• Anzil

    När man blir ny vän på Facebook - Kollar ni också en hel del på foton och kanske annat på eran nya Facebookvän?

    Det känns som om det är en ''stalkning'' beteende när jag gör detta.


     


    När jag blir ny vän med någon på Facebook, så kollar jag runt den personens Facebook. Jag finner det lite smått kul vad den har gjort på sista tiden och hur den eventuellt såg ut för fem år sedan eller så. Jag tycker det är lite intressant.


    Jag lägger inga kommentarer eller klickar på ''Gilla'' knappen för gamla bilder/inlägg.

    När jag ''snokar'' runt på personens Facebook, så får jag bara känslan av att jag är en stalker. Är detta något som en hel del gör, eller är jag bara en av de få?

    Jag vet att jag inte kan vara ensam, men frågan är hur normalt/okej detta egentligen är. Är det kanske en ''stalkning''' varning, eller något?

  • Svar på tråden När man blir ny vän på Facebook - Kollar ni också en hel del på foton och kanske annat på eran nya Facebookvän?
  • Anzil
    KaptenOhoy skrev 2017-12-23 20:05:15 följande:

    Äh, klart man kan kolla runt. Vill man inte att folk hittar på ens bilder så får man ju ta bort dem. :)


    Kan och kan, visst. Men hur många gör det egentligen?


     


    Vad är det som är majoriteten, att man skippar kolla genom foton eller att man faktiskt kollar genom foton?

  • Jennie med ie

    Jag utgår från att de flesta som är hyfsat aktiva på Facebook kollar på äldre foton och statusuppdateringar när de blir vän med någon.

  • sextiotalist

    Jag kollar foton och händelser, ofta är det gamla vänner och det är kul att se hur de har förändrats

Svar på tråden När man blir ny vän på Facebook - Kollar ni också en hel del på foton och kanske annat på eran nya Facebookvän?