• Anonym (Arg!!!)

    Varför ha halvstora ungar i kundvagnen???

    Svara gärna på det om du är en av de som har den dåliga smaken att ha ungar med skitiga skor på sig i kundvagnen!

    Har man ungar som inte orkar gå, ha en sittvagn. Ska det vara så jäkla svårt? Lite besvärligt om man ska handla mycket, visst. Men att låta ungen vara i vagnen med skitiga skor är fanimig hälsovådligt!

    I den vagnen ska någon annan kanske lägga sina grönsaker efteråt. Där som din unge haft sina skor som hen kanske trampat i hyndskit med innan du placerade hen i vagnen.

    Måste ni nödvändigtvis ha era halvstora ungar i kundvagnen, så ta åtminstone av skorna. Är det för mycket begärt?

  • Svar på tråden Varför ha halvstora ungar i kundvagnen???
  • Anonym (orent)

    Jag har inga barn men jag har den dåliga smaken att parkera kundvagnen ute i kundvagnsskjulet där duvor, kråkor och gråsparvar kan hoppa runt och bajsa på dem bäst de vill. Kundvagnar är inte speciellt rena oavsett om det suttit barn i dem eller ej.

  • Anonym (?)

    Har aldrig tänkt på det så faktiskt. Men bakteriellt sett är en kundvagn en katastrof med eller utan skitiga skor. Jag har haft min 3,5 åring i kundvagnen ofta och har inte reflekterat över det, men förstår din tanke.

  • Anonym (Arg!!!)
    Anonym (orent) skrev 2017-12-09 10:22:59 följande:

    Jag har inga barn men jag har den dåliga smaken att parkera kundvagnen ute i kundvagnsskjulet där duvor, kråkor och gråsparvar kan hoppa runt och bajsa på dem bäst de vill. Kundvagnar är inte speciellt rena oavsett om det suttit barn i dem eller ej.


    Jaha, så då är det automatiskt ok att ha skitiga skor i vagnen?
    Ja, men då vet jag.

    Jag har då aldrig sett några fåglar i kundvagnsstallet där jag handlar. Än mindre någon fågelskit.

    Då kanske det går bra att byta bajsblöjor i vagnen också? Skit som skit?


  • Anonym (Arg!!!)
    Anonym (?) skrev 2017-12-09 10:23:36 följande:

    Har aldrig tänkt på det så faktiskt. Men bakteriellt sett är en kundvagn en katastrof med eller utan skitiga skor. Jag har haft min 3,5 åring i kundvagnen ofta och har inte reflekterat över det, men förstår din tanke.


    Efter det jag skrivit, kommer du fortsätta med det?
    Det var länge sedan jag hade småbarn, men... får inte ditt barn plats i "stolen" som faktiskt är inbyggd i vagnen?

    Jag vet att jag inte är ensam om min åsikt i den här frågan.
  • Anonym (Naivt)

    Om du tror att kundvagnen är den enda och största risken för att få med dig virus/bakterier hem så är du inte nådigt naiv.

    Varje dag tafsar hundratals människor på den frukt och de grönsaker du köper, tvätta av dem vid hemkomst. Grönsaker odlas med hjälp av djurbajs.

    Du själv överför en massa äckel från paketerade varor, som stått i lager där gnagare och fåglar förekommer, till opaketerade varor. Dagligen nyser, människor i dina varor, människor som suttit på smutsiga säten i kollektivtrafiken stryker sig mot hyllor och varor. Jag kan hålla på hur länge som helst egentligen.

  • Anonym (Orka bry sig)

    En icke-fråga för mig. Man lägger väl inte frukt och grönsaker rätt ner på gallret? Du har väl en påse till? Och tänk så flitiga handtagen på vagnen är efter alla med smutsiga händer.

    Jag tycker ts är lite överkänslig. Många såna trådar nu...

  • Anonym (orent)
    Anonym (Arg!!!) skrev 2017-12-09 10:26:34 följande:
    Jaha, så då är det automatiskt ok att ha skitiga skor i vagnen? Ja, men då vet jag. Jag har då aldrig sett några fåglar i kundvagnsstallet där jag handlar. Än mindre någon fågelskit. Då kanske det går bra att byta bajsblöjor i vagnen också? Skit som skit?

    Jag tror inte att det går så bra att byta blöja i en kundvagn. Det verkar opraktiskt. Vid "min" stormarknad sitter det papperskorgar på kundvagnsskjulen, så där ser man rätt ofta hungriga kråkor. Och regnar det söker de sig gärna in under taket. Lägg till det alla som hållt i vagnarnas handtag med händer som de inte tvättat sedan de pillade sig i näsan sist. Har man en riktigt allvarlig nedsättning av immunförsvaret bör man skicka någon annan att handla åt sig och som sedan gör rent utsidan av alla förpackningar. Vi andra kan ge våra immunförsvar lagom motion genom att utsätta dem för lite skit.
  • Anonym (X)

    I mitt fall handlar det om att lösa vardagen med ett barn med autism. Folk använder flergångspåsar som stått på marken, du vet inte vilka som plockar frukt efter toabesök utan handtvätt etc. Handlar det egentligen om att halvstora barn "ska" gå själva?

  • GAndrea
    Anonym (X) skrev 2017-12-09 10:59:16 följande:

    I mitt fall handlar det om att lösa vardagen med ett barn med autism. Folk använder flergångspåsar som stått på marken, du vet inte vilka som plockar frukt efter toabesök utan handtvätt etc. Handlar det egentligen om att halvstora barn "ska" gå själva?


    Tummen upp!

    Sen vill jag lägga till det finns folk som återanvänder sina kassar till att ha sin matlåda i och ställer in i den allmänna kylen på jobbet. Du vet inte hur många gånger personen har använt påsen och hur många gånger den har stått på marken, eller golvet på bilen.

    Finns mycket mera äckliga saker än kundvagnar!
  • Jgjfhx
    Anonym (Orka bry sig) skrev 2017-12-09 10:32:32 följande:

    En icke-fråga för mig. Man lägger väl inte frukt och grönsaker rätt ner på gallret? Du har väl en påse till? Och tänk så flitiga handtagen på vagnen är efter alla med smutsiga händer.

    Jag tycker ts är lite överkänslig. Många såna trådar nu...


    Jag förstår inte heller. Tar du ut korven ur paketen och lägger den direkt i vagnen? Lägger du äpplen lösa i vagnen utan påse? Tror du inte att du får i dig massor av bakterier av att ta på kundvagnens handtag, där hundratals förkylda, smutsiga händer tagit?
Svar på tråden Varför ha halvstora ungar i kundvagnen???