• ijiuhy

    Varför måste DU!! bli gravid??! blir förbannad!

    Flera inlägg som detta nedenfor till tross, är det 0 interesse och 0 kommentar
    2 gånger blev det raderad kanske för att jag tråkade på några ömma tår.
    Men varför måste det hända på ETT spesifikt sätt?? 

    Vad är det ni vill??? Styrka självkänsla eller bli föräldrar för ett barn?? Gäller detta DEG eller honom/ henne, barnet?

    Här är mitt förslag som ingen är intresserad i
    ................................................................................................................

    Det är många som önskar att vara föräldrar, för enkelte är det tyvärr inte möjligt i tvåsamhet att föda ett barn. 

    Men för er finns det andra lösningar än adoption. Att bli coparents, föräldrar till ett barn tillsammans med en singel kvinna. 

    Den bästa förutsättningen för detta är att mannen donerar spermier, och att alla tre följer barnets utvikling under graviditeten, är med under födseln, barnet får 2 mammor och en pappa, modersmjölkersättning sån att han inte blir mer bundet till en av mammorna. 

    Vem kan tänka seg detta som alternativ till att adoptera ett barn ingen är biologisk förälder till?

  • Svar på tråden Varför måste DU!! bli gravid??! blir förbannad!
  • SaraAZ

    Svenskar är blivit mer och mer egoistiska. Jag mig mitt, och jag stänger min dör. 
    Vill inte ha med andra att göra på andra sätt än de ytliga. 

    Vi är mer och mer ensamma, men vi förstår det inte. 

  • sextiotalist
    ijiuhy skrev 2017-12-15 12:40:29 följande:

    Flera inlägg som detta nedenfor till tross, är det 0 interesse och 0 kommentar
    2 gånger blev det raderad kanske för att jag tråkade på några ömma tår.
    Men varför måste det hända på ETT spesifikt sätt?? 

    Vad är det ni vill??? Styrka självkänsla eller bli föräldrar för ett barn?? Gäller detta DEG eller honom/ henne, barnet?

    Här är mitt förslag som ingen är intresserad i
    ................................................................................................................

    Det är många som önskar att vara föräldrar, för enkelte är det tyvärr inte möjligt i tvåsamhet att föda ett barn. 

    Men för er finns det andra lösningar än adoption. Att bli coparents, föräldrar till ett barn tillsammans med en singel kvinna. 

    Den bästa förutsättningen för detta är att mannen donerar spermier, och att alla tre följer barnets utvikling under graviditeten, är med under födseln, barnet får 2 mammor och en pappa, modersmjölkersättning sån att han inte blir mer bundet till en av mammorna. 

    Vem kan tänka seg detta som alternativ till att adoptera ett barn ingen är biologisk förälder till?


    För att det idag inte finns något juridiskt stöd om det inte fungerar.
  • annabellelee

    Hur skulle man träffa detta barnlösa par som singel? Bli ihopparad? Låter som det finns stor risk för konflikter om man skaffar barn med ett random par. Det är svårt nog med växelvist boende för personer som en gång älskat varandra, vad blir det då inte för folk som inte känner varandra alls?

  • Physalis

    Man vill väl sina barn det bästa möjliga? Att som utgångsläge döma barnet till att flytta mellan två hem fram tills vuxen ålder låter inte så bra.

    Dessutom vill man av samma anledning känna den man skaffar barn med så att man vet att denne är en bra människa.

    Visst kan det gå fel för en och man separerar och inser att den andra föräldern inte var en bra människa men då har man (förhoppningsvis) gjort sitt bästa att ordna bra förutsättningar för sitt barn.


    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Varför måste DU!! bli gravid??! blir förbannad!