• Äldre 17 Dec 12:00
    90652 visningar
    148 svar
    +2
    148
    90652

    FORUM VLCD/PULVERDIET 2018!

    Hallå!

    Har själv försökt hitta ett AKTIVT forum för människor som går på VLCD/Pulverdiet eller liknande, men inte hittat något. Så då tänkte jag, varför inte skapa ett nytt forum för dem som kanske önskar det med! 

    Så om någon som vill hoppa på här och peppa varandra och även skriva ner era funderingar eller frågor som vi kanske kan hjälpa varandra med, skulle det vara otroligt häftigt. Och otroligt motiverande!  

    Min plan (då jag väger en del och har en bit att gå) 

    Fas 1: 12 VECKOR REN KUR (4-5 påsar om dagen) KL 10, 13, 16, 19

    Därefter Fas 2: 4 VECKOR att introducera en måltid på på 250 kcal. T.EX LUNCH ELLER MIDDAG. Resten pulver. 

    Fast 3: 2 påsar under dagen (frukost 10:00 och den sista måltiden vid 19:00)
    +lunch 300 kcal
    + middag 300 kcal

    Och efter ca 5-6 månader närmare min målvikt 60 kg kan jag helt gå över till mat /1200 kcal per dag.

    Och med mat menar jag protein, som ägg, tonfisk, broccoli, lax och grönsaker, soppor. linser och lite frukt att få någon socker i mig. Lite som LCHF ?

    Jag försöker även röra mig så mycket det går då jag har ett kontorsjobb så sitter mkt under dagen. Så minst varannan dag promenad på 30 min. Oavsett väder. Mer träning under tidens gång då det blir lättare förhoppningvis. Känner redan nu hur energin har kickat in. 

    Min resa började den 12 December 2017 

    kvinna: 20 år
    längd 167 cm

    STARTVIKT DÅ: 105 kg

    17/12 101,5

    Så om någon annan där ute går igenom det jag gör nu, får ni jätte gärna berätta vad ni har för tips, funderingar osv!
    /M

    PS: Ignorera mitt användarnamn, skapade konton för ett tag sen under en mörk period men ni kan kalla mig M :) 

  • Svar på tråden FORUM VLCD/PULVERDIET 2018!
  • Äldre 14 Feb 12:33
    Anonym (Ibs) skrev 2018-02-13 21:43:47 följande:
    Håller ut ett tag till så får jag hoppas det går neråt snart! Ska försöka hälla i mig mer vatten.

    2-5 dagen tyckte jag var absolut kämpigast! Hungrig hela tiden, till och med drömde om mat haha! Nu har dock hungerkänslorna gått över och det kämpiga är istället att dricka shaker även om jag inte är hungrig.

    Superbra att du tagit bort det dåliga från kyl/skafferi! Starkt!! Kämpa, kämpa! Har barn här hemma som köpte lördagsgodis men kan ju inte sno deras godis. Men min hjärna fick kämpa med ordet "eller?", haha!!
    Hahaha!! samma sak här, har inte ens åkt ner till centrum för att handla något hem. Så det är bara att kämpa 1:a veckan, och andra kommer det nog att gå bättre! 
    Målet är att vågen visar minus på måndag morgon och blir ännu mer peppad. Helst skulle jag vilja tappa alla dessa 5 kilon under vecka 1, men jag blir nog glad med att det visar minus på minst 2 kilo...then its only 28 to go haha
    Spännande med resultat Cool
  • Äldre 14 Feb 17:32
    +1

    Hej har följt tråden sen jag själv började 15/01 och det är kul att se att folk fortfarande håller på. Jag dricker Naturdiet choklad/banan 4-5 påsar om dagen som matsmart.se säljer billigt för 119 kr kartongen. Om suget blir för stort tar jag en pepsi max och en nutrillet bar (brukar vara värst på lördagarna av någon anledning. Har iaf gått ner 15 kg på ca en månad. Går varken på gym eller tar promenader.. lycka till alla kämpar där ute, i slutändan är detta självplågeri värt det. PS ser några som håller på att tappa hoppet för vågen står still. Glöm inte att ni kanske minskar i cm under den tiden istället och väg er tex varje söndag när ni vaknat. ????

