• Äldre 25 Dec 18:46
    9610 visningar
    7 svar
    7
    9610

    Hur gör ni med all lego??!

    Båda barnen börja få en hel del lego.Nuförtiden är det mycket som ska byggas och som inte gå att plocka ner så lätt, förr var det mer fantasi nu är det mer uppbyggnad av det hela, hur han ni de förvarat? uppställt eller läggs det ner igen?.

  • Svar på tråden Hur gör ni med all lego??!
  • Äldre 25 Dec 18:56
    #1

    Oftast plockar hon ner det, men ska det sparas så bygger hon på en bricka som sedan får förvaras uppe på hennes garderob så är det inte i vägen och är lätt att flytta på.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Äldre 25 Dec 19:24
    #2

    Även typ friendslego, ?

  • Äldre 25 Dec 20:11
    #3
    Lilly80 skrev 2017-12-25 19:24:08 följande:
    Även typ friendslego, ?
    Ja, det brukar få stå uppe några dagar n är hon håller på med någon lek.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Äldre 26 Dec 15:06
    #4

    Det står framme ett tag och sedan plockas det isär. Allt från en dag till en månad får det stå framme. Bitarna läggs i stora allmänna legolådan för att sedan användas till "fantasibyggen".

  • Äldre 27 Dec 12:44
    #5

    När vi var små så fick vi ett litet bord att ha vårat lego på. Vi täckte den med vägplattor och byggde upp flera hus så vi hade en liten stad som vi lekte med varje dag. Hade det så i säkert ett par år.

  • Äldre 27 Dec 15:07
    #6

    Mina barn har enorma mängder lego. Mest lego friends, eftersom det är vad de tycker är fint. De bygger enligt ritningen när de får lådan, men uppskattar egentligen ännu mer att bygga hus efter eget huvud av bitarna. Sedan leker de rollekar med lego friends-gubbarna i staden som de byggt.

    Jag har köpt tre stora grå plattor, en var, och ett par mindre. De aktuella byggena som får plats här får stå i en IKEA-möbel (Kallax) med fyra utrymmen. Möbeln står i ett av sovrummen.

    Allt annat ligger sorterat i femtielva små lådor, så att det skall vara enkelt att bygga. Drygt att återställa ordningen, förstås :)

  • Äldre 27 Dec 17:49
    #7
    Zadre skrev 2017-12-27 12:44:40 följande:

    När vi var små så fick vi ett litet bord att ha vårat lego på. Vi täckte den med vägplattor och byggde upp flera hus så vi hade en liten stad som vi lekte med varje dag. Hade det så i säkert ett par år.


    Tyvärr har mina barn nästan enbart lego som man bara bygger ihop, alltså ingen fantasilego som en annan hade när man var liten.
Svar på tråden Hur gör ni med all lego??!