• Äldre 9 Dec 01:30
    16896 visningar
    25 svar
    25
    16896

    Fransförlängning, vad tycker ni om det?

    Funderar på fransförlängning för jag är trött på mascara. Är det någon som gjort fransförlängning och vad tycker ni om det? Hur ofta måste ni göra refill? Har hört att man måste göra det varannan vecka för att det ska se bra ut. Tänkte göra detta i samband med ögonbrynsfärgning. Vill höra era erfarenheter och hur mycket ni betalar. Jag är en trött mamma som har ett jobb där jag förväntas alltid se fräsch ut och är trött på smink.

  • Svar på tråden Fransförlängning, vad tycker ni om det?
  • Äldre 9 Dec 01:57
    #1

    Jag tycker de e superskönt. Men som sagt, jag fyller på varannan vecka för att hålla de snyggt. Ibland ångrar jag att jag började men de underlättar morgonen och e snyggt så länge man fyller på :) betalar 400

  • Äldre 9 Dec 03:15
    #2
    Jagocolin skrev 2017-12-09 01:57:36 följande:

    Jag tycker de e superskönt. Men som sagt, jag fyller på varannan vecka för att hålla de snyggt. Ibland ångrar jag att jag började men de underlättar morgonen och e snyggt så länge man fyller på :) betalar 400


    Det låter som ett bra pris. Är så trött på mascara, vill kunna vakna på morgonen och se bra ut utan smink.
  • Äldre 9 Dec 19:26
    #3

    Oj. 800 kr i månaden alltså? Hade velat testa men fyfan va dyrt :(

  • Äldre 9 Dec 19:39
    #4

    Fyller på var 3 e vecka betalar 700 kr för det. Nytt sett kostar 1500 kr.

    Älskar det. Men tror inte det är bra att göra det hela tiden. Brukar ha uppehåll lite då och då.

  • Äldre 10 Dec 15:57
    #5
    magelita80 skrev 2017-12-09 19:39:37 följande:

    Fyller på var 3 e vecka betalar 700 kr för det. Nytt sett kostar 1500 kr.

    Älskar det. Men tror inte det är bra att göra det hela tiden. Brukar ha uppehåll lite då och då.


    Hur ofta gör du uppehåll, och hur länge?
  • Äldre 10 Dec 15:58
    #6
    MrsPJ skrev 2017-12-09 19:26:52 följande:

    Oj. 800 kr i månaden alltså? Hade velat testa men fyfan va dyrt :(


    Ja det är ju inte billigt, men tror det kostar så mycket för att det tar lång tid. Runt 2 timmar tror jag.
  • Äldre 10 Dec 18:34
    #7
    +1

    Jag tänker att jag mycket hellre har ett fondsparande på 800 kr/månad än att slänga pengar i sjön på att förlänga ögonfransar.


    Nej, jag tvättar inte min bil. Jag vattnar den för att se om den växer och blir en buss. /sarcasticquotes
  • Äldre 10 Dec 18:35
    #8

    Jag tycker ärligt talat att det ser riktigt hemskt ut med fransförlängning annat än på kort. Bättre i så fall att färga fransarna eller hitta en snygg look utan mascara. En tjej på jobbet har slutat använda mascara och istället satsat på lite mörkare färg till ögonbrynen och det ser riktigt bra ut. Fast vet inte om det krävs glasögon för att klara av den looken på ett bra sätt (vilket hon har).

  • Äldre 10 Dec 19:10
    #9

    Ser oftast HEMSKT ut!

  • Äldre 10 Dec 19:18
    #10

    Jag älskar mina fransar! Se så mkt piggare ut. Vill dock inte ha jätte långa och jättetätt. Lite längre och snygg böj på de trivs jag jättebra i.

    Jag fyller på varannan vecka, efter två veckor brukar jag ha tappat endel och de lägger sig lite kors och tvärs. Gör det hos en vän som är utbildad, betalar 200 kr och det tar mellan 1,5- 2 timmar.

Svar på tråden Fransförlängning, vad tycker ni om det?