• Bunny on speed

    IVF startar vintern 2018

    Äntligen är det vår tur! Efter tre års försök ska vi påbörja ivf efter jul. Fler som vill följas åt? :)


    Bunnies, it must be bunnies!
  • Svar på tråden IVF startar vintern 2018
  • Lewaize

    Vi har nu fått en tid på fertilitetscentrumet i Gbg i början av februari :) känns jävligt gött att få komma igång! Har ägglossning nu 23/12 och man skulle in och ta prover mellan 6-8 dagar efter äghlossningen så det suger ju att de har mellandags stängt då :P men men! Vi har iaf minst två ?riktig? försök innan vi slängs in i ivf karusellen med allaprover och det som hör till.


    Försöker med första barnet sedan maj 17
  • metaphor

    Hoppar in här ja :) 
    Har precis gjort utredningen och skall få påbörja IVF inom tre månader, måste bara få veta om landstinget vill betala det eller inte. (sökte hjälp privat), men har svårt att se varför de inte skulle göra det då allt man ska vara och göra är gjort. Vi kan få barn naturligt men det är väldigt svårt. (inte minsta tillstymmelse till graviditet efter att ha försökt i två år), jag har dåliga äggledare + myom och min man har för några spermier. Vi är givetvis jätteledsna över att inte kunna naturligt, men det skall vara fullt möjligt med IVF för oss så det får vi ju glädjas över. 

    hur långt har ni kommit på eran resa? 

  • Bunny on speed

    På oss hittar de inga fel alls. Vi får börja när vi vill nu så efter jul tänker vi boka tid för möte. Det är då de bestämmer om vi kör långa eller korta. Jag är pepp men väldigt nervös! Vi har försökt i tre år och fått en graviditet men den slutade i missfall.


    Bunnies, it must be bunnies!
  • Lewaize
    Bunny on speed skrev 2017-12-20 05:49:10 följande:

    Ska ni påbörja ivf eller utredning?


    Jajjemänsan :) sambon hade pungbråck som barn och kännde att vi ville kolla hur det låg till med spermierna då det kan leda till sterilitet. Hade inte tänkt på det förens nu och vi har ändå försökt i snart 8 månader utan graviditet :) bättre sent än aldrig att komma på det!
    Försöker med första barnet sedan maj 17
  • Bunny on speed
    Lewaize skrev 2017-12-20 22:11:21 följande:

    Jajjemänsan :) sambon hade pungbråck som barn och kännde att vi ville kolla hur det låg till med spermierna då det kan leda till sterilitet. Hade inte tänkt på det förens nu och vi har ändå försökt i snart 8 månader utan graviditet :) bättre sent än aldrig att komma på det!


    Utredning alltså?
    Bunnies, it must be bunnies!
  • Lewaize
    Bunny on speed skrev 2017-12-20 22:35:34 följande:

    Utredning alltså?


    Yepp
    Försöker med första barnet sedan maj 17
  • Bunny on speed
    Lewaize skrev 2017-12-21 23:44:49 följande:

    Yepp


    Tyvärr kan vägen mot ivf bli lång. Vi började vandra den för 20 månader sedan, då vår utredning inleddes.
    Bunnies, it must be bunnies!
  • Lewaize
    Bunny on speed skrev 2017-12-22 09:23:09 följande:

    Tyvärr kan vägen mot ivf bli lång. Vi började vandra den för 20 månader sedan, då vår utredning inleddes.


    Det suger! Men vi går privat och hoppas därför på att det inte ska ta så lång tid! Har läst i andra trådar att de som har gått via landstinget har fått vänta ytterligare 1 år innan de ens har fått ta ett spermaprov o.o vilket jag tycker helt befängt! Så därför valde vi privat och hoppas på att resan går fort :)
    Försöker med första barnet sedan maj 17
  • metaphor
    Bunny on speed skrev 2017-12-22 09:23:09 följande:
    Tyvärr kan vägen mot ivf bli lång. Vi började vandra den för 20 månader sedan, då vår utredning inleddes.
    Hittade dem något speciellt då? eftersom det tagit så lång tid? ... Hoppas verkligen jag slipper vänta så länge. lider med er!
Svar på tråden IVF startar vintern 2018