• Ensombryrsig

    Frun otrogen - igen...

    Hej alla i forumet!
    Jag har läst en hel del här på FL om olika människors tragiska erfarenheter när det gäller otrohet. Jag har också läst mycket från de andras sida, de som är otrogna.
    Jag har en historia som jag vill dela med mig av, men som tar upp för mycket plats i andras trådar. Jag hoppas att jag kan få er uppmärksamhet i en egen tråd och vill redan nu förbereda er på att jag är, i min situation, extremt ältande.
    Detta och framtida inlägg, kommer med all säkerhet att vara lååånga.
    Ber om ursäkt för det!


    Situationen idag; Tillsammans med min fru sedan 20 år tillbaka, 10 år som gifta. Två barn (16år och 1,5år). Träffades när min fru var 17år (jag 20år) och hon ganska nyligen hade gjort slut med sitt ex, som hon varit tillsammans med av och på i 3 år. Denna tiden, hur mycket de än älskade varandra, bör dock ändå klassas som ungdomskärlek, med tanke på deras ålder.

    2009 var jag och frun på en svensexa/möhippa för våra vänner. Jag upptäckte att hon uppförde sig konstigt. Smet iväg runt hörn med telefonen i handen, var allmänt frånvarande i sitt sätt, verkade inte bry sig särskilt mycket om mig mm.
    Dagen efter när jag vaknade, låg hennes mobil i rummet men hon var inte där.
    Jag gjorde det fula och tog telefonen och läste sms. Där fanns det sms från ett nummer som jag inte kände igen och där det stod typ "Jag tror att du vet att det är mer än bara känslor..." Bakfull och jävlig, så blev detta för mycket för mig, så jag somnade om. När jag vaknade, var telefonen kvar och jag tog den igen, bara för att upptäcka att hela sms-konversationen nu plötsligt var borta. NU tog misstankarna fart på riktigt. Efter ca 4-6 månader med snokande, hade jag hittat 1500-1800 sms, mms, samtalshistorik etc mellan henne och hennes ex. Allt var raderat men jag såg ju kontakten var pågående. Jag hittade ett mail där det stod "Hej gubben! Sitter på jobb och tänker på dig Tänkte skicka ett litet "godmorgon-mail" till dig. Pussar o kramar från din!!" 
    Jag konfronterade henne. Hennes förklaring var att hon mådde dåligt och behövde en "egen bubbla, en tillflyktsort. det var aldrig några känslor inblandade, de var bara vänner och pratade bara om sånt som vänner pratar om.
    Jag köpte inget av det men efter 3 månader, insåg jag att jag aldrig skulle få sanningen ändå. Vi hade barn och jag ville leva med henne. Det var ju min drömkvinna.


    I dec 2016, satte jag mig med vår minsta och skulle kolla på youtube en stund på min frus ipad. Han kom åt en massa knappar och under samtalshistoriken, hittade jag då plötsligt en rad missade facetime-samtal från ett nummer som jag inte kände igen. Misstankarna växte snabbt till sig, eftersom jag vet att frun inte använder sin ipad till att prata i, utan bara för att surfa. Och tro f** att det nya numret tillhör hennes före detta. Igen.
    Tänkte för mig själv att han säkert bara hade råkat fickringa. Två veckor senare, var där nya missade facetime-samtal från honom. Igen, förnekade jag och försökte intala mig att det bara var fickringning. Tre dagar senare, var plötsligt vara hans nummer raderat från ipaden, men resten av numren låg kvar. Vis av erfarenheten från 2009,  startade detta en ny våg av spioneri, vemod, ångest, osäkerhet etc. Jag ville inte konfrontera min fru eftersom jag är övertygad om att jag ändå inte skulle få sanningen om jag gjorde det. Det hade jag ju redan testat en gång. Jag bidade min tid i stället och snokade hej vilt. Tills en natt efter 5 månader, då jag tog hennes telefon och lyckades hitta att hon surfat in på en Hotmail under privat surfning (som inte lämnar historik). Mailen låg öppna och det var bara att konstatera min värsta farhåga.


