• Äldre 13 Dec 22:09
    2921 visningar
    4 svar
    4
    2921

    Om pappan inte skriver på fadeskap.?

    Hej jag ligger och grubblar över något.

    De är så att mitt barn snart är 4 månader och barnets pappa har inte svarat på mig eller familjerätten angående faderskap. Jag har varit och skrivit under att han är pappa, han har skyddad uppgifter så de kan va krångligt att få tag på honom men både jag och familjerätten vet att han fått breven hon skickat då han kontakta min mamma och bad om att få bild på barnet och även nämnde barnets namn som han enbart kan få reda på genom mina mail och familjerätten som mail och brev.! Vi har inga gemensamma vänner eller lagt ut något namn så de ända sättet för honom är att få veta detta genom breven/mailen.

    Min mamma svara tillbaka att han skulle kontakta familjerätten och lämna kontakt uppgifter osv men de de sket han i. Han vet om barnet och jag lämna honom i början av graviditeten pga ett osunt förhållande.!!

    Nu är de så att min kontaktperson på familjerätten har skickat ett yttligare brev till honom där de står om han inte kontakt henne snarast så går detta ärendet vidare till tingsrätten, men vad händer om han inte tar kontakt med dom eller dyker upp där? Någon som vet ?? Vad är nästa steg osv då? Någon som vart med om detta?! Hur länge ska jag försöka få tag på honom ?! För som ensamstående föräldrar har jag skyldighet att uppdatera om vårat barn till honom, men han har ju noll intresse och skulle han visa något så varar de nog vara i några timmar. Men de är inget jag tänker gå in på här.!

    Jag skiter fullständigt i dom här pengarna han ska betala, för mig är de inte de minsta viktigt. För mig är de bara viktigt att mitt barn har de bra! Bara nyfiken på vad som händer !!


    Hjälp?
  • Svar på tråden Om pappan inte skriver på fadeskap.?
  • Anonym (D)
    Äldre 13 Dec 22:59
    #1

    Han får en kallelse från tingsrätten och om han inte dyker upp så kommer han få böter och en ny kallelse där polisen kommer o hämtar han! så blev de här! då de är ett lag på de! Han kan även kräva ett dna-test!

  • Äldre 13 Dec 23:03
    #2
    Anonym (D) skrev 2017-12-13 22:59:31 följande:

    Han får en kallelse från tingsrätten och om han inte dyker upp så kommer han få böter och en ny kallelse där polisen kommer o hämtar han! så blev de här! då de är ett lag på de! Han kan även kräva ett dna-test!


    Hur lång tid tog de hela för dig ? Fick du uppdateringar om att han inte kom på tingsrätten osv ? Tack för du svara btw. :)
  • Anonym (D)
    Äldre 14 Dec 09:09
    #3
    Solblomma0123 skrev 2017-12-13 23:03:04 följande:

    Hur lång tid tog de hela för dig ? Fick du uppdateringar om att han inte kom på tingsrätten osv ? Tack för du svara btw. :)


    Jaa då han inte dök up så blir de en ny tid, men tog några månader tills allt va klart, så ganska seg

    Lycka till!
  • Äldre 14 Dec 09:24
    #4

    Du behöver inte försöka få tag i honom alls.

Svar på tråden Om pappan inte skriver på fadeskap.?