• Viola

    Svårt att glömma dejt

    Jag har svårt att glömma en kille som jag dejtade för några månader sen. Vi passade egentligen bra ihop och umgicks intensivt i ett par månader. Jag kände mig väldigt förälskad i honom. På slutet uppfattade jag honom som oengagerad, det kändes som att han drog sig undan. Det kom fram att han bara hade varit singel två i veckor innan vi träffades, jag i tre år. Han pratade ganska mycket om sin extjej och hennes problem. Jag blev osäker på om han var redo för en relation och gjorde slut. Han verkade ganska likgiltig inför det. Vi pratade aldrig ut ordentligt om anledningen, jag sa bara att jag kände mig dum som trott att han menade allvar. Jag rädd för att bli lämnad eller bli tagen för given.

    Nyligen kontaktade jag honom igen och frågade hur det var med honom, sa att vi borde ha pratat mer när det tog slut. Han bad om förlåtelse för att han fått mig att tvivla, jag för att jag betett mig konstigt. Han verkade uppgiven och nedstämd. Jag skrev att han kunde höra av sig om han ville prata. Han har inte hört av sig. Jag förstår om han känner sig osäker på mig. Bör jag släppa taget och försöka glömma?

  • Svar på tråden Svårt att glömma dejt
  • Fishnet

    Släpp (följ din intuition den vet bäst) Du har redan visat vilken fråga du ställer alltså visar det vilket svar du söker och du vill höra att du ska släppa honom så här är motivationen varför:

    Han söker bara dig för att han behöver någon tröst i sitt förvirrade tillstånd, du och flera andra tjejer och du är bara intressant när han vinner ditt intresse, när han väl har det, då kan han ignorera dig igen och hoppas att du väntar på honom.

    Men det gör du inte för du har ett liv :)

    Har jag rätt kommer han kontakta dig när du släppt honom. Den gången svarar du inte och blockar honom.

    För du har ett liv.

  • äldreochklokare

    Du kan inte göra mer nu. Han vet att du finns och du har öppnat en dörr men det är han själv som i så fall ska ta klivet in genom den. 

  • Viola

    Jag behövde höra det där, tror det är precis så det ligger till. Förutsättningarna var inte de bästa. Ibland tänker jag att han kanske bara behövde mera ensamtid efter sitt tidigare förhållande, men min intuition säger att jag ska släppa och gå vidare. Tack för fina och kloka svar :)

  • Viola

    Lite uppdatering. Vi hörs sporadiskt. För några dagar sen skrev han att han alltid kommer att tycka om mig och gärna tar en promenad för att prata ?på riktigt?. Han skrev också att han känner sig trasig och är rädd för att såra. Han har inte träffat någon ny. Jag är också rädd. Ska gå i terapi för att bearbeta två tidigare relationer som var destruktiva.

    Känns ändå bra och läkande om vi kan ses som vänner och prata. Blir det som vänner är det okej. Känns som att respekten finns kvar från båda håll och det är viktigast.

    Något som jag skäms för är sättet jag gjorde slut på. Jag åkte ifrån honom sent på kvällen och sa att det kändes helt fel. Efter nån vecka skrev jag att jag inte ville att han skulle höra av sig mer. Det måste ha varit tufft för honom. Förstår om han inte vågar lita på mig igen efter en sån dissning. Risken finns att han uppfattar mig som nyckfull och lynnig. Har efteråt förstått att min flykt var ett försvar pga tidigare erfarenheter. Nu ska jag ligga lågt och släppa det ett tag och se vad som händer.

Svar på tråden Svårt att glömma dejt