• Egon den stora

    Ointresserad av sport

    Jag är helt ointresserad av idrott och det har jag alltid varit. Det verkar dock som att en del finner det provocerande att jag inte har någon aning om ifall det är typ fotbolls VM eller något annat. Jag hänger inte alls med i lunchrummet. Nu fick jag till och med höra att jag har dålig allmänbildning.

    Är det verkligen så jobbigt för en del att jag som 40 årig man struntar i sport?

  • Svar på tråden Ointresserad av sport
  • Aniiee

    Fullständigt ointresserad av sport jag också. Särskilt tråkiga lagsporter. Om det är OS kan jag titta lite grann på simhopp och konståkning....

    Nej, man är inte dåligt allmänbildad om man inte tittar på sport, tycker jag. På sin höjd kan jag tycka att man ska veta att det är OS/VM just när det är det.... Annars påstår jag att folk är dåligt allmänbildade som inte vet om Microsofts Twitter-AI-fiasko var för något.....


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Alvina

    I sådana fall är inte jag heller allmänbildad. Hatar allt vad sport heter och byter genast kanal om jag råkar få upp någon sportsändning på tv:n.

  • LauraPalmer

    Samma här. Jag förstår inte alls vad som är intressant med sport. Ok att man vill utöva någon slags sport, men att sitta och glo på andra som gör det...

    Sen allt jävla skrik och oljud åskådarna ger i från sig. Vad är grejen med det.

Svar på tråden Ointresserad av sport