• Sara S.

    Skadestånd för födelseoperation

    För ca 7 år sedan utförde jag en födelseoperation i armen då jag var 17 år men som inte blev som det skulle bli, läkaren sa att det skulle bli mer lik huden eller likadan som den redan var alltså ingen förbättring men nu så syns den mer och är mer missfärgad och större än vad den var innan operationen och det har gått flera år trodde det skulle bli finare genom tiden men det blir inget är det samma så jag gick tillbaka till läkaren för ca 5 år sedan och då sa han att han skulle se ifall det gick med laserbehandling och så har han inte hört av sig sen dess och så har jag två extra stora märken i min ena höft/bak pågrund av att de tog hud därifrån för att sy fast det i armen för att täcka födelsemärket. 

    Så jag undrar ifall jag kan få skadestånd för detta även ifall det har gått ca 7år?
  • Svar på tråden Skadestånd för födelseoperation
  • Mariell 8

    Skadestånd kan du inte få då det inte är något fel som skedd. Men om det är anmält till ditt försäkringsbolag och du har en sk barnförsäkring så kan ev får ersättning därifrån. Man brukar få för stygga ärr öm det är anmält sedan tidigare och efter att det har gått några år.

Svar på tråden Skadestånd för födelseoperation