• Äldre 17 Dec 11:02
    2318 visningar
    3 svar
    3
    2318

    Min nya kattunge är rädd för vår andra kattunge

    Hej,

    Igår eftermiddag skaffade jag och min sambo en ny kattunge eftersom vi tyckte att vår andra lilla kattunge behövde sällskap. Men när hon äntligen kom hem blev hon rädd för vår kattunge och har blivit lite aggressiv mot honom.

    Hur ska man gå till väga nu? Hon morrar åt allt som luktar som honom. Ska man lämna tillbaka henne till uppfödaren eller försöka få dem att funka ihop?

    Tack på förhand

  • Svar på tråden Min nya kattunge är rädd för vår andra kattunge
  • Äldre 17 Dec 11:06
    #1
    +1

    Men jösses det har inte ens gått ett dygn. Ge dom tid. Tog en vecka innan vår första katt och vår nya katt accepterade varann.

  • Äldre 17 Dec 11:19
    #2

    Så man ska bara låta dem vara?

    Har läst på nån sida att om de får en dålig start, att man ska sätta dem i olika rum så att de inte se varandra och vänja sig vid varandra på så sätt

  • Äldre 27 Dec 22:14
    #3

    Testa Felifriend, en dosa som avger feromoner som ger doftsignaler till katterna att de "friendliga" Vet flera som testat där det fungerat bra. Behövs oftast endast iitialt för att få katterna att lugna ned sig. Läs även på hur katter reagerar när de känner sig trängda så att de har tillräckligt med utrymningsvägar, gömställen och platser där de kan vara i fred utan att bli trängda.

Svar på tråden Min nya kattunge är rädd för vår andra kattunge