• maria1992

    Spökstreck- HJÄLP!

    Hej, 

    Jag, lite otålig testade med clearblue idag BIM -6, äl 10/11+. 
    Jag fick ett "spökstreck". Vad tror ni? Kan det vara något? Plussade ni efter ni fått ett "spökstreck" och när? 

    TACK! 
    Se bilden.

  • Svar på tråden Spökstreck- HJÄLP!
  • Bubbann

    Rätt suddig bild. Kan du ta en till? Jag testa igår 4 dagar innan mens. Visa inget. Väntar in bim!:)

  • maria1992
    Bubbann skrev 2017-12-12 08:17:42 följande:

    Rätt suddig bild. Kan du ta en till? Jag testa igår 4 dagar innan mens. Visa inget. Väntar in bim!:)


    Är inte hemma nu, men tog bara en bild. Vet det är lite väl tidigt men har haft molnvärk nu flera dagar. Har normalt bara de 1-2 dagar innan mens. 
    Spännande detta. 

    Har du försökt länge? 
  • Isathe
    maria1992 skrev 2017-12-12 07:47:54 följande:

    Hej, 

    Jag, lite otålig testade med clearblue idag BIM -6, äl 10/11+. 
    Jag fick ett "spökstreck". Vad tror ni? Kan det vara något? Plussade ni efter ni fått ett "spökstreck" och när? 

    TACK! 
    Se bilden.


    Skulle kunna vara ett pluss dr, håller tummarna för dig!!

    Försökt länge? Några symtom?
  • maria1992
    Isathe skrev 2017-12-12 08:24:44 följande:
    Skulle kunna vara ett pluss dr, håller tummarna för dig!!

    Försökt länge? Några symtom?
    TACK för ni ger mig lite hopp! 

    Jag är faktiskt bara på mitt andra försök. Jag är 23 år.  
    Jag har en del symtom. Molnvärk sedan några dagar tillbaka och väldigt ont i ryggen (dessa smärtor har jag precis innan mens) varje månad. 1-2 dagar innan. Har även haft ett galet humör igår. Inom loppet av 5 minuter skratta jag, grät jag och var jag superarg haha. Brukar jag även ha när jag har mens. 
    Svimmat 2 gånger, i förrigår och igår. Normalt lågt blodtryck men inte så lågt så jag svimmar. Och extremt uppsvälld! Hm...

    Hur går det själv? Glad
  • Isathe
    maria1992 skrev 2017-12-12 08:34:36 följande:
    TACK för ni ger mig lite hopp! 

    Jag är faktiskt bara på mitt andra försök. Jag är 23 år.  
    Jag har en del symtom. Molnvärk sedan några dagar tillbaka och väldigt ont i ryggen (dessa smärtor har jag precis innan mens) varje månad. 1-2 dagar innan. Har även haft ett galet humör igår. Inom loppet av 5 minuter skratta jag, grät jag och var jag superarg haha. Brukar jag även ha när jag har mens. 
    Svimmat 2 gånger, i förrigår och igår. Normalt lågt blodtryck men inte så lågt så jag svimmar. Och extremt uppsvälld! Hm...

    Hur går det själv? Glad
    Spännande!!
    För oss går det segt, försökt sedan februari utan ett enda plus så känns rätt hopplöst tyvärr!!
  • maria1992
    Isathe skrev 2017-12-12 08:43:39 följande:
    Spännande!!
    För oss går det segt, försökt sedan februari utan ett enda plus så känns rätt hopplöst tyvärr!!
    Det kommer nog när som. 
    Jag tror att man fokuserar så mycket på det eller jag gör i alla fall och då känns det som det bara skiter sig.. Eller man går och väntar. En dag känns som en evighet ju. 

    Jag har velat ha barn länge så jag förstår din känsla av att bara vänta.. Det är så jobbigt. 

    Använder du äl-stickor?
  • Isathe
    maria1992 skrev 2017-12-12 08:47:12 följande:
    Det kommer nog när som. 
    Jag tror att man fokuserar så mycket på det eller jag gör i alla fall och då känns det som det bara skiter sig.. Eller man går och väntar. En dag känns som en evighet ju. 

    Jag har velat ha barn länge så jag förstår din känsla av att bara vänta.. Det är så jobbigt. 

    Använder du äl-stickor?
    Mm, använt ägglossningstester men inte alla månader. Vi har sökt hjälp nu iaf, så får vi se vart de leder, ska få börja med letrozole iaf.
  • maria1992
    Isathe skrev 2017-12-12 08:49:17 följande:
    Mm, använt ägglossningstester men inte alla månader. Vi har sökt hjälp nu iaf, så får vi se vart de leder, ska få börja med letrozole iaf.
    Ah, okej, efter hur lång tid kan man söka hjälp? Hur lång tid räknar man med att de tar? Har det med ålder att göra osv? 
  • Isathe
    maria1992 skrev 2017-12-12 09:07:57 följande:
    Ah, okej, efter hur lång tid kan man söka hjälp? Hur lång tid räknar man med att de tar? Har det med ålder att göra osv? 
    Tror att de dels har med ålder att göra men annars säger man att upp till 1 år av är normalt och innan det får man ingen hjälp.
    I vårt fall vet jag om sedan tidigare att jag har pcos och därför inte varje månad ägglossar därför får vi hjälp tidigare
  • maria1992
    Bubbann skrev 2017-12-12 08:17:42 följande:

    Rätt suddig bild. Kan du ta en till? Jag testa igår 4 dagar innan mens. Visa inget. Väntar in bim!:)


    Jag hitta en bild till i mobilen! Skrattande
    Tog upp skärpan lite då de syntes mer i verkligheten  

  • maria1992
    Isathe skrev 2017-12-12 10:08:54 följande:
    Tror att de dels har med ålder att göra men annars säger man att upp till 1 år av är normalt och innan det får man ingen hjälp.
    I vårt fall vet jag om sedan tidigare att jag har pcos och därför inte varje månad ägglossar därför får vi hjälp tidigare
    Aha, jag förstår! 
    Jag har inte så bra koll på allt detta men väldigt intressant att höra!  

    Lycka till!!! 
  • Lermonster

    Fått liknande med det testet, var inte gravid. Har hört fler som också fått så med just cb early skulle testa md något annat test :) lycka till!

  • maria1992
    Lermonster skrev 2017-12-12 15:05:07 följande:

    Fått liknande med det testet, var inte gravid. Har hört fler som också fått så med just cb early skulle testa md något annat test :) lycka till!


    Vilket skulle du rekommendera?  
Svar på tråden Spökstreck- HJÄLP!