• Anonym (ClabbeAfNegerstam)

    Sexköplagen

    Läste ett Debattinlägg i Aftonbladet.

    En sexarbetande kvinna med lång arbetserfarenhet

    tyckte det var rätt att det ska vara förbjudet att köpa tjänster av henne. Det bör tilläggas att hennes 4 ungar har rest runt halva jorden och ätit god resturangmat under 20 åren hon haft höga inkomster.

    Fråga. Är det rimligt att en pizzabagare Först tar betalt . Därefter lägger den äckligaste snorlåma på Calzonen ? Att din försvasrsadvokat Först förhandlar till en strafflindring av oanade proportioner och SEN loskar denne rätt i Ansiktet?

    Ni fattar poängen. Man biter inte den hand som föder en.

  • Svar på tråden Sexköplagen
  • Tecum

    Eftersom det är förbjudet att köpa sex borde det i logikens namn vara förbjudet att sälja samma vara...

  • Spislucka
    Anonym (ClabbeAfNegerstam) skrev 2017-12-10 17:43:47 följande:

    Fråga. Är det rimligt att en pizzabagare Först tar betalt . Därefter lägger den äckligaste snorlåma på Calzonen ? Att din försvasrsadvokat Först förhandlar till en strafflindring av oanade proportioner och SEN loskar denne rätt i Ansiktet?


    Vet inte vad du har gjort mot din pizzabagare och advokat för att som ska spotta i maten. Men de är inte rätt
  • Anonym (Lucas)

    Karriären börjar väl dala nu när hon antagligen passerat 40-strecket.
    Kommer det inte lika många kunder längre så är de inget värda.

    Min åsikt är att det borde vara som att sälja vilken tjänst som helst. Frisör, massör eller knulla mot ersättning, spela roll.
    Och för att förekomma... Människohandel, trafficking etc. är och bör vara olagligt men de som gett sig in i branchen frivilligt bör kunna göra det fullt lagligt.
    Jag har aldrig och tror aldrig jag kommer att nyttja en sådan tjänst men ser egentligen inget fel i det.

  • Anonym (ClabbeAfNegerstam)

    Vem föraktar sin kund? Då ska man väl byta yrke? Eller har jag misst nått vesäntligt i mitt liv som att väsentligt stavas tvärtom ??

  • Anonym (utlandssvensk)

    Jag bor sedan några år tillbaka i ett land där sexköp är lagligt. Jag tycker det är jättebra att kunna gå till en bordell emellanåt och tömma sig om man inte fått nåt på ett tag. 

  • optimist63
    Tecum skrev 2017-12-10 19:09:04 följande:

    Eftersom det är förbjudet att köpa sex borde det i logikens namn vara förbjudet att sälja samma vara...


    Så är det ju med all annan kriminalitet.... Men feministerna har ju lyckats få bort det.
  • Anonym (börje)
    optimist63 skrev 2017-12-11 11:47:08 följande:
    Så är det ju med all annan kriminalitet.... Men feministerna har ju lyckats få bort det.

    Det är för att sexarbetare allmänt befinner sig i en utsatt situation, och därför ska de kunna gå till polisen och be om hjälp  om de har blivit rånade, misshandlade, våldtagna m.m. i samband med sitt arbete. 


    Dessutom finns det en stor mängd trafficingoffer, som ska kunna ha möjlighet att få hjälp ut ur skiten utan att själva riskera straff (och därför vara rädd att be om hjälp). 


    Har för fan inget med feministerna att göra, det har att göra med vanligt jävla folkvett och att inte jaga en utsatt del av samhället.

  • Anonym (hmmm)
    Anonym (börje) skrev 2017-12-11 12:17:59 följande:

    Det är för att sexarbetare allmänt befinner sig i en utsatt situation, och därför ska de kunna gå till polisen och be om hjälp  om de har blivit rånade, misshandlade, våldtagna m.m. i samband med sitt arbete. 


    Dessutom finns det en stor mängd trafficingoffer, som ska kunna ha möjlighet att få hjälp ut ur skiten utan att själva riskera straff (och därför vara rädd att be om hjälp). 


    Har för fan inget med feministerna att göra, det har att göra med vanligt jävla folkvett och att inte jaga en utsatt del av samhället.


    Nu var det ju feministerna som krävde att lagen skulle komma till....

    Har det blivit bättre? Nej tvärtom, köpen lär vara på samma nivå fast nu har sociala mfl ingen kontroll längre. Tidigare stöttade socialarbetarna flickorna på gatan.
  • BossHoss
    Tecum skrev 2017-12-10 19:09:04 följande:

    Eftersom det är förbjudet att köpa sex borde det i logikens namn vara förbjudet att sälja samma vara...


    Saveriges konstigaste lag
  • Anonym (anonym)
    Anonym (ClabbeAfNegerstam) skrev 2017-12-10 17:43:47 följande:
    Läste ett Debattinlägg i Aftonbladet.

