• Äldre 21 Dec 17:38
    3145 visningar
    7 svar
    7
    3145

    Körkortet teoriprovet

    Någon som kan lugna mig lite ang teoriprovet för b körkort? Hur är frågorna byggda? Är det frågor med bilder eller bara text? Jag är fruktansvärt nervös och jobbar i dagsläget med något som kallas Elevcentralen (datatester och Elevcentralen premium) om ni vet vad det är... Kan någon hjälpa en nervös tjej med lågt självförtroende?

    Är de uppbyggda såhär?

    Tx. Vad är sant beträffande bilens batteri?

    De fungerar bara i kyla

    De innehåller frätande syra

    De fungerar bara i plusgrader

  • Svar på tråden Körkortet teoriprovet
  • Anonym (trafi­klärar­e)
    Äldre 21 Dec 17:45
    #1

    Hej,

    Ungefär så är dom uppbyggda, dock upplever många elever att de på Trafikverket är svårare. Du kan ha 5 alternativ t om. Men har du gjort alla faser inklusive sluttester och fått godkänt så bör du ha god chans. Lyssna på frågorna med hörlurarna om du vill. Och tänk inte för länge på varje fråga :)

    Hälsningar en trafiklärare!

  • Anonym (trafi­klärar­e)
    Äldre 21 Dec 17:47
    #2

    Glömde säga det är blandat med bilder, vissa har bara text. Ser ungefär ut som på elevcentralen.

    Lycka till!

  • Äldre 21 Dec 18:44
    #3
    Anonym (trafiklärare) skrev 2017-12-21 17:47:05 följande:

    Glömde säga det är blandat med bilder, vissa har bara text. Ser ungefär ut som på elevcentralen.

    Lycka till!


    Tack för svar! Vad är ditt bästa tips för att hålla motivationen uppe? Har pluggat som en dåre (ca 4-6 timmar per dag) men fick bara 46 på datatester att fas a idag... känns som att man lika gärna kan hoppa över allt! Varför fastnar det inte!
  • Anonym (963)
    Äldre 21 Dec 19:08
    #4

    Utgå från att varje fråga är en kuggfråga. Dom försöker lura dig med ordval tex.

  • Äldre 21 Dec 19:30
    #5

    Varje gång du gör en fråga, sätt dig in i situationen så det blir "på riktigt. Funkade för mig. Fick 2 fel på provet


    Bunnies, it must be bunnies!
  • Anonym (trafi­klärar­e)
    Äldre 21 Dec 20:06
    #6

    [quote=78295095][quote-nick]Mom2be262 skrev 2017-12-21 18:44:57 följande:[/quote-nick]Tack för svar! Vad är ditt bästa tips för att hålla motivationen uppe? Har pluggat som en dåre (ca 4-6 timmar per dag) men fick bara 46 på datatester att fas a idag... känns som att man lika gärna kan hoppa över allt! Varför fastnar det inte![/quote

    Det stämmer inte att de försöker luras, provet är till för att se om du har de rätta kunskaperna.

    Mina elever gör i snitt 3-4 tester på varje fas. Att sitta som en dåre får du bara korvstoppning av:) därav fastnar det sämre. Nåt eller två test per dag utspritt över längre tid är bra. Du behöver även ha någon lärare som förklarar varför ett visst svar är rätt. Och övningskör du samtidigt fattar du helheten bättre.

  • Anonym (963)
    Äldre 21 Dec 20:15
    #7
    Anonym (trafiklärare) skrev 2017-12-21 20:06:58 följande:

    [quote=78295095][quote-nick]Mom2be262 skrev 2017-12-21 18:44:57 följande:[/quote-nick]Tack för svar! Vad är ditt bästa tips för att hålla motivationen uppe? Har pluggat som en dåre (ca 4-6 timmar per dag) men fick bara 46 på datatester att fas a idag... känns som att man lika gärna kan hoppa över allt! Varför fastnar det inte![/quote

    Det stämmer inte att de försöker luras, provet är till för att se om du har de rätta kunskaperna.

    Mina elever gör i snitt 3-4 tester på varje fas. Att sitta som en dåre får du bara korvstoppning av:) därav fastnar det sämre. Nåt eller två test per dag utspritt över längre tid är bra. Du behöver även ha någon lärare som förklarar varför ett visst svar är rätt. Och övningskör du samtidigt fattar du helheten bättre.


    Om dom byter ut ett enda ord i en fråga kan den få ett helt annat svar än det som annars vore uppenbart. (= kuggfråga = försöka lura provtagaren)

    Tex
    "Hur bör/får/ska du köra i denna situation."
Svar på tråden Körkortet teoriprovet