• Äldre 9 Dec 01:52
    18267 visningar
    8 svar
    8
    18267

    VAD SKA JAG GÖRA?!

    Min 2-åriga mops orkar knappt gå, tar sig inte upp ett trappsteg ens och skriker när man tar honom på ryggen ned mot svansen. Har kommit under dagen och blivit värre bara.. nu släpar han liksom benen efter sig. Ringde jourhavande veterinär på kvällen vilket gav mig en tid kl 11 imorgon och hon tror på inflammation i ländryggen. Men tänk om det är en tumör?? Och när han har så himla ont, det syns på honom att han lider! Gråtit i två timmar nu av och till, är så himla rädd men hon menar att det inte är akut. Ska jag ringa igen eller vad gör jag? Tänk om han dör inatt. Är det verkligen inte akut?

  • Svar på tråden VAD SKA JAG GÖRA?!
  • Äldre 9 Dec 02:01
    #1

    Om jag var du skulle jag åkt in direkt. Varje gång det varit något med mina katter har vet alltid sagt att jag bör åka in direkt (om det inte typ gällt tänderna och mindre saker) men om du ser att han plågas så mycket skulle jag inte chansa :(

    En natt fick min katt vatten i hela magen och blev förstoppad, alla i min familj tyckte jag överdrev och skulle vänta tills nästa dag, hade jag gjort det hade hon inte levt idag. Gå på magkänslan! Lycka till och hoppas allt går bra!

  • Äldre 9 Dec 02:32
    #2

    Tack för svar! Fick sådant bemötande att det inte var något livshotande eller farligt så, han kan få lite smärtlindring och röntgen. Försökt och googlat om det faktiskt kan vara något allvarligare än ?inflammation i ländryggen?. Nu sover han men ändå.. är så rädd bara att det ska bli som för dig med din katt men skillnaden är att jag inte åkte in. Han är verkligen mitt allt.

  • Äldre 9 Dec 03:15
    #3

    Förstår din oro! Men om dom sagt att det inte är livshotande borde du ju kunna lita på det, min erfarenhet är att vid minsta lilla aning att det kan vara något allvarligt säger dom hellre åt en att alltid åka in och nu har dom ju bett dig avvakta :)

  • Äldre 9 Dec 04:06
    #4
    +2

    Jag tror också att veterinären har rätt i att den största faran är att din hund har ont. Min förra hund drabbades under de sista åren av sitt liv upprepade gånger av muskelinflammationer i nederdelen av ryggen i samband med kyla. Håll honom varm och vätskad så ska det klara sig.

    Jag bad veterinären om ett extra recept på smärtdtillande/antiinflammatoriska tabletter så att jag hade dessa hemma när problemen började. De gjorde ingen mer åtgärd än så. Vi jobbade förebyggande med varma täcken även vid ganska mild temp, undvek större ansträngningar och hittade snart ett samband med att det ofta inträffade efter att det varit halt ute och han då snedbelastat ryggen för att kompensera.

    Ta hand om din parvel och lycka till.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Äldre 9 Dec 18:09
    #5

    har du varit inne med hunden än? 

    hur gick det?

  • Äldre 26 Jan 01:07
    #7
    gnipökåms skrev 2017-12-09 18:09:49 följande:

    har du varit inne med hunden än? 

    hur gick det?


    Helt glömt tråden. Åkte in med honom och de hittade inget fel, gissade på en sträckning i ryggen. Gav honom smärtstillande och tog blodprov som inte visade något avvikande. Idag mår han bra :)
  • Äldre 26 Jan 14:50
    #8
    jagkommerintepånågot skrev 2018-01-26 01:07:37 följande:
    Helt glömt tråden. Åkte in med honom och de hittade inget fel, gissade på en sträckning i ryggen. Gav honom smärtstillande och tog blodprov som inte visade något avvikande. Idag mår han bra :)
    skönt att höra!!
Svar på tråden VAD SKA JAG GÖRA?!