• Rumpelstiltskins

    Riverdale på Netflix!

    Någon som ser denna fantastiska serie? Jag har ett enormt behov att diskutera den, speciellt då det nu är lite juluppehåll.

    Att det skulle vara Mr. Svenson som är mördaren är såklart inte sant. Själv tror jag att Betty hade rätt och att det är Sheriff Keller. Kan egentligen inte förklara varför jag tror det utan det är bara en känsla. Dessutom känns det som att jag kan placera honom innanför masken. Att Mr. Svenson sköts av Sheriff Keller bekräftar till viss del mina tankar, han var ju tvungen att skjuta vittnet som han på ett eller annat sätt utpressat.

    Vad som talar emot teorin är att Archie inte känner igen ögonen som han säger att han aldrig kommer att glömma. Men kanske kan Sheriff Keller ha använt linser? Eller också så har han egentligen gröna ögon men använder linser i vanliga fall. Är det ett long shot? 

    Och så såklart familjen Lodge. Vad är det egentligen de har i görningen? Har de något gemensamt med mördaren? Det verkar ju hur som tjäna något på morden eller på skräcken som framkallas av morden. Att Veronica i kvällens avsnitt kysste Archie och sa "Jag älskar dig" kändes som en lögn, Archie och hans pappa är på något sätt värdefulla för familjen Lodge och Veronica har ju nu lovat att hon ska vara med i spelet.

    Så vad tror ni? Vem är The Black Hood? Demon

  • Svar på tråden Riverdale på Netflix!
  • Anonym (Glad)

    Äntligen någon att diskutera Riverdale med!

    Jag är helt galen i serien!

    Det är en riktigt hög kvalitativ serie tycker jag, allt är så genomtänkt.

    Om jag ?känner? riverdale rätt så är Mr. Svenson inte The Black Hood. Samtidigt som hans ögonparti stämmer in på själva figuren, så gör även Sheriff Kellers det. Jag har under en tid nu även haft mina ögon på Tall Boy, hans ögonparti stämmer också in!

    Förövrigt så är jag lite chockad över säsong 2, det har blivit väldigt mörkt på något vis.. Jughead blev officiellt en Serpent.. Archie gjorde massa saker som förvånade mig rejält, t.ex det där med pistolen.. Sen gjorde ju Jughead den sjukaste saken nu mot hon den där kvinnan, kommer inte ihåg vad hon heter haha, men det verkade som att han skar av hennes orm tatuering.. sjuka grejer verkligen.. men det är fortfarande en riktigt grym serie. Är lite desperat efter ett nytt avsnitt efter detta, riktigt synd att det inte kommer ngåot förens den 18 januari. Måste erkänna att jag är lite nyfiken på Archie och Betty, hoppas typ att det ska hända något mer mellan dem.

  • Rumpelstiltskins
    Anonym (Glad) skrev 2017-12-15 00:25:54 följande:

    Äntligen någon att diskutera Riverdale med!

    Jag är helt galen i serien!

    Det är en riktigt hög kvalitativ serie tycker jag, allt är så genomtänkt.

    Om jag ?känner? riverdale rätt så är Mr. Svenson inte The Black Hood. Samtidigt som hans ögonparti stämmer in på själva figuren, så gör även Sheriff Kellers det. Jag har under en tid nu även haft mina ögon på Tall Boy, hans ögonparti stämmer också in!

    Förövrigt så är jag lite chockad över säsong 2, det har blivit väldigt mörkt på något vis.. Jughead blev officiellt en Serpent.. Archie gjorde massa saker som förvånade mig rejält, t.ex det där med pistolen.. Sen gjorde ju Jughead den sjukaste saken nu mot hon den där kvinnan, kommer inte ihåg vad hon heter haha, men det verkade som att han skar av hennes orm tatuering.. sjuka grejer verkligen.. men det är fortfarande en riktigt grym serie. Är lite desperat efter ett nytt avsnitt efter detta, riktigt synd att det inte kommer ngåot förens den 18 januari. Måste erkänna att jag är lite nyfiken på Archie och Betty, hoppas typ att det ska hända något mer mellan dem.


    Du har så rätt. Jag har funderat mycket på varför man lagt ett fokus på Tall Boy och på vad hans roll är. Har dock aldrig tänkt på att han skulle kunna vara The Black Hood. Undrar i så fall vad hans roll är i det hela. Det skulle kunna vara så att mördaren är son eller barnbarn till den man som oskyldigt anklagades för mordet på familjen och därmed blev levande begravd. Det skulle ju förklara varför han gick med i Serpents och sedan nu kräver hämnd genom att straffa alla syndare. Kan också varför därför som han valt att lägga fokus på Betty. Dels för att hennes farfar verkar varit med och mördat denna oskyldiga man men också för att Bettys mamma var en Serpent?! Spännande tanke.

    Ja, Jughead förbryllar mig mycket. Jag känner något enormt för honom. Han vill bara ha kärlek egentligen, mamman verkar ju inte vara den bästa och hans pappa försöker ju skydda honom med alla medel. Blev också lite chockad över detta med Penny Peabody. Frågan är om det verkligen får henne att hålla sig borta.

    Ser förvisso fram emot att vara ledig men detta kändes plågsamt ????
  • Anonym (Glad)

    Vänta lite? Sa dom inte efteråt att Mr. Svenson bara hade hittat på allt med Bettys farfar? Eller var de tjata jag som missuppfattade det hela..

    Ja jo.. Tall Boy har varit med rätt mycket för att inte ha någon som helst liksom position i storyn egentligen, känns som att han kommer få en stor roll i något som kommer komma snart.

    För mig känns det helt självklart att Penny Peabody inte kommer hålla sig borta.. man märkte ju FPs reaktion på det hela när Jughead berättade om vad dom hade gjort.

    Blev verkligen rejält chockad över den scenen där det framstår att Jughead skär av henne hennes Serpent tatuering, han har verkligen gått från den oskyldiga personen i säsong 1 till en person som nu inte skulle svika Serpents utan skulle göra olagliga grejer för dom.. ska bli spännande o se hur det hela utvecklar sig.

  • Anonym (fff)

    Det konstigt är att i sverige står det N på serien men det är inte en netflix orginal den serien sänds ju på Cw i usa eller sändes så då kan den ej va netflix orginal heller. Konstigt slut assså i serien

Svar på tråden Riverdale på Netflix!