• Äldre 15 Dec 16:07
    2267 visningar
    6 svar
    6
    2267

    Evigt snuttande

    Har en tjej på 5 månader. Om några få månader vill jag sluta amma för jag får aldrig sova

    Hon ska ha tutten i munnem under alla sovpass på dagen o hela natten. Sövs bara med bröstet, inget annat har funkat.

    De börjar bli riktigt påfrestande att bara ligga på sidan i sängen hela nätterna igenom, hon vaknar allt från 3 till 10 gg o undrar vart tutten tagit vägen. Har försökt söva om utan bröstet mem blir vansinnig. Ja kan inte lägga henne för natten o sen gå därifrån. Utan får lägga mig då med

    Vill vara väl förberedd när dagen.kmr då de får vara slut så snuttandet o sluta amma.

    Tips o trix av er som har haft samma bekymmer.

    O ja de är möjligt att hon slutat av sig själv en.vacker dag, men ifall att hon inte gör de så vill jag ha bra grund för en sund avvänjning.

    Vi samsover i våran säng. Tar ej napp el flaska

  • Svar på tråden Evigt snuttande
  • Äldre 15 Dec 19:56
    #1

    Kan tyvärr inte råda så mkt utan vill mer säga att jag vet hur det är! Har en son på 4.5 mån som är exakt likadan, men jag tänker hålla ut och del amma tills han är 1 år så det får ta sin lilla tid. Tänker att beteendet står ju för ett behov han har av trygghet o närhet mer än mat?!

    Lilleplutt somnar bara vid bröstet för mig men det är ju vana också o så luktar jag säkert mjölk, han kan dock somna i famnen hos pappa! Har ni provat att din man söver eller tar över efter insomning? Tänker när du med din doft inte finns där, blir det samma reaktion ?

  • Äldre 15 Dec 19:58
    #2

    Utse nu pågår ju en utvecklingsfas den som heter att upptäcka världen, då blur de gerellt mer oroliga då de börjar registrera intryck mer intensivt , förhoppningsvis lugnar det sig!

  • Äldre 15 Dec 20:48
    #3
    Snuttis2 skrev 2017-12-15 19:56:03 följande:

    Kan tyvärr inte råda så mkt utan vill mer säga att jag vet hur det är! Har en son på 4.5 mån som är exakt likadan, men jag tänker hålla ut och del amma tills han är 1 år så det får ta sin lilla tid. Tänker att beteendet står ju för ett behov han har av trygghet o närhet mer än mat?!

    Lilleplutt somnar bara vid bröstet för mig men det är ju vana också o så luktar jag säkert mjölk, han kan dock somna i famnen hos pappa! Har ni provat att din man söver eller tar över efter insomning? Tänker när du med din doft inte finns där, blir det samma reaktion ?


    Nej nu skrikee hon bara vid pappa. Förut gick de bra att han sövde henne men inte nu.

    De tråkiga är.ju att jag aldrig kan sitta uppe en kväll o bara vara eftersom ja måste lägga mig när hon lägger sig.

    Ja hade tänkt amma max sju månader för sen ska jag börja jobba igen, delammade först för att de skulle funka när.jag jobbar men hon ratade flaskan rätt fort
  • Äldre 16 Dec 03:08
    #4

    Vår var likadan när han gick in i en ny fas, då backade han liksom i vad han klarade av. När han kom o e första 6 veckorna var jag den enda som fick ta i honom , blev likadant igen för några veckor sedan men det har lugnat sig. Jag går de flera nätter o lägger mig tidigt med honom men ibland får han helt sonika sova i min famn så jag kan vara uppe en stund extra.

    Ska försöka prova napp lite på natten o se om han kan ta den en stund när han ligger nära o vill snutta, det gick en stund igår.

    Ledsen o säga det men vi har nog fått lite känsliga barn med stort trygghetsbehov just nu : )

  • Fru Ve
    Äldre 16 Dec 13:57
    #5

    Har ni börjat med smakportioner? Annars kanske du kan göra det nu och försöka ge henne lite gröt på kvällen. Ibland hjälper ju det så bebisen blir mättare och ammar mindre nattetid. Kanske funkar det med flaska annars om pappan ger? 

  • Äldre 16 Dec 19:59
    #6
    Fru Ve skrev 2017-12-16 13:57:35 följande:

    Har ni börjat med smakportioner? Annars kanske du kan göra det nu och försöka ge henne lite gröt på kvällen. Ibland hjälper ju det så bebisen blir mättare och ammar mindre nattetid. Kanske funkar det med flaska annars om pappan ger? 


    Japp de har vi börjat med för rätt länge sedan faktiskt. Problemet äe inte hunhetr utan str hon vill snutta hela tiden
Svar på tråden Evigt snuttande