Jag tror dig har hört något liknande från andra människor som har förmågor.

    Du behöver nog hitta någon som jan hjälpa dig att hantera det du går igenom nu så det inte blir så jobbigt för dig. I framtiden kanske du kan hantera det på annat sätt

  • Anonym (Sinnen)

    Jag hade liknande synfenomen som barn. Ingen sömnparalys, men i mörkret när jag var själv. Geometriska figurer och gröna maskar mm på ett genomskinligt täcke som snurrade runt mig.

    Jag har tolkat det som om mina sinnen inte var fördigkopplade, utan att syncentrum hittade på egna saker. Som att man tänker på ord/veckodagar i färg som barn fast på riktigt. (det finns även vuxna som har såna konstiga kopplingar och exv "ser" texten eller musiken som de hör eller ser konstiga färger när de äter). Sen försvann det en dag efter att jag haft riktig dagdröm där väggen blev ett landskap med människor i.

    Jag var typ överbegåvad på många sätt som barn men det har jämnat ut sig ganska mycket med åren. Inga diagnoser men är känslig för sinnesstämning, musik, en del suggestiva saker (även om jag numera har betydligt tjockare filter).

    Svimmade en gång som vuxen och gjorde ett EEG efter det. De hittade deltavågor i vaket tillstånd vilket jag inte riktigt vet hur det påverkar mig.

Svar på tråden Ser psykedeliska bilder