  • Äldre 15 Feb 11:50
    br55066 skrev 2018-02-14 17:32:28 följande:

    Hej har följt tråden sen jag själv började 15/01 och det är kul att se att folk fortfarande håller på. Jag dricker Naturdiet choklad/banan 4-5 påsar om dagen som matsmart.se säljer billigt för 119 kr kartongen. Om suget blir för stort tar jag en pepsi max och en nutrillet bar (brukar vara värst på lördagarna av någon anledning. Har iaf gått ner 15 kg på ca en månad. Går varken på gym eller tar promenader.. lycka till alla kämpar där ute, i slutändan är detta självplågeri värt det. PS ser några som håller på att tappa hoppet för vågen står still. Glöm inte att ni kanske minskar i cm under den tiden istället och väg er tex varje söndag när ni vaknat. ????


    Åhh, va roligt och höra! Och Grattis till viktminskningen...kämpar varje dag, och du har helt rätt med att man krymper med cm . Börjar känna att det gr framåt, och hoppas på en del kilon faller den här veckan:)'
    Flört
  • Anonym (Tjeje­n)
    Äldre 15 Feb 21:52

    Hej ! Jag tänkte med köra en omgång på ca 3 veckor ???? ska vi inte starta en facebookgrupp och följa varandra där ist ?

  • Äldre 17 Feb 12:52
    +1

    V.6

    (Glömde skriva igår)

    Vikt nu: 78.3 kg

    -6,7 kg !

  • Äldre 23 Feb 12:42

    V.7 står stilla för mig!

    Får hoppas på att nästa vecka blir bra siffror....

  • Äldre 24 Feb 13:20

    Hallå där!

    Kul att se att så många har tagit del av denna tråd! Min viktresa började 12/12. Första 7 veckorna "klarade jag av" med endast Allevo VLCD shakes. Då vart det endast promenader till motion. Gick ner 10 kg från mina 105 kg. 

    Därefter började jag med gym, samt personlig tränare som bad mig att sluta direkt med shaksen och äta vanlig mat (om jag skulle orka träna som jag skulle göra nu) vilket jag såg själv inte funkade om jag ville öka motionen. Men jag va extremt strikt med kolhydraterna! Stod still 2 veckor. Ville ge upp där och då! Men jag fortsatte att träna varje dag och göra övningarna. (blev mindre löpning då min rygg knasar sig)

    Plötsligt v 3 med vanlig kost: skulle vi väga mig igen på gymmet samt mäta mig! DÅ HAR JAG TAPPAT 5 KG! 5 CM RUNT LÅR, 4 CM RUNT NAVEL, 4 ST ARMAR!  Blev helt mållös!  90,6 KG!

    Men sen händer något...jag hamnar i en bil olycka påväg till gymmet. 
    påkörd bakifrån av skåpbil (med sommardäck) -.- 

    Dagarna efter olyckan har jag extrema smärtor (röntgen visade ingenting) så nerv skada samt stukning. HETSÄTNING BÖRJADE IGEN DÅ VAR HELT FÖRSTÖRD. Och gått upp 2 kg -.- INTE KUL ATT VA SVULLEN AV MAT.

    Nu dag 74: DAG 5 EFTER OLYCKAN ÄR JAG TILLBAKA!  Tränade på morgonen lätt som cykling och cross (bastade)! MEN NU KOMMER JA KÖRA SHAKSEN 2 VECKOR REN KUR ATT KOMMA TILLBAKA! Då träningen inte är fokus utan endast maten.

    Så jag hoppas nästa gång jag uppdaterar er så hoppas jag är tillbaka på gymmet och känner mig bra! samt gjort ren kur 2 veckor! VILL HAMNA NU UNDER 90 TALET!!  vi får se helt enkelt! JAG SKA INTE GE UPP! DETTA ÅR ÄR MITT ÅR!

    LYCKA TILL TILL ALLIHOPA! 

  • Anonym (Itrim­)
    Äldre 24 Feb 17:30

    Hejsan.

    Jag går hos itrim. Nyligen påbörjat där. Och kommer köra 3v med vlcd och 9-12v med lcd.

    Är på 6e dagen på vlcd. Och är sååå taggad!

    Hoppas jag får va med här.

  • Anonym (Itrim­)
    Äldre 24 Feb 19:50
    Anonym (Itrim) skrev 2018-02-24 17:30:55 följande:

    Hejsan.

    Jag går hos itrim. Nyligen påbörjat där. Och kommer köra 3v med vlcd och 9-12v med lcd.

    Är på 6e dagen på vlcd. Och är sååå taggad!

    Hoppas jag får va med här.


    Just de...

    Vikt 106,5

    Längd 162cm

    Delmål 1: 99kg

    Delmål 2: 92kg

    Delmål 3: 82kg

    Målvikt: 77kg och allt under de är bonus. ????

