• Tjejhär

    bf augusti

    Jag kan verkligen inte förstå att jag är i 6 veckan idag, jag har blivit lite galen och ville kolla om hur snabbt det gick för ett graviditetstest att synas positivt och det syndes efter bara några sekunder :) Jag är så himla nervös men gud så lycklig jag är men illamåendet och yrslen skulle jag helst inte vilja ha. Det känns fruktansvärt att vakna runt tre på nätterna pga att man mår illa. Är det någon som har tips mot illamående så det kan lindras lite

  • Svar på tråden bf augusti
  • BillaGardin

    Hej

    Borde också ha bf i augusti. Testade positivt med clearblue early igår. Ska testa med vanlig veckoindikator idag eller imorgon. Detta blir barn nr 4 i så fall. Har haft jobbiga graviditeter innan...

    Grattis till dig!

  • SIK

    Grattis! Så kul! Hur gammal är du? Är det ditt första?
    Jag har också bf i Augusti. Jag är 33år och det är mitt tredje.
    Men med en annan pappa. Mitt livs kärlek :)
    Så vi är super uppspelta!

  • BillaGardin

    Tips mot illamående:

    Ät något innan du kliver upp ur sängen.

    Det finns tabletter, åt dem hela min första graviditet.

    Drick mycket vatten.

  • Tjejhär

    Tack för grattis hälsningar , det är mitt första barn och jag är 22 år gammal så jag är ju somsagt jätte nervös över hela situationen men jag har alltid velat ha barn så länge som jag kan minnas och att nu få chansen känns fantastiskt. Grattis till era graviditeter:)

    Tack för tipsen om att äta innan man går upp det har hjälpt mycket men dock nu så är jag bara rent utsagt piss slut hela dagarna vilket känns sjukt jag måste ta en vila på en timme ungefär för att orka med dagen.Men något som gör så fruktansvärt ont är bröstvårtorna det är verkligen inte en bekväm känsla och jag kan ju inte gå utan bh hela dagarna då ingen annan i familjen vet om att jag är gravid. Hur berättade ni för era familjer och vänner ? och i vilken vecka?

  • Vallmofröt

    Hej ännu en med bf i augusti. Väntar 3 barnet. Är i v. 6 nu. Spännande lite skrämmande, överlycklig och orolig allt på samma gång. Hur mår ni? Ja har ett jädra humör från o till.. har även vart väldigt lätt för gråt. Mår inte illa än iaf. De e ja glad över. Har haft mycket molnande värk i magen.

  • manda974

    Hej plussade igår och borde ha bf i slutet av augusti! Tror jag är i v 5 om man räknar från senaste mensen.

    Är 22 och väntar första barnet. Så spännande!

  • 52Försöket

    Hej alla!

    Då hoppar även jag in i tråden, testade positivt i morse på BIM! Helt snurrigt! Min senaste mens var 14/11 och säker på att ÄL var 1/12 pga stadigt högre temp sedan den 2/12. Vi hade lunchsex den dagen så bebis borde ha blivit gjord då! Vecka 5 nu.

    En liten presentation:

    Jag bor i södra Stockholm och fyller 39 år imorgon. Det här blir min och makens sladdis, vi har en son som är 9 år. Han vill väldigt gärna ha ett litet syskon så därför har han också vetat om att vi bestämt oss för att skaffa ett. Har visat honom testet och alla är jätteglada! Hoppas allt går vägen bara, vet att det är tidigt att berätta men vi har liksom inga hemligheter jag och han...

Svar på tråden bf augusti