    En sexarbetande kvinna med lång arbetserfarenhet
    tyckte det var rätt att det ska vara förbjudet att köpa tjänster av henne. Det bör tilläggas att hennes 4 ungar har rest runt halva jorden och ätit god resturangmat under 20 åren hon haft höga inkomster.

    Fråga. Är det rimligt att en pizzabagare Först tar betalt . Därefter lägger den äckligaste snorlåma på Calzonen ? Att din försvasrsadvokat Först förhandlar till en strafflindring av oanade proportioner och SEN loskar denne rätt i Ansiktet?

    Ni fattar poängen. Man biter inte den hand som föder en.
    Så en vinna har hunnit med att prostituera sig under 20 år dessutom uppfostrat 4 barn under dessa år tjänat en förmögenhet och tagit sina 4 barn på en massa långresor?
    Vem tror att en som lever på att sälja sex kan leva på detta sätt vem anar inte att detta är någon som haft ett vanligt arbete och som för att få ihop till lyxliv haft några få som betalt bra för att någon gång i månaden ställt upp på sex. När det pratas om sexköpslag och förbud så är det för att få bort de där fattiga utnyttjade som skyfflas runt till lägenheter runt om i Europas städer vilket är nästan alla, tror man inte att det är sant så går det lätt att se efter själv eftersom köparna recenserar säljare likt vilken vara som helst och där skriver de saker som nästan ingen engelska, sliten Bulgariska
  • MarkrWa

    Bryr mig inte. Om man tar betalt ( det där var en svensk kvinna som sålde sex ) så ksn ju torsken ha sex och gå därifrån utan att betala.

    Lek med tanken att du vet om att den prostituerade har dessa åsikter( hon vill sätta dit kunden och agiterar i media för det ) , något som i praktiken är omöjligt, men här blir till en lämplig fallbeskrivning eller etikfråga om hur dum man får vara

    Varför skulle han betala eller låta bli med övervåld ta tillbaka den överenskomna summan. Han köper sex. Ska betala 2518 kr + moms. Han kommer på i efterhand. Just ja...ursäkta? Ör intedu hon i media som tycker det är fel att köpa sex? Och vill att man sk bestraffas? Tyvärr hsr bag inte råd med 2518 kr i böter för brott mot sexköplagen och 2518 kr att betala det som vi kommit överen om. Dessuton tunmar du inte på att sätta dit mig. Jag behåller summan för att betala ev böter. Tack och Adjö fröken. ! Ge hit mina pengar , jag ska anmäla dig ! Tack då fröken * lyfta på hatten * Ring mig när vi ska göra upp böterna. Pengarna finns här.

    Ni fattrar väl hur rubbat det är resonera som kvinnan.?

  • Tecum
    Anonym (börje) skrev 2017-12-11 12:17:59 följande:

    Det är för att sexarbetare allmänt befinner sig i en utsatt situation, och därför ska de kunna gå till polisen och be om hjälp  om de har blivit rånade, misshandlade, våldtagna m.m. i samband med sitt arbete. 


    Dessutom finns det en stor mängd trafficingoffer, som ska kunna ha möjlighet att få hjälp ut ur skiten utan att själva riskera straff (och därför vara rädd att be om hjälp). 


    Har för fan inget med feministerna att göra, det har att göra med vanligt jävla folkvett och att inte jaga en utsatt del av samhället.


    Men det är ju ett feltänk av stora mått! Om försäljning vore förbjudet blir kvinnorna omhändertagna och får hjälp ut ur skiten utan att själva behöva be om det och riskera repressalier från hallicken. Traffickingoffer får ett närmast symboliskt villkorligt straff samtidigt som det blir lättare att identifiera och lagföra slavhandlarna. Kvinnor kan lättare säga nej när människohandlarna kräver att de ska sälja sex och den lönsamma sexmarknaden slås sönder. Frågan är om samhället verkligen vill stoppa sexhandeln då det är tillåtet att sälja sex?

    Jämför med knarkhandeln, där är det inte tillåtet att varken att sälja eller köpa drogen och de knarkare som arresteras erbjuds hjälp. Samtidigt kartläggs både missbrukare och säljare. Så borde det fungera vid sexhandel också.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (ClabbeAfNegerstam) skrev 2017-12-10 22:36:07 följande:
    Vem föraktar sin kund? Då ska man väl byta yrke? Eller har jag misst nått vesäntligt i mitt liv som att väsentligt stavas tvärtom ??
    Sen största gruppen prostituerade i Stockholm är från Rumänen och de har nog knappast något val att byta till annat yrke
  • MarkrWa

    "Sen största gruppen prostituerade i Stockholm är från Rumänen och de har nog knappast något val att byta till annat yrke"

    Skämtar du? Om du hålls fången har du inte ett yrke.

    Blanda inte ihop yrke med brott. Brott är olagligt och straffas. Det är följdaktigen också olagligt att köpa sex. Det betyder att du som Sexarbetare antingen gillar läget och byter yrke eller så gillar du inte lagen men gillar din kund och din inkomst. Det finns inget mittemellan.

Svar på tråden Sexköplagen