• Anonym191

    Otrolig smärta i ryggen och magen

    Är orolig.. tidigt imorse vaknade jag av en otrolig smärta i den högra delen av ryggen, ungefär från nedre revbenen och ner i höften och ut i låret. Det värker konstant och ilar/strålar starkare smärta i vågor, gör lite ont i sidan men inte direkt i magen mer än att det kommer sammandragningar då och då. Är i vecka 30 nu och är orolig för att något är fel, men bebis rör sig som vanligt.. kan det bara vara att hon ligger konstigt där inne eller att hon sparkat mig konstigt eller liknande? Att gå och röra mig över huvud taget är svårt då det känns som att hela högra sidan nästan låser sig, men ligger jag still så kommer den ilande smärtan tillbaka.. någon som varit med om liknande under graviditeten och sökte vård som vet vad det kan bero på? Första barnet och nojig

  • Svar på tråden Otrolig smärta i ryggen och magen
  • rursvik

    Är man och inte sjukvårdskunnig, borde kanske inte svara alls men tänker på hur det var med vårt första barn.

    Graviditet är komplicerat o ?stort? för kroppen. Smärtor är nog inte ovanliga. Att du är nojig är normalt och bra!

    Se till att vara jobbig, få hjälp/utreda av de som kan, ge dig inte! Nu tror jag absolut inte att du har samma sak min fru hade då det är ovanligt men hon var på BVC o läkare vid flera tillfällen pga liknande smärtor men fick till svar att allt var bra. Det var det inte... i v35(minns inte 19år sedan) åkte vi in akut, fick en erfaren läkare som konstaterade Hellp, akut kejsarsnitt. Säkert ngt annat som ger dig smärta och ar inte orolig men omständig o stå på dig! Ja du fattar vad jag menar

  • Charlieellerså

    Det låter som att något kommit i kläm, att bebis har sparkar på något eller ligger och trycker mot något. Tror inte det är någon fara alls men har du nära till förlossningen skulle jag ringt och be om råd om jag var du. Höra om de kan kolla. Det är ju oavsett jobbigt att gå omkring och vara orolig.

  • Anonym191

    Först nu börjar smärtan avta.. har haft ont så att jag legat och vridit mig och gråtit i smärta sedan 06-tiden imorse, nu har jag kunnat sova en stund i alla fall, känns fortfarande lite ömt, värker i ryggpartiet och benet/låret men betydligt mindre iallafall! Känns skönt, bebis fortsätter att leva loppan där inne så jag kan andas lite igen! Tack för svar!

Svar på tråden Otrolig smärta i ryggen och magen