• tinanyvall

    Flytt

    Vi har en 9-årig leonberger här hemma. Lystrar och är mest tilgiven till mig och min mamma. Vi ska snart få hem en valp. Nu undrar jag hur detta kommer gå när jag flyttar? Jag är snart 23 år och det skär i hjärtat att jag måste flytta ifrån och lämnar den äldre hunden och valpen. Ska jag ta med valpen när jag flyttar i lägenhet eftersom den kommer vara min men hur blir det då för den äldre? Eller ska jag flytta själv och låta hundarna vara ihop och jag lämnar.

  • Svar på tråden Flytt
  • scanmia

    Stabila hundar fixar flyttar och byte av "vårdnadshavare" utan problem för det mesta, så fokusera på hur det blir bäst situation för alla inblandade. Var kommer hundarna att få det bäst? Kan ni ha delad vårdnad kanske? Om din mamma fick bestämma helt själv, hur hade det sett ut? Om du kunde ordna det precis som du vill, hur skulle det då se ut? Hur stabil är din situation i ett 10-15-års perspektiv? Jag menar ska du plugga eller jobba? Vill du resa och ge dig ut på äventyr? Planerar du familj? Samma frågor om din mamma förstås...

Svar på tråden Flytt