• Greenpants

    Lägenhet i Göteborg!?

    Flyttade isär med min sambo för 2 månader sedan och har sen dess bott hos min pappa. Har ingen emot honom, men hatar att bo hemma. Jag äter inte samma kost som honom och hans frys och kyl är helt fullsmockad av skit så jag får knappt plats med mina saker. Det är bara 1 anledning till att jag VERKLIGEN vill flytta.

    MEN, hur i hela friden får man en lägenhet i Göteborg!?

    Jag har planerat att träffa privata hyresvärdar, plus min pappa står i kö via sitt jobb till ett par lägenheter men det är kö och kan ta upp till 1 år och vill inte bo hemma så länge. Jag har önskemål vart jag vill bo och vill helst av allt ha ett första hands kontrakt. 

    1. Jag har hund
    2. Har inte bra ekonomi - jag pluggar 
    3. Har dock fast jobb! (fast jobbar 35 %)
    4. Min pappa kan stå i god för mig om inte räkningar blir betalda så hyran är inget problem egentligen
    5. Jag är en lugn person

    Snälla ge mig era bästa tips!!! 

  • Svar på tråden Lägenhet i Göteborg!?
  • Anonym (Svårt)

    Du kan inte få allt, du skriver att du har önskemål om var du vill bo, att du inte har mycket pengar, vill ha 1:a handskontrakt och inom ett år.

    Med de önskemålen ser det inte ljust ut. Vi fick 1:a handskontrakt på en nybyggd 3:a vid Eketrägatan, men hyran ligger på över 11000 kr/mån och vår ekonomi är lockande för en privat hyresvärd.

    Jag tror du får räkna med 2:a hand om du vill få lägenhet snabbt och inte i det område du helst vill.

    Om du orkar bo hos din pappa lite längre så kommer du att ha större chans till något bättre.

  • viseversa

    Kanske får sänka kraven och ta det du får. Vet inte hur det är i Göteborg men i Sthlm är det i stort sett OMÖJLIGT att få 1a hands kontrakt och att dessutom tro man kan kunna välja var man vill bo är skrattretande. Antar att det är liknande i Göteborg?! Bara att sänka kraven och vara glad om du får något boende alls.

Svar på tråden Lägenhet i Göteborg!?