• Anonym (Undersköterska)

    Han ville inte ha mig. Vad ska jag göra?

    Jag jobbar som undersköterska på ett sjukhus. Nyligen började en ny läkare där som jag gått och kärat ned mig i.

    Vi är vänner på Facebook, och vi har pratat lite där. När jag efterfrågade en dejt så fick jag ett blankt nej. Varpå mitt hjärta krossades.

    Det känns som att han inte vill dejta mig pga att jag är undersköterska, vilket får mig att må dåligt.

    Är jag en sämre människa för att jag är lågutbildad? Vill ingen högutbildad vara tillsammans med en lågutbildad?

    Hur ska jag gå vidare!!! Hjälp!

  • Svar på tråden Han ville inte ha mig. Vad ska jag göra?
  • Anonym (Amanda)
    Anonym (Undersköterska) skrev 2017-12-11 19:04:45 följande:

    Jag jobbar som undersköterska på ett sjukhus. Nyligen började en ny läkare där som jag gått och kärat ned mig i.

    Vi är vänner på Facebook, och vi har pratat lite där. När jag efterfrågade en dejt så fick jag ett blankt nej. Varpå mitt hjärta krossades.

    Det känns som att han inte vill dejta mig pga att jag är undersköterska, vilket får mig att må dåligt.

    Är jag en sämre människa för att jag är lågutbildad? Vill ingen högutbildad vara tillsammans med en lågutbildad?

    Hur ska jag gå vidare!!! Hjälp!


    Han kanske inte vill dejta någon på jobbet?

    Finns en del som tycker det är obekvämt.
  • Bibbidi

    Det hade säkerligen ingenting med din utbildning/ditt jobb att göra. Han var bara inte intresserad. Om det hade berott på ditt jobb hade du antagligen fått ett mer tveksamt nej, ni kanske hade dejtat och sen hade han kommit fram till att han inte ville chansa. Nu fick du ett blank nej, då hade det antagligen ingenting med ditt jobb att göra.

    Han är inte intresserad. Det enda du kan göra är att försöka börja tänka på annat och börja släppa det även om det är svårt och kommer ta tid. 

  • Anonym (Men snälla...)

    Men du. Är du helt seriös?

    Regel 1: dejta inte kolleger.

    Regel 2: deppa inte ihop om man får nobben.

    Och du, skäms inte för dig själv eller din utbildningsnivå.

    Gå vidare och njut av ditt liv istället.

  • Tecum

    Det är männens vardag, att bli nobbade. Välkommen till vår verklighet! Det har inget att göra med din utbildning, läkare kan välja och vraka och han finner dig inte tillräckligt attraktiv, så enkelt är det.
    Glöm honom och gå vidare. Det gick inte som du ville - dags för nästa kille!

  • Anonym (Amanda)

    Om det handlar om utbildningsnivån kan bara han svara på...

    Jag har tre st vänner och bekanta som är undersköterskor, och som är gifta med läkare de träffat på jobbet.

    Det är individuellt hur man tänker och tycker.

    Kan ju vara så att han är upptagen, eller inte intresserad, också.

    Försök att släpp det och gå vidare!

    Jobbigt, men det går!

  • Lord Hans
    Bibbidi skrev 2017-12-11 19:07:59 följande:

    Det hade säkerligen ingenting med din utbildning/ditt jobb att göra. Han var bara inte intresserad. 


    Min erfarenhet av läkare är nog att det garanterat hade med ts utbildning att göra. Pröva säg emot en läkare nån gång så ska du få se. Världens mest elitistiska yrkesgrupp. Det är inte precis raketforskning de håller på med även om de tror det själva.
  • Anonym (Civ. Ingenjör)

    Jag är högutbildad ingenjör. Trodde i min ungdom att jag skulle träffa nån lika bildad kvinna, men föll pladask för just en undersköterska.

    2 barn och 17år senare så älskar jag fortfarande henne.

    Jag tror inte du blev dissad för att du var undersköterska, men visst finns det en och annan välutbildad snobb som söker likasinnade.

  • Bibbidi
    Lord Hans skrev 2017-12-11 19:12:27 följande:
    Min erfarenhet av läkare är nog att det garanterat hade med ts utbildning att göra. Pröva säg emot en läkare nån gång så ska du få se. Världens mest elitistiska yrkesgrupp. Det är inte precis raketforskning de håller på med även om de tror det själva.
    Och min erfarenhet säger motsatsen då det ser ut så inom min släkt. 
  • AndreaBD

    Det förekommer förstås. Det är ju fråga om olika intressen där. Jag förstår honom. det har inte med brist av respekt att göra.

    När jag var ung var jag ihop med några killar som hade betydligt sämre utbildning än jag själv. Nuförtiden skulle jag undvika det för jag risken att vi inte har liknande intressen är nästan 100 %, och det är väldigt stor risk också att kommunikationen inte fungerar. Man kommunicerar olika, man tänker olika. Jag har också sagt så till några intresserade män när jag var singel, och det var absolut ärligt. Så jag tror inte att han ljuger.

  • Tecum
    Lord Hans skrev 2017-12-11 19:12:27 följande:
    Min erfarenhet av läkare är nog att det garanterat hade med ts utbildning att göra. Pröva säg emot en läkare nån gång så ska du få se. Världens mest elitistiska yrkesgrupp. Det är inte precis raketforskning de håller på med även om de tror det själva.
    Kvinnliga läkare kanske, välutbildade kvinnor vill ofta ha en man på minst deras egen nivå. Många män är tvärtom, de vill ha en kvinna under sin nivå så de kan känna sig duktiga och bli beundrade...
Svar på tråden Han ville inte ha mig. Vad ska jag göra?