    Hon har haft ett förhållande med honom i minst tre år. Närmare 25 000 mail har skickats mellan dem under denna tiden. Mailen är ett konto som endast just de två har inlogg till och mailen skickas hela tiden till samma adress - med andra ord ganska uttänkt. De har skickat könsbilder med och utan leksaker, onanivideos, nakenbilder, godmorgonbilder - alla sorters bilder ni kan tänka er. Kärleksförklaringar, önskan om att det var de som var tillsammans, beklagan över att de båda är gifta, gnabb om att de ena inte bryr sig lika mycket som den andra - ja allt.   Han är dominant och styr min fru som sen kallas för slav. Vissa gånger vänder de på det och min fru ställer kraven. De har haft "live-sex" via messenger och facetime, några ggr när både jag och barnen har legat i rummen sidan om.    Min fru har även skrivit ner sina egna tankar i anteckningar i sin telefon, där hon deprimerat skriver om hur ont det gör i varje cell när han inte hör av sig eller när han väljer att lägga fokus på sin familj och fru, att hon vill tillbaka till 2009 när de blev påkomna för att be honom välja henne. Hon har i ett mail skrivit att hon vill dra tillbaks i tiden för att "se vad som hade hänt om hon inte hade lämnat hans lägenhet den där natten". Listan kan göras milslång. 


    Jag klarade inte av det till sist. Jag konfronterade henne igen och sa att hon levde ett dubbelliv. Sen sa jag såklart lite till i ren affekt...


    Hon erkänner. Men inte allt. Hon bedyrar att de inte har träffats fysiskt. Hon vidhåller att det har varit helt utan känslor. Att hon gjort det med honom, berodde inte på känslor utan för att det var enkelt eftersom de har ett förflutet. Så som de har hållit på, är det skit samma om de träffats eller inte. Han har sett allt på min fru, från topp till tå och i de mest komprometterande situationer  Men när jag frågade om saker kring otroheten, märkte jag att hon spelade ovetandes om vissa saker. Hon ville absolut inte att jag skulle få tillgång till mailen. Hon menade på att jag redan hade sett tillräckligt för att förstå vad som hade pågått och hon ville inte att allt det fula och snuskiga som hon hade gjort, skulle finnas kvar. Hon kunde inte se hur det skulle kunna hjälpa oss framåt om jag hade möjligheten att gå in och rota runt i det de haft och gjort. Hon sa att där stod saker som hon inte kunde stå för och därför skulle jag inte läsa det - det skulle bara förstöra mer.  Jag sa att om hon verkligen ville framåt, var hon tvungen att ge mig inloggen, som ett tecken på att hon släppte in mig i den värld hon levt i de senaste 3 åren. Till slut fick jag dem, men det tog två dagar. Efter ytterligare sa jag till henne att det var ok att hon raderade mailen (ångrar mig bittert för det), och det tog ínte lång tid förrän allt var borta. Vad hon inte vet, är att jag han spara ca 1600 mail... Hon säger att hon har avlutat helt med honom men hon säger också att de inte har haft någon kontakt sen den dagen jag tog upp det. Hon har enl. henne själv, inte berättat för honom att jag vet. Men plötsligt efter en vecka, hade ändå lösenordet till mailen ändrats, något bara han kan göra. Varför har han gjort det om han inte vet att jag vet...?


    Som jag skriver ovan, så kan listan på skit de har gjort, göras milslång. Mina tankar och känslor är hela tiden all over the Place. Jag vet varken ut eller in.
    Hjärtat säger en sak men hjärnan säger en annan. Konflikten är total.
    Vi är fortfarande gifta. Frun går runt och låtsas som ingenting och pratar inte om det. De klagomål som hon hade innan, lever kvar. Men det gör även hennes kärleksförklaringar till mig, precis som under tiden hon levde sitt dubbelliv.

    Nu undrar jag hur ni alla tänker kring detta. 
    Både ni som blivit utsatta för otrohet och ni som är/har varit otrogna. Jag vill höra allt. Moraltanter är välkomna, ni som är lite mer sakliga är välkomna, ni som vill vara hårda mot min fru eller mot mig är välkomna.
    Snälla hjälp mig att se saker på andra sätt, att se saker som jag kanske missar, hjälp mig reda ut alla tankar. Jag förväntar mig inte att ni ska komma med lösningen. Att lösa detta kan bara jag och hon. Men era tankar och åsikter, det vill jag be er om.
    Snälla dela med er!

