• Anonym (Pank)

    Kalla blöta fötter = sjuk? .... eller?

    I nuläget äger jag bara 2 par skor. Ett par tunna sneakers med små hål i och ett par stickade Uggs.

    Jag är därav konstant blöt och kall om fötterna och oroar mig att jag kommer bli sjuk.

    På helgerna går jag aldrig utanför dörren men under vardagar måste jag åka till och från jobbet. Reser kommunalt och måste därav gå genom snö och slask.

    Jag har inga pengar till skor utan min fråga är vad jag kan tänka på för att undvika bli sjuk?

    På överkroppen har jag en canada goose parka som är varm i alla fall. Räcker det?

  • Svar på tråden Kalla blöta fötter = sjuk? .... eller?
  • Anonym (tomtemor)

    Tycker du ska på ena eller andra sättet skaffa dig ett par hela varma skor/kängor. Låna pengar av någon eller köpa på second hand ?

    Sjuk behöver du ju inte bli, men det måste vara otrevligt att ha blöta och kalla fötter på jobbet. 

    Lägg fötterna i ett varmt fotbad när du kommer hem och tjocka sockar på.

  • Kjell2

    Köp vattentäta sockor eller dra en plastpåse över fötterna.
    Bytt till torra sockor när du kommer fram

  • Anonym (Julia)

    Sälj goose-jackan och köp en lite billigare vinterjacka samt ett par bättre skor.

  • Anonym (Pank)
    Anonym (tomtemor) skrev 2017-12-12 12:46:32 följande:

    Tycker du ska på ena eller andra sättet skaffa dig ett par hela varma skor/kängor. Låna pengar av någon eller köpa på second hand ?

    Sjuk behöver du ju inte bli, men det måste vara otrevligt att ha blöta och kalla fötter på jobbet. 

    Lägg fötterna i ett varmt fotbad när du kommer hem och tjocka sockar på.


    Har ingen att låna av tyvärr. Har knappt råd med mat och utan mat klarar jag inte att jobba.

    Men jag brukar ta ett varmt bad på kvällarna iaf. Tack
  • Anonym (Pank)
    Kjell2 skrev 2017-12-12 12:49:22 följande:

    Köp vattentäta sockor eller dra en plastpåse över fötterna.

    Bytt till torra sockor när du kommer fram


    Tack du gav mig en idé. Om jag har plastpåsar på fötterna innanför ugnarna och sedan byter till sneakers på jobbet så borde det funka?

    Jag jobbar i kostym så kan inte jobba i uggs utan då har jag mina sneakers.

    Är väldigt förbannad på mitt ex som utsatt mig för detta
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Pank) skrev 2017-12-12 13:07:55 följande:
    Tack du gav mig en idé. Om jag har plastpåsar på fötterna innanför ugnarna och sedan byter till sneakers på jobbet så borde det funka?

    Jag jobbar i kostym så kan inte jobba i uggs utan då har jag mina sneakers.

    Är väldigt förbannad på mitt ex som utsatt mig för detta
    Bättre än att vara blöt iaf.

    Finns det ingen du kan låna ett par skor av?
  • Anonym (Pank)
    Anonym (Julia) skrev 2017-12-12 12:52:16 följande:

    Sälj goose-jackan och köp en lite billigare vinterjacka samt ett par bättre skor.


    Den går inte att sälja, gammal och sliten. Har själv köpt den på loppis för 100kr för flera år sen.
  • Kjell2
    Anonym (Pank) skrev 2017-12-12 13:07:55 följande:
    Tack du gav mig en idé. Om jag har plastpåsar på fötterna innanför ugnarna och sedan byter till sneakers på jobbet så borde det funka?

    Jag jobbar i kostym så kan inte jobba i uggs utan då har jag mina sneakers.

    Är väldigt förbannad på mitt ex som utsatt mig för detta
    Byter du när du kommer till jobb så skippa plastpåsarna. Ta med dig torra sockor att byta till på jobbet.

    Du kommer bli blöt på väg till jobbet men kan sen byta till torrt på jobbet. Blöta fötter under resan lär inte spela roll om du inte har lång tider med rejäl kyla.
  • jeanette02

    Vad har du för skostorlek?

    Har en del vinterskor som är fina och bra o mest står i förrådet.

    Stl 39-40.

    M v h

  • Anonym (Pank)
    Kjell2 skrev 2017-12-12 13:31:37 följande:

    Byter du när du kommer till jobb så skippa plastpåsarna. Ta med dig torra sockor att byta till på jobbet.

    Du kommer bli blöt på väg till jobbet men kan sen byta till torrt på jobbet. Blöta fötter under resan lär inte spela roll om du inte har lång tider med rejäl kyla.


    Tack jag tror jag kör på det faktiskt. Har ca 1,5 timmes resväg så det är väl okej.
  • Anonym (Pank)
    jeanette02 skrev 2017-12-12 13:33:31 följande:

    Vad har du för skostorlek?

    Har en del vinterskor som är fina och bra o mest står i förrådet.

    Stl 39-40.

    M v h


    Tack det var väldigt snällt

    Har en lösning nu på problemet men ditt inlägg uppskattas mkt
  • Kjell2
    Anonym (Pank) skrev 2017-12-12 13:40:36 följande:
    Tack jag tror jag kör på det faktiskt. Har ca 1,5 timmes resväg så det är väl okej.
    Antar att du sitter på en buss eller likande en stor del av tiden och inte vandrar runt en timmer i minus 10.

    Se bara till att du får torrt på dig när du kommer fram
  • Anonym (Pank)
    Kjell2 skrev 2017-12-12 13:44:43 följande:

    Antar att du sitter på en buss eller likande en stor del av tiden och inte vandrar runt en timmer i minus 10.

    Se bara till att du får torrt på dig när du kommer fram


    Tack! Exakt, ca 15 min gångväg till t-banan, byte till buss ca 10 min och gångväg till jobb ca 10 min.
Svar på tråden Kalla blöta fötter = sjuk? .... eller?