• L8p8r8

    Brev med gamla frimärken

    Hej!

    Jag fick i dagarna ett paket jag vunnit på tradera. Betalade 46 i frakt. När paketet kom var där 4 st 2:10kr frimärken på???? Nu undrar jag om dessa motsvarar värdet på 46kr eller jag har betalt onödigt mycket i frakt ????har inte kontaktat säljaren. Är det fusk med portot eller får man göra så?

    Tacksam för svar

  • Svar på tråden Brev med gamla frimärken
  • Griseknoen35

    När du lägger ett bud på tradera accepterar du ju samtidigt säljaren frakt och andra villkor. Går man inte med på dessa så budar man inte.

  • Alvina

    Vad spelar det för roll? Paketet kom ju fram trots allt, så några kronor hit eller dit borde väl inte ha någon betydelse.

  • Traderare

    Det är nog postens rabattfrimärken från åttitalet som var på paketet,dom motsvarar nog rätt porto inklusive skrymmande. Väg paketet och kolla med posten portotabell vad portot blir för din vikt,blir det den summan du betalat så har du inte betalat för mycket. Här går att läsa om rabattfrimärken. www.andersserier.se/files/rabattmarken.pdf

  • IsDimma

    Du betalar inte bara för frimärken utan för paketet, pappret, tejpen och kanske för att säljaren ska ta sig till posten.


    Du som kallade dig själv för extasy, hur gick det för dig? Hör av dig!
Svar på tråden Brev med gamla frimärken