• Cissi2801

    vi med äl om två/tre dagar plus bim 28 december

    Hej alla glada.

    Jag tänkte starta denna tråden för oss som har ägglossning om några dagar samt bim runt 28/12..

    Tänkte att vi skulle peppa varandra i steget mot en varaktig graviditet.. Så häng med vetja..

  • Svar på tråden vi med äl om två/tre dagar plus bim 28 december
  • anli00

    Hej, vilken kul! Jag har samma BIM som dig ???? hur känns d nu såhär en vecka efter?

  • Fr92

    Hej!

    Vad roligt. Jag har BIM den 26e december. Hoppas hoppas att det tagit sig denna gång!

  • anli00

    Hoppas här också!

    Har ni andra några barn innan? Vi är inne på syskonförsök till sonen född dec-14

  • Lina08

    Hej hej! Har också bim den 28-29/12! Det kliar ju verkligen i fingrarna att få testa om den här månaden har gett något litet frö i magen????

  • anli00

    Här gick tempen upp lite nu på morgonen...har egentligen tempar för lite för att förstå vad d kan innebära men upp är väl bättre än ner vad jag förstår ????

  • Fr92
    anli00 skrev 2017-12-20 13:27:38 följande:

    Här gick tempen upp lite nu på morgonen...har egentligen tempar för lite för att förstå vad d kan innebära men upp är väl bättre än ner vad jag förstår ????


    Tror att det är som du säger. Som jag förstår det går tempen ned sedan när mensen är på gång. Men kan ha fattat helt fel. Känner mig helt lost i den här djungeln. Har tempat i ungefär en månad och det känns som att det svänger hela tiden. De senaste dagarna har dock tempen legat ganska stabilt så får se vad det innebär.

    Har dock insett att jag verkligen måste vara en lågtempare. Min temp verkar alltid ligga en bra bit under "genomsnittskurvan". Använder du NC?
  • anli00
    Fr92 skrev 2017-12-20 13:57:57 följande:

    Tror att det är som du säger. Som jag förstår det går tempen ned sedan när mensen är på gång. Men kan ha fattat helt fel. Känner mig helt lost i den här djungeln. Har tempat i ungefär en månad och det känns som att det svänger hela tiden. De senaste dagarna har dock tempen legat ganska stabilt så får se vad det innebär.

    Har dock insett att jag verkligen måste vara en lågtempare. Min temp verkar alltid ligga en bra bit under "genomsnittskurvan". Använder du NC?


    Ja, jag använde NC...har också legat väldigt stabilt sen efter ÄL då den dippade till 36,21 o sen upp till 36,61 och idag 36,66!

    Vad är din basal? Hur ligger du nu?

    Men visst är d en djungel *hahaha* sen så svårt o veta när man inte har nåt o jämföra med
  • Fr92
    anli00 skrev 2017-12-20 14:11:47 följande:
    Ja, jag använde NC...har också legat väldigt stabilt sen efter ÄL då den dippade till 36,21 o sen upp till 36,61 och idag 36,66!

    Vad är din basal? Hur ligger du nu?

    Men visst är d en djungel *hahaha* sen så svårt o veta när man inte har nåt o jämföra med
    Verkligen en djungel. Är min första tempcykel med NC den här månaden och vet inte vad som är vad. Har försökt att googla fram temp-kurvor för att bli lite klokare men det har inte hjälpt.

    Nu efter ÄL ligger jag runt 36,20(varierar med några ynka deceimaler). Innan ÄL har jag legat mellan 35,70-35,90 vilket känns lågt men kanske fungerar så för mig. Ska försöka tempa på en vecka till och se vart det landar.

    Hur länge har du använt NC?
    Började i hopp om att det skulle göra mig klokare på min kropp. Vet två bekanta som har blivit gravida fort efter att de började använda NC. Hoppas hoppas! Skäms
Svar på tråden vi med äl om två/tre dagar plus bim 28 december