• elin2017

    Amningsproblem i 3 månader

    Jag har sedan jag födde haft problem med amningen. Har plana bröstvårtor och fick sår direkt på BB (Har använt amningsnapp sedan start). Har haft bröstinfektion 3 gånger på vänster bröst pga såret och varit inlagd på sjukhus i samband med det. Sista gången började jag pumpa på det bröstet för att såret skulle läka vilket det nu gjort. Det var ca 3 veckor sen och jag har försökt amma på bröstet igen men det gör så fruktansvärt ont i bröstvårtan att jag bara gråter, med amningsnapp. Utan amningsnapp får han inte tag. Det ?friska? bröstet funkar utan problem. Någon som vet vad smärtan beror på? Tips?

    PS min son är snart 3 månader.

  • Svar på tråden Amningsproblem i 3 månader
  • Jemp

    Har du varit i kontakt med amningsjouren? Oftast beror väl smärta på att de har fel teknik/tag.

  • elin2017

    Ja det har jag... De säger att eftersom han går upp i vikt och den andra bröstvårtan är bra så har han rätt tag.

  • LakritsMatte

    Jag hade samma problem som du fast båda mina bröstvårtor är platta. Jag gav upp efter två månader för jag grät varje gång jag skulle amma. Bästa beslutet jag fattat. Nästa barn ska jag inte amma alls - känns helt rätt för mig.

Svar på tråden Amningsproblem i 3 månader