• Tomas44444

    Ugns problem snälla hjälp!

    Hejsan!

    Jag har en Husqvarna QSI6273 induktionsspis som alltid fungerat super bra. Idag när jag skulle starta ugnen så blinkar en klocksymbol på höger sida(ugnsdisplayen). Touche reagerar inte och ugnen går inte igång. Jag har provat att starta om strömmen men den vill ändå inte gå igång samt att klocksymbolen fortfarande blinkar. Jag har även gått igenom bruksanvisningen men får inte svar på vad som kan va fel. Den här klocksymbolen verkar ha låst hela ugnen.

    Kan någon vara snäll att hjälpa till!!

    Är super tacksam för all hjälp jag kan få!

    Tomas

  • Svar på tråden Ugns problem snälla hjälp!
  • Loada

    Hej! Du kanske lär ställa in klockan! Våran ugn har någon säkerhetsfunktion som gör att den inte går att slå på innan man ställt in klockan om den har varit strömlös!

    Mvh

  • Tomas44444

    Hejsan Loada!!

    Tack snälla för att du ger tips!! Jag är enormt tacksam.

    Jag ska prova ställa om klockan men jag är rädd att det inte går att ställa klockan då touche inte alls går igång :/

    Har ni även haft problem med touchen innan ni ställde in klockan?

    Vänligen

    Tomas

  • Cherry on top

    Försökte hitta info till dig och har du råkat låsa ugnen på något vis? Då ska man iaf hålla inne klockan och plus i två sekunder tills den tjuter, och tydligen kan man göra samma sen när man ska låsa den igen. Hoppas du får igång den igen!

  • Tomas44444

    Oj va glad jag blir att få så fina tips!! Jag fick igång den nu tack vare er hjälp!. Jag testa mig fram på båda sätten och ugnen funkar nu super bra!!!! Tack snälla ni är guld värda!

    Nu är julen räddad?

    Vänligen

    Tomas

  • Tomas44444

    Oj va glad jag blir att få så fina tips!! Jag fick igång den nu tack vare er hjälp!. Jag testa mig fram på båda sätten och ugnen funkar nu super bra!!!! Tack snälla ni är guld värda!

    Nu är julen räddad????????

    Vänligen

    Tomas

  • Tomas44444

    Oj va glad jag blir att få så fina tips!! Jag fick igång den nu tack vare er hjälp!. Jag testa mig fram på båda sätten och ugnen funkar nu super bra!!!! Tack snälla ni är guld värda!

    Nu är julen räddad<3<3 :)

    Vänligen

    Tomas

  • Makeithappen976

    När min häll är låst blinkar klocksymbolen håller fingret på symbolen på touch-displayen i typ tre sekunder för att låsa upp den. Värt att prova.

  • klyban
    Makeithappen976 skrev 2017-12-17 18:11:46 följande:
    När min häll är låst blinkar klocksymbolen håller fingret på symbolen på touch-displayen i typ tre sekunder för att låsa upp den. Värt att prova.

    Jag hade en spis som det vara var en liten prick som lyste.
    Så jag stod och undrade där i 5min vad faan det kan vara, då jag inte ens såg pricken som lös först.


    Sen vet jag en del upplåsningar är besvärliga, medan låsa är för enkelt.
    Den spisen räckte det med att det kokade och en vattendroppe hamnade där man skulle trycka för låsa.


    hur många meter var det?
  • Shameless

    Är så kul att läsa en tråd där familjelivare är snälla och hjälper varandra istället för att vara otrevliga och dryga

Svar på tråden Ugns problem snälla hjälp!