  • Svar på tråden Frun otrogen - igen...
  • Anonym (PJ)

    Jag tänker iaf att det är ett sådant stort svek som har pågått så länge att det inte finns någon återvändo.
    Annars blir det nog verkligen som att misshandla sig själv på alla plan genom att stanna kvar.

  • Anonym (Sofia)

    Hej

    Så tråkigt att läsa vad du gått och går igenom. Det gör ont i mitt hjärta. Jag vill dela med mig av mina tankar och hoppas att de kan ge dig någonting.

    Jag har bedragit min man och vet egentligen inte varför. Jag trodde aldrig att jag skulle vara det men det visade sig att jag hade fel.

    Jag är en person som behöver både uppmärksamhet, bekräftelse och närhet. Min man är ganska dålig på att uppehålla det trots att jag flertalet gånger bett honom om mer närhet. Han är inte den där kramiga typen som jag önskar att han var, den som någon gång i bland överraskade mig med något eller bara omfamnade mig. Jag har tagit upp det en miljon gånger, det behöver inte vara något märkvärdigt, ett litet kort med "jag älskar dig" hade gjort sådan jäkla stor skillnad. Ibland bättrar han sig ett tag men det är snabbt tillbaka som vanligt igen. 

    Jag älskar min man något innerligt. Jag skulle inte lämna honom eller vårt barn för någonting i världen men samtidigt klarar jag inte av att leva ett helt liv utan alla de där känslorna som gör att man känner sig levande. 

    Jag inledde en affär med en man som jag träffade på en dejtingsite. Han är också gift. Vår relation är strikt sexuell och det är inga känslor inblandade även om en affär ändå blir känslosam. Min älskare ger mig den uppmärksamhet jag behöver för att orka leva helt enkelt. Spänning, närhet och så romantik. 

    Jag vet att det jag inte gör är schysst mot min man men samtidigt måste jag någonstans sätta mitt egna behov främst. Min man sätter ju sitt behov främst så varför skulle inte jag göra det?

    Jag vill inte på något sätt säga att det jag eller din fru gör är okej. För det är det inte. Däremot vill jag få dig att rannsaka dig själv för ingen part är oskyldig i detta även om det din fru gör är ett enormt svek.

    Visar du henne uppskattning? Får du henne att känna sig sexig? Älskad? Speciell? 

  • Ensombryrsig
    Anonym (Sofia) skrev 2017-12-18 12:45:14 följande:

    Hej

    Så tråkigt att läsa vad du gått och går igenom. Det gör ont i mitt hjärta. Jag vill dela med mig av mina tankar och hoppas att de kan ge dig någonting.

    Jag har bedragit min man och vet egentligen inte varför. Jag trodde aldrig att jag skulle vara det men det visade sig att jag hade fel.

    Jag är en person som behöver både uppmärksamhet, bekräftelse och närhet. Min man är ganska dålig på att uppehålla det trots att jag flertalet gånger bett honom om mer närhet. Han är inte den där kramiga typen som jag önskar att han var, den som någon gång i bland överraskade mig med något eller bara omfamnade mig. Jag har tagit upp det en miljon gånger, det behöver inte vara något märkvärdigt, ett litet kort med "jag älskar dig" hade gjort sådan jäkla stor skillnad. Ibland bättrar han sig ett tag men det är snabbt tillbaka som vanligt igen. 

    Jag älskar min man något innerligt. Jag skulle inte lämna honom eller vårt barn för någonting i världen men samtidigt klarar jag inte av att leva ett helt liv utan alla de där känslorna som gör att man känner sig levande. 

    Jag inledde en affär med en man som jag träffade på en dejtingsite. Han är också gift. Vår relation är strikt sexuell och det är inga känslor inblandade även om en affär ändå blir känslosam. Min älskare ger mig den uppmärksamhet jag behöver för att orka leva helt enkelt. Spänning, närhet och så romantik. 

