• Anonym (Bitter)

    Lämna eller stanna?

    För ett och ett halvt år sen träffades jag och min kille. Har verkligen känts så bra mellan oss. Han får mig att skratta och han gör mig så lycklig.

    För ett halvår sedan blev jag gravid. Hans reaktion var "gör abort, annars lämnar jag dig" och det ändrades inte, han kände sig inte redo för att bli pappa. Veckorna gick och jag började bestämma mig för att behålla. Varje dag fick jag sms där han sa att han inte ville ha något med mig eller barnet att göra om jag behöll. Tillslut orkade jag inte mer, kände mig så fruktansvärt sviken och ensam. Jag gjorde abort i v.13, trots att det gick emot alla mina åsikter och tankar.

    Efter aborten mådde jag extremt dåligt och behövde honom verkligen. Och han gav mig den stöttningen jag behövde.

    Nu ett halvår senare börjar jag bli bitter och tänka tillbaka. Vårt förhållande är så bra annars och han är verkligen den jag vill leva ihop med. Men jag kan inte släppa tanken på att han skulle lämnat mig med allt ansvar, att han svek mig när jag behövde han som mest. Den senaste veckan har vi bråkat en del, vilket inte är likt oss. Det känns som att vårt förhållande går utför och att jag snart inte står ut mer. Men han är trots allt en underbar kille med bra värderingar, han var bara verkligen inte redo för att bli förälder. Ska jag fortsätta kämpa eller är det hopplöst? Känner mig så bitter på honom, vet inte hur jag ska få bort dom tankarna och gå vidare? :(

  • Svar på tråden Lämna eller stanna?
  • Anonym (Z)

    Spontant, dumpa. Men du måste ju känna efter om du kan släppa det eller inte.

  • Afterlife

    Jag skulle säga parterapi. Hade han inte stöttat dig efter aborten hade jag nog också sagt "dumpa". Men det faktum att han faktiskt stöttade dig visar att han kanske egentligen är sjysst. Jag tror att ni behöver prata med någon utomstående tillsammans om det här. Så ni får bena upp hur ni känner en gång för alla. Och sedan kan du fatta ett beslut efter vad ni kommer fram till.

  • Anonym (A)
    Afterlife skrev 2017-12-09 14:16:09 följande:
    Jag skulle säga parterapi. Hade han inte stöttat dig efter aborten hade jag nog också sagt "dumpa". Men det faktum att han faktiskt stöttade dig visar att han kanske egentligen är sjysst. Jag tror att ni behöver prata med någon utomstående tillsammans om det här. Så ni får bena upp hur ni känner en gång för alla. Och sedan kan du fatta ett beslut efter vad ni kommer fram till.
    Håller med.
Svar på tråden Lämna eller stanna?