• Mishu

    Hur ska jag välja rätt? ???? abort eller inte?!

    Jag har sån beslut ångest ????väntar mitt 4 barn och är gravid i v7.

    Har 3 barn och min man vill att vi gör abort.

    Detta var helt oplanerat och jag tog ett dagen efter piller som inte bet på mig.

    Jag har sagt till min man att han kan kastrera dig om han inte vill ha fler barn, då jag inte kan ta preventivmedel.

    Han tycker att det är jobbigt att börja om och jag kan hålla me honom. Men jag vill ju inte mörda mitt barn jag bär på. Snälla hjälp mig ????????????????

  • Svar på tråden Hur ska jag välja rätt? ???? abort eller inte?!
  • Anonym (Mot)

    Du vill inte och då ska du inte göra det heller. Så enkelt är det.

  • Mishu

    Vill vara enig med min man. Hur vet man att man väljer rätt?! Om jag väljer att behålla, då respekterar jag inte min mans vilja och han respekterar inte min. Detta är inte lätt. Jag är nöjd med de 3 jag har, men ett oplanerat barn är inget hinder för mig.

  • Mishu

    Vill vara enig med min man. Hur vet man att man väljer rätt?! Om jag väljer att behålla, då respekterar jag inte min mans vilja och han respekterar inte min. Detta är inte lätt. Jag är nöjd med de 3 jag har, men ett oplanerat barn är inget hinder för mig.

  • Mishu

    Vill vara enig med min man. Hur vet man att man väljer rätt?! Om jag väljer att behålla, då respekterar jag inte min mans vilja och han respekterar inte min. Detta är inte lätt. Jag är nöjd med de 3 jag har, men ett oplanerat barn är inget hinder för mig.

  • Mishu

    Vill vara enig med min man. Hur vet man att man väljer rätt?! Om jag väljer att behålla, då respekterar jag inte min mans vilja och han respekterar inte min. Detta är inte lätt. Jag är nöjd med de 3 jag har, men ett oplanerat barn är inget hinder för mig.

  • Jgfubgd345

    Kära du, du skriver ju själv svaret på din egen fråga; du vill inte mörda ditt eget barn.

    Följ ditt hjärta, för du vet ju själv vad som är det rätta att göra! Gläds åt ditt barn! Det är ett litet mirakel! Du kommer alltid att ångra dig och tänka på barnet om du inte behåller det! Älska ditt barn!

  • Mormor Molly

    Självklart ska du behålla barnet. Vårt fjärde var bara till glädje. Då hon var nyfödd sa en fyrbarnsmamma till mig: du ska veta att det är mycket enklare med fyra än tre. Din man får allt acceptera situationen.

  • Eliinlee

    Förstår din frustration. Men vill börja med att du inte dödar något barn. Du tar bort ett embryo, en cell. Vill du verkligen ha barn? Orkar ni med ett till? Vill han verkligen inte ha ett så får väl han se till att det inte blir något då :) Blir så irriterad på dessa män som alltid tror att det är kvinnans ansvar och sen tror att en abort är lätt. Bästa är väl att ni pratar ett ordentligt snack.

  • Anonym (Tina)

    Din man behöver mer tid att vänja sig vid tanken att ha ett barn till. Följ din känsla att du har inga hinder för ett barn till. Ja abort är mord. Men laglig sådan.

    Behåll ert barn och skydda er ordentligt nästa gång. Abort är din mans vilja nu men räknas inte din vilja?

    Då är ni ju inte eniga ändå om du nu pratar om att vara enig med din man.

  • Anonym (Hannaj)

    Abort så tidigt är inte mord.. även om man tänker så. Har själv gjort abort 2ggr är gravid en tredje gång och denna ska jag behålla.

    Men prata igenom med din man om allt och prata om ni har tid, råd och ork och plats för en till.
    Sen måste jag bara skriva till alla er tjejer... att sluta använd " killen vet va den gav sig in på" eller " han vet hur bebisar blir till"
    I ett förhållande så vet man förhoppningvis vart man har varandra och vart man står i bebisfrågan. Så hur man sköter sex delen så att barn inte blir till är oftast avgjord. Nu lyckades inte de och nu ska man kasta de i hans ansikte..

  • Anonym (Tina)

    I graviditetsvecka 7 börjar fostrets hals och ansikte att formas. Hjärtat är nu färdigbildat med skiljeväggar. Embryots fötter är 2 mm långa. Skelettet, kraniet, njurar och blodomlopp utvecklas. Broskceller ombildas till benceller. Musklerna utvecklas.

    Barnet kan redan nu reagera på beröring. Det känner att du stryker händerna över magen.

    Oavsett hur tidig abort så är det mord på en växande människa.

  • Anonym (Agnes)

    Abort är absolut inte mord. Vill du behålla barnet så gör det, men du mördar inte ett barn om du gör abort.

  • Anonym (Mot)
    Eliinlee skrev 2017-12-16 06:18:51 följande:
    Förstår din frustration. Men vill börja med att du inte dödar något barn. Du tar bort ett embryo, en cell. Vill du verkligen ha barn? Orkar ni med ett till? Vill han verkligen inte ha ett så får väl han se till att det inte blir något då :) Blir så irriterad på dessa män som alltid tror att det är kvinnans ansvar och sen tror att en abort är lätt. Bästa är väl att ni pratar ett ordentligt snack.
    Nu är det faktiskt många av oss som anser att det är ett barn. Vem går runt och säger "jag är med embryo"?! En cell är det ingalunda!!
  • Anonym (Peter)

    Ja vad är viktigast? Barnet eller mannen? Risken finns alltid att han tar det som ett svek och lämnar dig. Då får du stå ditt kast.

  • Anonym (Z)
    Anonym (Mot) skrev 2017-12-16 17:48:13 följande:

    Nu är det faktiskt många av oss som anser att det är ett barn. Vem går runt och säger "jag är med embryo"?! En cell är det ingalunda!!


    Fast att ni anser att det är ett barn gör det inte till ett barn? Det är inte ett foster. Då ska man alltså inte kunna runka då det hade kunnat bli en massa barn? Nja asså, en abort gör en inte till mördare
  • Anonym (Barn)

    Frågan är mest:skulle du orka med ett barn till?Om svaret är ja eller nej har stor betydelse.Du kan sterilisera dig ochså sen.

Svar på tråden Hur ska jag välja rätt? ???? abort eller inte?!