    Jag vet att det jag inte gör är schysst mot min man men samtidigt måste jag någonstans sätta mitt egna behov främst. Min man sätter ju sitt behov främst så varför skulle inte jag göra det?

    Jag vill inte på något sätt säga att det jag eller din fru gör är okej. För det är det inte. Däremot vill jag få dig att rannsaka dig själv för ingen part är oskyldig i detta även om det din fru gör är ett enormt svek.

    Visar du henne uppskattning? Får du henne att känna sig sexig? Älskad? Speciell? 


    Hej Sofia!
    Tack för ditt svar och för att du orkade berätta! Det betyder oerhört mycket för mig att få höra både från en som bedrar och från bedragna.
    Jag är en väldigt självrannsakande person. En stor del i att jag inte bara har lämnat henne, är pga just det. Jag vet att det krävs två som tar ansvar i ett förhållande. Och även om jag skule varit blind för faktumet, så avslöjar ju otroheten i sig, att något är fel i förhållandet. 
    Jag är inte helt bekväm med att prata om vad jag gör för henne. Lite för att det känns som att jag klappar mig själv på axeln. Det är inte det jag vill få det att framstå som.

    Jag och min fru har i åratal haft prat och diskussioner om hur hon mår.
    Hon har länge känt att något fattas. Hon är långt mer sexuell än vad jag är, vilket resulterat i att vi fått kompromissa. Och det har vi. Men hon känner att hon är ensam om att kompromissa och där är vi inte riktigt överens.
    Jag vet att jag bekräftar henne och visar uppskattning. Jag skämmer bort henne på alla sätt jag kan. Och jag får henne att känna sig sexig, men hon önskar nog att det hände oftare. Älskad och speciell, vet jag att hon känner sig. Det har hon alltid bedyrat. Problemet ligger i sexet och att det är då hon känner sig bekräftad.
    För lite sex (eller för tråkigt) = hon känner sig osexig och som att hon inte tänder mig.
    Jag vet att vi båda bär ansvar för vårt förhållande och äktenskap. Det är självklart. Men jag väljer inte att inte vara lika sexuell som hon är. Det är så jag är som person. Hon VALDE, aktiv och flera gånger, att inleda ett förhållande med en annan man. Även om jag redan första gången sa vad det skulle betyda om hon gjorde det igen. Hon äventyrar hela familjens välmående, av helt egoistiska skäl.
    Om lustarna eller bekräftelsebehoven var så stora, så är det inte heller något hon kan välja bort. Det är så HON är som person.
    Men att inte stanna upp, göra slut med mig och sen gå vidare, är för mig en gåta.

    Du skriver att du älskar din man innerligt och skulle aldrig lämna honom för något i världen. Jag tror dig till 100%, tro inget annat.
    Men det väcker en del frågor hos mig som jag gärna ställer, om du orkar;

    1. Gör man så mot någon man älskar som sin partner? Hur kan man göra det aktiva valet, när man vet hur det kommer fullständigt bryta ner den man så högt älskar?
    2. Anser du inte att du redan lämnat din make, när du valde att gå till någon annan? Hur hade han sett på det om du berättade?
    3. One night stand, är lika mycket otrohet som det min fru har gjort. Men då hade jag kunnat få ihop det med att det var bekräftelsebehovet som tog överhand och att det handlade om "för lite sex". Men ett dubbelliv i totalt över 4 år...?
    4. Sätta ditt behov främst? Är det viktigare än alla andras? När mår barnen sämst? I en relation där föräldrarna ljuger på daglig basis och när det kommer fram? Eller är det när föräldrarna är ärliga, rakryggade och ev. skiljs åt för att de inte kan ge varandra vad de behöver, men i alla fall som vänner?

  • MR Human
    Anonym (Sofia) skrev 2017-12-18 12:45:14 följande:

    Hej

    Så tråkigt att läsa vad du gått och går igenom. Det gör ont i mitt hjärta. Jag vill dela med mig av mina tankar och hoppas att de kan ge dig någonting.

    Jag har bedragit min man och vet egentligen inte varför. Jag trodde aldrig att jag skulle vara det men det visade sig att jag hade fel.

