• Äldre 16 Dec 16:56
    1617 visningar
    3 svar
    3
    1617

    Gravid men inte glad.

    Har försökt bli gravid i ca 2 år med min man. Han är 10 år yngre än mig och inga barn. Jag är 41 och har tre barn 20,18 och 15 sedan tidigare. Barnen bor hos oss varannan vecka. Sedan ca sex månader tbx så har jag lixom landat i att inte bli gravid med den nya mannen, han har trott att han inte skulle kunna bli pappa. Njutit av att vara barnfri varannanvecka. Jag läser på universitet och har precis avslutat termin 3 av 7. Mannen tog kockexamen i våras och jobbar för fullt. 23 nov hände det jag aldrig trodde skulle hända. Jag plussade. Tror vi båda blev chockade över detta, men sedan har chocker gått över i nån form av depression för mig. Finns inget jag glädjer mig åt med att vara gravid. Jag ser bara problem. Min fysiska hälsa ( har haft stor problem med kraftig järn och blodbrist under 2017), min psykiska hälsa ( om jag känner mig såhär nu, hur blir det då när jag är nyförlöst och slutkörd),jag måste göra uppehåll i studierna ( han har sagt att han kan vara pappaledig hela tiden, men jag vill ju kunna amma) och hur ska jag kunna slutföra studierna med en liten hemma, trots att jag vet att mannen skulle ta det större ansvaret för att jag ska kunna slutföra. Jag skäms så fruktansvärt gentemot min man att jag ?lurat? honom in i detta förhållande genom att säga att jag vill ha barn igen, vilken jag ville för 2 år sen. Nu bara gråter jag och överväger abort. Jag och min man har pratat om detta men det känns som att han bara tror att mina hormoner spelar mig ett spratt, och att jag ska på nåt vis ? komma till sans?. Är nu 8+6 och vet inte vad jag ska ta mig till. Jag orkar inte vara såhär ledsen. Nån annan som känt/känner som mig?

  • Svar på tråden Gravid men inte glad.
  • Äldre 3 Jan 01:20
    #1

    Oj Hej din stackare! :( Hur har det gått för dig? Har du tagit något beslut ännu? Hur mår du nu? Styrkekram

  • Äldre 3 Jan 01:20
    #2

    Oj Hej din stackare! :( Hur har det gått för dig? Har du tagit något beslut ännu? Hur mår du nu? Styrkekram

  • Anonym (Likna­nde)
    Äldre 3 Jan 01:43
    #3

    Känner igen mig även om situationen inte alls är samma. Jag har en son på snart 2 år vilket jag är oerhört tacksam för men det har också vart jobbigt. Jag övervägde abort tills det inte gick längre i princip för att barnets pappa o jag hade/har en dålig kommunikation, han älskar att jobba o kände att jag skulle få hela ansvaret själv. Jag valde till sist att behålla med grät o kände ångest varje dag fram tills dess det var för sent med abort. Det var jättejobbigt. Det gick inte att prata med honom om Det, han bara skrek på mig. Jag valde att chansa o behålla barnet som jag så länge längtat efter. På gott o ont kan jag säga, konflikterna är ju inte mindre. Men barnet är fantastiskt rolig o härlig. Men nu har du en annan situation men jag ville bara säga att det är oerhört tungt att tveka men gör det som känns bäst för just dig. Jag lyssnade på hjärtat men hjärnan kanske skulle fått bestämma i mitt fall för det här vart tungt efteråt.

Svar på tråden Gravid men inte glad.