• Äldre 15 Dec 11:36
    6179 visningar
    4 svar
    +1
    4
    6179

    Bra skola i Sollentuna?

    Jag funderar på vilken grundskola som är bäst i Sollentuna. Det beror självklart på vilket barn man har, vilken lärare de får etc. Men det vore kul att höra lite erfarenheter. 


    Norrvikens skola är nära och jag gillar miljön kring Norrviken. De har musikklasser som Sollentuna musikklasser. Bra att det finns från förskola till gymnasium. Men det finns så många andra: Kommunala grundskolor som Häggviks skolor eller en liten friskola som Rälsen eller lite större som Stallets skola. Vad är en bra eller dålig skola?

    Tacksam för tips om bra skolor!

  • Svar på tråden Bra skola i Sollentuna?
  • Äldre 16 Dec 01:14
    #1

    Kärrdalskolan

  • Äldre 19 Dec 16:18
    #2
    +1

    Norrvikens skola är bra. Kärrdalskolan vet jag inte så mycket om. Jag tycker det är bra att barnen får gå kvar i samma skola, det ger trygghet. Bra lärare och bra personal tycker jag också är viktigt. Sara

  • Äldre 22 Dec 15:29
    #3

    Jag har kollat i de två som har musikprofil/musikklasser: kommunala Sollentuna musikklasser och Norrvikens skola: norrvikensskola.se/musikklasser/

    Båda är bra på sitt sätt. Alla skolor har nog sina fördelar och brister, jag tror det gäller att ha tur med lärare och att det inte är några problembarn i klassen.

  • Vma
    Äldre 30 Jan 23:02
    #4

    Hej!

    Tyvärr har Norrvikens skola inget bra rykte nu. De har extremt hög personalomsättning och musikklasserna är just nu mer små profilgrupper. Många elever har slutat. Sollentuna musikklasser är bra. Det finns också Kulturama i Sundbyberg och musikklasser i Väsby.

Svar på tråden Bra skola i Sollentuna?