• Eddddi

    Börja snacka med en tjej

    Har en fråga till tjejer.

    Är det okej om en kille kommer till en tjej och börjar prata med henne på gatan?

    Anses okej om en kille begär en tjejs telefonnummer?

    Vill ha bara flickornas åsikter

    tack :)

  • Svar på tråden Börja snacka med en tjej
  • Anonym (nope)

    Nej verkligen inte. Bara läskigt! Enda gången det kan vara okej att prata med en främling tycker jag är i ett sammanhang där man kanske drabbats av samma sak, som en tågförsening eller något som gaddar samman människor. Eller på jobbet eller en fest t ex

  • Anonym (Lasse)
    Anonym (nope) skrev 2017-12-11 23:06:41 följande:

    Nej verkligen inte. Bara läskigt! Enda gången det kan vara okej att prata med en främling tycker jag är i ett sammanhang där man kanske drabbats av samma sak, som en tågförsening eller något som gaddar samman människor. Eller på jobbet eller en fest t ex


    Oj, börjar bli svårt med kommunikation mellan könen; man kan alltså inte prata med en tjej på gatsn!? - Godnatt jord....
  • Anonym (nope)
    Anonym (Lasse) skrev 2017-12-11 23:10:51 följande:
    Oj, börjar bli svårt med kommunikation mellan könen; man kan alltså inte prata med en tjej på gatsn!? - Godnatt jord....
    Nej i Sverige vill alla bara vara ifred. Vi värna om integriteten, För att en tjej  ska uppskatta kontakt med en kille måste det finnas en kemi, eller en anledning men att be om en främlings telefonnummer anses creepy i Sverige om det inte är ett ömsesidigt intresse.
  • Anonym (Lasse)

    Jag avsåg första delen, att prata med en tjej. Om detta inte är ok kan vi ju lägga ner. Att begära ett tel nr är väl ingen som accepterar, kille eller tjej eller marsmänniska, så jag fattar inte frågeställningen.

  • Stårschan

    Det är bara OK om du har en anledning att börja prata. Att gå dit för att du tycker att hon är snygg eller för att du har en snopp och hon har en snippa är enbart creepy och läskigt och påträngande. Det får en bara att tänka på italienska strandraggare. Fy fan vilka drägg!

  • Stårschan
    Anonym (Lasse) skrev 2017-12-11 23:10:51 följande:
    Oj, börjar bli svårt med kommunikation mellan könen; man kan alltså inte prata med en tjej på gatsn!? - Godnatt jord....
    Vad tänkte du att du skulle säga till henne? Står hon bara still och tittar på småfåglarna, eller är hon på väg någonstans?

    Klart att man kan prata, men om du inte skulle ha börjat prata med henne om hon hade varit en man, tonårspojke eller en 70-årig tant, så bör du nog låta bli.
  • Dr Nail

    Okej eller inte okej beror på sammanhanget. En gång när jag åkte nattbuss, såg jag en tjej som såg söt men uttråkad ut, så jag gick och satte mig bredvid henne. Sen sade jag dessa exakta ord: "yo, vill du ha en bärs?". Och det var så vi började dejta.

    Kl. 11 på tunnelbanan vid T-Centralen hade samma trick antagligen inte funkat lika bra.

  • Dr Nail
    Anonym (Lisa) skrev 2017-12-12 10:45:06 följande:

    Jag hade blivit ännu mer förbannad om någon okänd hade tilltalat mig på en nattbuss. Nej här i Sverige gör man bara inte så. Idag har vi ju våra i-phones som ett filter mot oönskade kontakter - och om man tar direktkontakt med en okänd kvinna så bryter man uppförandekoden.


    Uppenbarligen blir inte alla förbannade. Vissa t.om. uppskattar det...
Svar på tråden Börja snacka med en tjej