    Jag är en person som behöver både uppmärksamhet, bekräftelse och närhet. Min man är ganska dålig på att uppehålla det trots att jag flertalet gånger bett honom om mer närhet. Han är inte den där kramiga typen som jag önskar att han var, den som någon gång i bland överraskade mig med något eller bara omfamnade mig. Jag har tagit upp det en miljon gånger, det behöver inte vara något märkvärdigt, ett litet kort med "jag älskar dig" hade gjort sådan jäkla stor skillnad. Ibland bättrar han sig ett tag men det är snabbt tillbaka som vanligt igen. 

    Jag älskar min man något innerligt. Jag skulle inte lämna honom eller vårt barn för någonting i världen men samtidigt klarar jag inte av att leva ett helt liv utan alla de där känslorna som gör att man känner sig levande. 

    Jag inledde en affär med en man som jag träffade på en dejtingsite. Han är också gift. Vår relation är strikt sexuell och det är inga känslor inblandade även om en affär ändå blir känslosam. Min älskare ger mig den uppmärksamhet jag behöver för att orka leva helt enkelt. Spänning, närhet och så romantik. 

    Jag vet att det jag inte gör är schysst mot min man men samtidigt måste jag någonstans sätta mitt egna behov främst. Min man sätter ju sitt behov främst så varför skulle inte jag göra det?

    Jag vill inte på något sätt säga att det jag eller din fru gör är okej. För det är det inte. Däremot vill jag få dig att rannsaka dig själv för ingen part är oskyldig i detta även om det din fru gör är ett enormt svek.

    Visar du henne uppskattning? Får du henne att känna sig sexig? Älskad? Speciell? 


    Så har pratar nästan alla som är otrogen mot sin partner och det är lika tragiskt att läsa varenda gång!

    Du inleder såklart med att du VET att det du gör är förkastligt och fel och att du älskar honom. Det vet du såklart!

    Sedan följer en hel harang av floskel där du ursäktar dig själv. "Det är bara sexuellt" "Min man ger mig inte uppmärksamhet" osv osv. Det är så jäkla pinsamt!

    På vilket sätt tror du att din man ser det som mindre svekfullt mot honom bara för att det enbart gäller sex?
    Varför talar du inte om för din man att du vill/tänker/har sex med andra män och låter honom göra sitt eget val om han fortfarande vill ha dig i ditt liv?

    Hur kan du anse att du har rätten att vara med andra människor sexuellt men inte han? Här brukar svaren bli " han får också vara med andra om han vill" och "Jag ljuger ju inte mot honom för han har inte frågat"!

    Nä kanske det. Men din man kanske tror på att du endast vill ha honom. Det är väl för fan en självklarhet? Din man kanske inte vill vara med andra kvinnor heller eftersom det är endast dig han älskar och att du är det enda som betyder något.

    Du är endast en stor hycklare och du har helt rätt i det du säger. Det är inte OK! - Det är det inte! Och förresten är det bara den som är otrogen själv som kan komma med ett sådant förnedrande råd du gav till en människa som blir sviken som att säga "visar du henne uppskattning"?

    Fy fan vad fult sagt. Han blir inte bara bedragen utan du vill få honom att känna skuld för det också. Lite som att han får skylla sig själv.

    Till TS! Lyssna för allt i världen inte på denna (Sofia). Hon har ingen aning om vad du går genom! Jag har varit i ditt läge och genomgått ett svek från min fru som påminner om din smärta. Jag vet hur du känner dig. Känslan att man visste inom sig men inte förstår att man inte gjorde nåt. Man lät hjärtat styra över hjärnan. Man ville tro och övertyga sig själv fast man nånstans visste ändå. Det är plågsamt!

    Vad du ska komma ihåg här är att din fru är en lögnare. Hon har tagit dig för given och hon har gjort det av ren egoism. Det finns ingenting som hon gjort som hon inte gjort av fri vilja. Det var ingen som tvingade henne. Hur mycket du än vill tro och leta efter anledningar och förklaringar så kommer det fortfarande att vara så.

