• Anonym (Nyfikenstrut)

    Slav under hormonerna, kvinna?

    Vetenskapen säger ju att hormonskjutsen under ägglossningen ska göra kvinnan både mer fertil och mer sugen på att ligga. Undersökningar visar också att risken för otrohet är större, (hetero)kvinnor söker män med mer manliga attribut att ligga med o.s.v.

    Samtidigt tänker jag att man är väl olika i hur mycket man påverkas, hur stort skillnad i hormoner och hur mycket man vill låta sig styras av det.

    Så, kvinna, är du slav under dina hormoner? Kommentera gärna!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Slav under hormonerna, kvinna?
  • Anonym (olustig)

    Jag blir mer kåt, men inget som inte kan tillfredsställas inom förhållandet. Det känns mer som att jag mellan ägglossningarna är slav under hormoner som gör att jag inte vill ligga, tyvärr. :(

  • Jemp

    Tycker inte jag brukar bli kåtare under äl. Är överlag rätt opåverkad psykiskt av hormoner, ingen PMS etc.

  • Anonym (30)

    Nja, dock så dagarna innan mensen kommer blir jag extra sugen.

  • Mascaraklumpar

    Aldrig märkt något sådant samband. Ingen värk eller flytningar heller.

  • Mrs Okänd

    Jag kan exakt på dag säga vilken dag jag vill ha sex och vilken dag jag har pms. Dock har min pms blivit mycket bättre sen jag tog ut min kopparspiral och förmodligen minskat mitt kopparöverskott som skapade stor oreda. Vid ägglossning sticker sexantennerna upp.

  • Anonym (Galet kåt)

    Blir galet kåt under äl! Märker på alla sätt och vis när den är med värk och sånt också. Och ser snygga män överallt haha. 
    För mig är det så att jag blir kåt direkt på mensens första dag sen håller det i sig till äl och ett tag efter, sen dagarna innan mensen är jag som minst sugen. 

  • Anonym (morot)

    Har inte märkt variation i lust så tydligt från 20- 40 (om man håller sig borta från hormonella p-medel då) men nu i begynnande klimakterium har min kropp spårat ur helt vissa veckor och en hel period på våren för ett par år sedan.

    Jag gissar att det är östrogenet som börjar vackla och kanske då testosteronet (som främjar lust för både män och kvinnor) får mer att säga till om. Dvs samma sak som gör att kvinnor kan bli mer aggro och biter av omgivningen ger också en del mer lust under klimakteriet?

  • dream on

    Har definitivt större lust dagarna före och under ägglossning. Blir mer utåtriktad då också. Jag känner mig snyggare helt enkelt och jag upplever även att jag får mer manlig uppmärksamhet då. Men slav under hormonerna...nä.


    I slithered here from Eden just to sit outside your door
  • Anonym (Same)
    Jemp skrev 2017-12-09 12:35:10 följande:

    Tycker inte jag brukar bli kåtare under äl. Är överlag rätt opåverkad psykiskt av hormoner, ingen PMS etc.


    Säger samma. Det märks inte på mig utöver min hemska värk.
Svar på tråden Slav under hormonerna, kvinna?