• Äldre 11 Dec 13:14
    906 visningar
    6 svar
    6
    906

    Äl-stickor avläsning

    Någon som vet: Om jag hade positivt, alltså starkare streck än kontrollstrecket, på äl-Stickan igår morse och sedan svagare på kvällen och nästa morgon, betyder sänkningen efter några timmar att ägget troligtvis har lossat. Jag vet att äl sker inom 24-48 h efter stegring och att man inte kan vara säker på att ägget har lossat, men jag undrar hur jag ska tolka det om allt funkar som det ska? NÄR har ägget lossnat om allt är som det ska? När äl-stickan visade svagare?

  • Svar på tråden Äl-stickor avläsning
  • Äldre 11 Dec 15:16
    #1

    Nej. Att testet blev negativt igen har inget med när ägget släpps att göra. Testen är inte positiva tills äl sker.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Äldre 12 Dec 12:10
    #2
    EpicNurse skrev 2017-12-11 15:16:47 följande:

    Nej. Att testet blev negativt igen har inget med när ägget släpps att göra. Testen är inte positiva tills äl sker.


    Ok. Jag tempar också. När jag har en höjning i temperaturen någon dag efter stegring på äl-stickan, så antar jag att det är en indikation på att ägget HAR lossat någon gång innan temperaturhöjningen?
  • Tue 25 Aug 2020 15:31
    #3
    Vårdepp skrev 2017-12-12 12:10:37 följande:

    Ok. Jag tempar också. När jag har en höjning i temperaturen någon dag efter stegring på äl-stickan, så antar jag att det är en indikation på att ägget HAR lossat någon gång innan temperaturhöjningen?


    Exakt! Testet indikerar att ägllossning är på g, tempen stiger när ägglossning väl har skett :)
    2007 & 2013
  • Wed 26 Aug 2020 10:54
    #4

    Hej, hoppar in med en fråga och hopps kunna få svar.

    Kör äl test denna cykel och börja idag, dagen efter mens och strecken är näst intill lika starka, har ish regelbunden cykel på 30 dagar och brukar känna av ägglossning, men ville starta på en gång med äl test just för att de är första gången vi använder oss av det. Men min fråga bör de inte vara helt blankt dom första dagarna?

  • Wed 26 Aug 2020 11:23
    #5
    MammaMu89 skrev 2020-08-26 10:54:15 följande:

    Hej, hoppar in med en fråga och hopps kunna få svar.

    Kör äl test denna cykel och börja idag, dagen efter mens och strecken är näst intill lika starka, har ish regelbunden cykel på 30 dagar och brukar känna av ägglossning, men ville starta på en gång med äl test just för att de är första gången vi använder oss av det. Men min fråga bör de inte vara helt blankt dom första dagarna?


    Hej! Nej, man ser alltid två streck. Det är bara när ditt streck väl är starkare (eller exakt lika starkt) som testet är positivt. :)
    2007 & 2013
  • Wed 26 Aug 2020 11:46
    #6
    greeneyes skrev 2020-08-26 11:23:02 följande:

    Hej! Nej, man ser alltid två streck. Det är bara när ditt streck väl är starkare (eller exakt lika starkt) som testet är positivt. :)


    Aha okej, tack snäll för svar =) då får jag hålla utkik efter starkare streck
Svar på tråden Äl-stickor avläsning