    Det gör väldigt ont!
    Jag tänker inte säga åt dig att lämna för jag vet hur svårt det är men du måste i det här läget nu börja tänka helt och hållet annorlunda! Du måste nämligen börja tänka på dig själv först och främst! Det är inte så lätt men från och men nu är det exakt det du måste göra. Låt inte henne trycka ned dig längre.

    Lycka till!
  • Anonym (Well)

    Ts, jag vet egentligen inte vad du vill uppnå eller få för svar.
    Du har ju redan fått över 300 svar i ett annat forum. Jag tror inte du kommer att få annorlunda svar i detta forumet. Efter allt du gått igenom under alla år, utan att göra något åt situationen skulle man nästan kunna tro att du har en masochistisk läggning.
    Förlåt mig om det låter som om jag är otrevlig/ärlig, men enligt mitt sätt att se på saken är det så självdestruktivt, att fortsätta ett sådant förhållande. Du kommer förr eller senare att gå under om du inte slutar att älta och kommer bort ifrån denna kvinnan.
    Mitt råd. Hoppa av, gå vidare 

  • Anonym (tragiskt)

    Finns mycket att säga men jag tror inget kommer gå in för du är helt enkelt inte mottaglig för input och är inte tillräckligt psykiskt stabil för att förstå din egen del i det hela.... det enda råd jag kan ge dig är sök hjälp, gå i terapi, gör dig själv hel. Du verkar ha fastnat i någon slags självdestruktiv spiral.

  • Ensombryrsig
    Anonym (Well) skrev 2017-12-18 16:35:31 följande:

    Ts, jag vet egentligen inte vad du vill uppnå eller få för svar.
    Du har ju redan fått över 300 svar i ett annat forum. Jag tror inte du kommer att få annorlunda svar i detta forumet. Efter allt du gått igenom under alla år, utan att göra något åt situationen skulle man nästan kunna tro att du har en masochistisk läggning.
    Förlåt mig om det låter som om jag är otrevlig/ärlig, men enligt mitt sätt att se på saken är det så självdestruktivt, att fortsätta ett sådant förhållande. Du kommer förr eller senare att gå under om du inte slutar att älta och kommer bort ifrån denna kvinnan.
    Mitt råd. Hoppa av, gå vidare 


    Hej Well!
    Du är inte otrevlig bara för att du är ärlig och säger vad du tänker när du läser mina inlägg. Det vet du att jag inte tycker, om du har läst mina inlägg på det andra forumet.
    Men vad jag kan känna, är att det är onödigt att du lägger värdering i vad jag är ute efter för svar. Vad spelar det för roll? Låt folk som vill svara, göra det. Låt de som inte vill, låta bli. Hur jag tar till mig svaren eller vad de gör för mig, kan väl få vara min sak? Uppenbarligen behöver jag älta detta till förbannelse.
    Och som jag säger, i både detta forumet och i det andra, så är jag inte ute efter att NI som läser, ska lösa problemen åt mig och säga vad jag ska göra.
    Jag vill ha era tankar kring det. ALLAS olika tankar.
    Och gärna då också från någon/några som har bedragit.

    Jag vill inte att du tar mitt svar som ett tecken på att jag inte uppskattar ditt råd.
    För jag uppskattar det. Verkligen.
    Men jag måste få fortsätta fördjupa mig i min situation. Ok?
  • Ensombryrsig
    Anonym (Well) skrev 2017-12-18 16:35:31 följande:

    Ts, jag vet egentligen inte vad du vill uppnå eller få för svar.
    Du har ju redan fått över 300 svar i ett annat forum. Jag tror inte du kommer att få annorlunda svar i detta forumet. Efter allt du gått igenom under alla år, utan att göra något åt situationen skulle man nästan kunna tro att du har en masochistisk läggning.
    Förlåt mig om det låter som om jag är otrevlig/ärlig, men enligt mitt sätt att se på saken är det så självdestruktivt, att fortsätta ett sådant förhållande. Du kommer förr eller senare att gå under om du inte slutar att älta och kommer bort ifrån denna kvinnan.
    Mitt råd. Hoppa av, gå vidare 