    Kommer att gå på itrims cirkelträning under vlcd veckorna 2ggr/vecka och promenerar varje dag.????
  • Äldre 25 Feb 11:00

    Hej jag är ny här, googlat efter trådar som handlar just om vlcd shakes och liknande ,började själv med shakes 31/1-18 ...vill gärna kunna utbyta tankar och frågor m.m med andra.

    Har haft övervikt samt fetma i snart 15år och tror även jag lider av lipödem m.m

    Iallafall när jag startade min resa den 31/1 vägde jag 95.7 kg hade smyg startat 2 v innan fast inte tagit bara shakes utan ätit mat med och då vägde jag 98.8kg

    Jag är 43år ,163cm och skall dricka shakes tills jag får bort så mycket som möjligt av min fetma m.m går hos sjuksköterska varje 2-3v för vägning.

    Vecka 1 = -3kg

    Vecka 2=-2kg

    Vecka 3=-2,5kg

    Målvikt att få ett bmi som är normalt önskevikt=58kg nåja skall kämpa.

    Denna vecka som kommer går jag in på v4 så skall väga mig på tisdag,har varit jättetrött,tycker det är svårt att få i mig 5shakes om dagen blir ibland bara 4 .Dricker Naturdiet och Nutrilett ,testade modifast men ökade i vikt...och mådde illa.Magen sköter sig inte så bra .kram till er alla????

  • Äldre 25 Feb 11:03

    Pk skall ej vara frågetecken utan en smiley hahaha tryckte fel

  • Äldre 7 Mar 12:07

    Jag har vägning imon..... Har heller inte uppdaterat här på 2 veckor. Känner att jag hoppar över denna v då lite grejer här kommit i vägen.... men är förhoppningsvis tillbaka nästa V!

  • Äldre 7 Mar 15:54

    Man, 44

    108kg

    Tänkte köra ren kur från april. Börjar 2-3 dagar i veckan från imorgon (torsdag).

    Kör ren kur i 3 veckor sedan byter jag ut frukost och middag till pulver och kör bra mat till lunch.

    Målvikt är 90kg.

    Erick


    Erick, 44 år, 108kg
  • Äldre 8 Mar 05:36

    Hej!

    Jag har kört igång med Slanka för en vecka sen. Första fyra dagarna var sega, men nu studsar jag omkring tack vare ketosen. Utöver Slanka äter jag två ägg om dan för att vara säker på att gallan jobbar och så blir det en fet fiskbit iveckan för omega 3. Mina egna teorier, rekommenderar inte det till nån annan...

    Vägde 91,4; vill ner till 70. Vägde in på -4 kg idag ( man kissar ut rubbat mycket vatten första veckan). Jobbar nu med att lägga upp strategier för fortsättningen. Jag tänker om kroppen tillåter köra i 12 veckor innan jag trappar upp. Lycka till allihopa!

  • Äldre 8 Mar 05:44

    Mum 6, vet hur det är att plåga i sig shaker, men det viktigt att du får i dig allt så kroppen får det den behöer. Slanka och Cambridge har lagt upp det så att man bara dricher tre, Nåt att prova istället? Skålanka kan man köpa på nätet.

  • Äldre 19 Mar 21:03

    Tack skade ska beställa online.Är så trött på chokladsmak...blä...vill ha mat..inne på v6 så trött .Vill tugga mat.

    Har lång väg kvar väger 81kg nu så är påväg iallafall. Vill gärna väga 60-62kg..så bäst att stå ut.kram alla kämpar därute

  • Äldre 5 Jul 06:50

    Undrar hur det gått för er som tidigare skrivit i tråden nu några månader senare?

    Jag började Camebridge ren kur 31/5.

    Jag har inte intagit något annat än pulvret, vatten och två kapsyler Inolaxol om dagen. (Rekommenderas till er som blir hårda i magen). Det har fungerat super för mej!

    Jag går även 3-6 mil i veckan.

    Jag är 33 år, 176 cm och startvikt på 83,7.

    Målvikt 65 kg.

    v1 -4,1 kg

    v2 -2,6 kg

    v3 -1,5 kg

    v4 -1,8 kg

    v5 -2,1 kg

    Totalt -12,1 kg på 5 veckor

    Ikväll ska jag börja upptrappningen till mat under två veckor, därefter ska jag äta en assiett av tallriksmodellen till kvällsmat i kombination med Cambridge tills jag når min målvikt.

    Lycka till alla som kämpar!

  • Anonym (mhm)
    Äldre 12 Feb 14:07

    Såå nästan ett år senare, hur gick det? :D

Svar på tråden FORUM VLCD/PULVERDIET 2018!