• Äldre 12 Dec 20:30
    2234 visningar
    6 svar
    6
    2234

    Åldersskillnad syskon

    Hoho!

    Ni som haft barn av den aktiva sorten som ständigt är i rörelse, är viljestarka, envisa osv. När tyckte ni att det kändes ok att skaffa syskon till barnet? Mellan de två första har vi 2 år och det gör jag INTE om igen.

  • Svar på tråden Åldersskillnad syskon
  • Äldre 13 Dec 18:46
    #1

    Har en pojke på 3 och en på 8 månader, tycker inte att de är nån problem även nu när minsta kryper och är fullt aktiv, jag är även ensamstående (pappan vill verken höra lr se barnen)

  • Äldre 13 Dec 19:33
    #2

    Har en dotter på snart 10 månader och syskon beräknas komma augusti nästa år, så blir 18 månaders åldersskillnad. Får de hur det blir, dottern är väldigt aktiv och vill inte sitta still i knät utan ränner runt hela lägenheten hela dagarna :D

  • Äldre 16 Dec 21:06
    #3

    Mina barn är visserligen inte den vildaste sorten, men i alla fall. Det är två år mellan mina stora. Nu väntar jag tredje, storasyskonen kommer vara 4 och 6 när nästa kommer. Det känns så härligt att kunna dela graviditeten med dem den här gången! Det är hela familjen som väntar barn liksom! Glädjer mig mycket mer nu än när jag väntade tvåan, då jag oroade mig massor för hur ettan skulle ta det.

  • Äldre 17 Dec 07:25
    #4

    Jag tyckte att det kunde vara lagom när stora (som var VÄLDIGT aktiv) började i förskoleklass så att jag kunde fokusera mer på bebisen på förmiddagarna. Så 6-7 år hade varit optimalt. Men av olika skäl blev det nu 11 år istället. Bättre sent än aldrig

  • Äldre 22 Jan 14:25
    #5

    Min dotter är vääääldigt aktiv och har varit det sen hon föddes. Hon har ständigt ett par hundra myror i rumpan Cool

    Nu är hon lite över 2,5 år och vi börjar fundera på syskon. Det vill säga att vi kommer nog börja försöka inom ett halvår. Det betyder att det kommer att bli 4-5 år mellan syskonen. 

    Vi kom överens om att inte ens nämna ordet syskon innan hon var 2 år eftersom vi blev rätt mentalt slutkörda under första året. 

  • Äldre 22 Jan 17:19
    #6

    Har en väldigt aktiv son och mellan han och barn nr 2 har vi 4 år, det var och är alldeles perfekt! Nu kommer vi ha 6 års skillnad mellan 2an och 3an.


    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
Svar på tråden Åldersskillnad syskon