• amia01

    Stöd till npf föräldrar

    Är säker på att jag delar min erfarenhet med många andra föräldrar till npf barn. Slitet och oron för att få allt att fungera. Att det är föräldrarna som ska vara "projektledare", och samordna alla insatser. Bristande resurser och bristande kompetens i vård och skola som gör att åtgärder inte sätts in och att stödet uteblir eller inte fungerar. Förtvivlan över barn som mår dåligt. Känslan av att inte räcka till. Har läst så många bloggar som beskriver samma sak...

    Känner att det skulle vara värdefullt att ha ett nätverk av föräldrar i samma sits att bolla med, och att kunna hjälpa varandra med erfarenheter. Men - var finns det?

    Har inte Facebook själv, men vet att det finns en del grupper där. Dock verkar de flesta bestå mest av tjafs och länkar. Är mer ute efter ett konkret erfarenhetsutbyte och att kunna stötta varandra med praktiska råd och tips, både om vardagssituationer, men också om myndighetskontakter, skola och vård.

    Attention verkar ha en del verksamhet, dock inget i mitt närområde. Deras information är bra, men det jag saknar är att kunna dela erfarenheter med andra och stötta varandra i kampen.

    HAB har inga utbildningar/föräldragrupper, och vet inte heller om någon annan förening i närheten som har det. 

    Känns som om det skulle finnas ett jättebehov av ett strukturerat och modererat forum - och det kanske finns också - bara att jag inte hittar dit???

    Någon som har några tips?

  • Svar på tråden Stöd till npf föräldrar
  • äldreochklokare

    Hej!
    Hab där jag bor har föräldragrupper, men de kanske inte jobbar exakt likadant överallt? 

    Jag har upplevt mest stöd i en facebookgrupp men den handlar om särbegåvade barn (mina barn är alltså särbegåvade + har npf). Jag är inte med i några FB-grupper om bara NPF så det vet jag inte vilka som finns. 

    Det finns ett forum på www.terapisnack.com 
    där man kan gå in under olika NPF-kategorier men jag vet inte hur bra eller aktivt det är där men du kan ju kolla?

Svar på tråden Stöd till npf föräldrar