• SweetJune

    Ni som ammade länge och fick tillbaka mensen sent -när kom den?

    Hej

    Ammade första barnet länge och mensen kom först tillbaka efter 17 månader (ammade fortf) och nu ammar jag fortf min 13-månaders och den har inte kommit än.

    Hur var det för er som ammade länge, hur sent kom den? För er som har flera barn, när kom mensen med de andra?

  • Svar på tråden Ni som ammade länge och fick tillbaka mensen sent -när kom den?
  • Carambolan

    För mig tog det 18 månader med de två barn fortfarande ammade lite på natten i den åldern. Det barn som slutade amma vid 10 månder (på eget bevåg) fick jag mens efter 12 månader.

  • Anonym (Qwerty)

    Ca 2-3 månader efter helt avslutad amning med alla tre. Ammade mellan 12 och 18 månader.

  • fjanten

    Min (snart) 11-månaders ammar 2-3 gånger per dag, 2 gånger per natt, och på kvällen. Fick nyss första mensen.

  • Anonym (Leia)

    Har ammat fritt i 18 månader nu. Mensen kom tillbaka efter 9 månader.

  • Matilda03

    Vet inte om det är sent men jag fick tillbaka mensen 13 månader efter förlossningen och ammade fortfarande då.

  • Anonym (amma)
    SweetJune skrev 2017-12-17 06:47:01 följande:

    Hej

    Ammade första barnet länge och mensen kom först tillbaka efter 17 månader (ammade fortf) och nu ammar jag fortf min 13-månaders och den har inte kommit än.

    Hur var det för er som ammade länge, hur sent kom den? För er som har flera barn, när kom mensen med de andra?


    Jag ammade mina barn ca ett år och mensen kom ganska snart efter att jag slutat amma helt. Kanske en månad efter sista amningen. Jag slutade amma tvärt båda gångerna.
  • Anonym (Oj)

    Nu ammade jag båda mina barn tills de var ca 1år. Helammande tills de var ca halvåret. Mensen kom tillbaka redan efter 2-3 mån efter förlossningen med båda.

    Hade den kommit så sent som över 1 år så hade jag nog blivit lite nojjig och undrat om nåt var fel! Innan dess så hade jag nog trott att jag var gravid igen..

Svar på tråden Ni som ammade länge och fick tillbaka mensen sent -när kom den?