    Hej Well!
    Du är inte otrevlig bara för att du är ärlig och säger vad du tänker när du läser mina inlägg. Det vet du att jag inte tycker, om du har läst mina inlägg på det andra forumet.
    Men vad jag kan känna, är att det är onödigt att du lägger värdering i vad jag är ute efter för svar. Vad spelar det för roll? Låt folk som vill svara, göra det. Låt de som inte vill, låta bli. Hur jag tar till mig svaren eller vad de gör för mig, kan väl få vara min sak? Uppenbarligen behöver jag älta detta till förbannelse.
    Och som jag säger, i både detta forumet och i det andra, så är jag inte ute efter att NI som läser, ska lösa problemen åt mig och säga vad jag ska göra.
    Jag vill ha era tankar kring det. ALLAS olika tankar.
    Och gärna då också från någon/några som har bedragit.

    Jag vill inte att du tar mitt svar som ett tecken på att jag inte uppskattar ditt råd.
    För jag uppskattar det. Verkligen.
    Men jag måste få fortsätta fördjupa mig i min situation. Ok?
  • Ensombryrsig
    Anonym (tragiskt) skrev 2017-12-18 16:42:54 följande:

    Finns mycket att säga men jag tror inget kommer gå in för du är helt enkelt inte mottaglig för input och är inte tillräckligt psykiskt stabil för att förstå din egen del i det hela.... det enda råd jag kan ge dig är sök hjälp, gå i terapi, gör dig själv hel. Du verkar ha fastnat i någon slags självdestruktiv spiral.


    #6 Det kan jag nog också skriva under på att jag är. 
    Men det betyder inte att jag inte vill höra andras tankar för det.
    Jag försöker ju komma dit, där jag förstår och kommer till insikt.
    Jag går i terapi, även om jag inte riktigt kan påstå att det hjälper. Inte ännu i alla fall. Men det och svaren jag får av er, hjälper mig. Tro det eller ej.

    Du skriver till exempel att du inte tror att jag är "psykiskt stabil nog för att förstå min egen del i det hela." Det var för mig ett annat sätt att se på det.
    Vad menar du? Orkar du förklara?

  • Anonym (tragiskt)
    Ensombryrsig skrev 2017-12-18 16:54:09 följande:
    #6 Det kan jag nog också skriva under på att jag är. 
    Men det betyder inte att jag inte vill höra andras tankar för det.
    Jag försöker ju komma dit, där jag förstår och kommer till insikt.
    Jag går i terapi, även om jag inte riktigt kan påstå att det hjälper. Inte ännu i alla fall. Men det och svaren jag får av er, hjälper mig. Tro det eller ej.

    Du skriver till exempel att du inte tror att jag är "psykiskt stabil nog för att förstå min egen del i det hela." Det var för mig ett annat sätt att se på det.
    Vad menar du? Orkar du förklara?
    Fast du kommer ju inte komma dit utan terapi, du har fastnat i din process, du är inte mottaglig för det, du har fastnat i ältardelen av din process och har inte kommit vidare till den del där man faktiskt kommer till insikt. När man ältar så är man inte mottaglig för input, insikt får man när man ältat klart.

    www.1177.se/Uppsala-lan/Tema/Psykisk-halsa/Diagnoser-och-besvar/Kriser-och-svarigheter/Att-hamna-i-kris1/

    Du verkar ha fastnat i reaktionsfasen... 

    Pyskisk stabil nog:
    Ingen är psykiskt stabil när man hamnar i kris, det är liksom därför det kallas för kris, det betyder inte att du är galen, det betyder att du fått dig en rejäl smäll, gått ner för räkning och håller sakta sakta på att försöka kravla dig upp. Det tar en stund och man går igenom ett antal faser, ibland går det som smort ibland kan man fastna i någon av dem och då behöver man lite hjälp för att komma vidare. Men det kommer du inte få här, det kan du lämpligen få av någon som jobbar med sånt.

    Din egen del:
    Genom att inte inse att du fastnat i din proccess
    Genom att låta dig behandlas som skit
    Genom att inte kunna stå upp för dig själv

Svar på tråden Frun otrogen - igen...