• Ana182729

    Amning

    Hej! När folk och bvc frågar hur ofta ni ammar, hur räknar ni ut det? Är det från det att bebisen slutade amma till nästa amningsstart eller från det att amningen startar till nästa amningsstart. Om bebis äter 17:30 och slutar 18.00 och äter nästa gång 19.00, vad är tidsintervallen?

  • Svar på tråden Amning
  • Mascaraklumpar

    ?Ingen aning, faktiskt, jag ammar när hon verkar vilja äta och tittar inte på klockan. Men jag skulle säga att det är närmare varannan timme än var fjärde timme?

  • GAndrea

    Jag hade en amningapp i telefonen där jag tryckte på start och även vilken sida det var. Sen när jag bytte och när jag slutade. Gjorde detta 1-3 dagar innan varje bvc besök för att få ett snitt. Dottern hade väldigt svårt att gå upp i vikt och efter 1,5 månad gav vi upp på amningen.

  • Snuttis2

    Skulle utgå ifrån starttiden per amning så om barnet äter kl 17 o sedan kl 19 skulle hag säga varannan timma. Dock är det ju bra att nämna hur kort eller lång amning barnet generellt har. Har uppfattat att själva amningen egentligen inte bör ta för lång tid för att barnet då gör av med för mkt energi (detta når de är riktigt små) . Men många barn inklusive min son på 4 mån ligger ju gärna o små snuttar lite löpande så då jan det ju vara lite klurigare att beräkna.

Svar på tråden Amning