• Anonym (Madame Grus)

    Hon glömde att jag har två FB-sidor och tog bara bort en...

    Som sagt.
    Hon är egentligen ingen nära vän utan snarare en person jag träffat då vi har en gemensam närmare tidigare i livet.
    Vi hade mycket, mycket kontakt i början. Vi var så nära varandra så länge vi höll oss inom "vårt område".

    Nu närmar vi oss valåret och hon är politiskt aktiv, jag är också politiskt aktiv men våra respektive partier står ljusår ifrån varandra.

    Så igår upptäckte jag att hon helt plötsligt var borta från min vänlista. Tycket det var märkligt, den enda orsak jag kan se är den politiska frågan och visst är det så... det fick jag se när jag skulle kolla om hon raderat även min andra sida på FB. Att jag har två sidor har en anledning, alla känner inte till den mest privata.

    Hur som helst, jag gick in på hennes profil och fick läsa att "nu har jag rensat bort alla energitjuvar och politiska idioter". Jaha, slarvigt gjort att missa min andra sida du!

    Så nu sitter jag iaf här och funderar på att skriva ihop något vasst och tacka för att hon fick gråta ut hos mig när hon hade det svårt.
    Tycker ni att jag är löjlig? Borde jag bara ta bort henne? Eller skriva något snällt och fråga om vi inte bara kan bortse från det politiska? Eller kanske bara tiga och snoka vidare?
    Jag är faktiskt jävligt irriterad!!!

  • Svar på tråden Hon glömde att jag har två FB-sidor och tog bara bort en...
  • Carambolan

    Sov på saken istället för att skriva i affekt. Imorgon kan du fundera på om du helst vill fortsätta vara vän, och i så fall ta kontakt, eller om du bara ska ta bort henne.

  • Anonym (Madame Grus)
    Carambolan skrev 2017-12-26 12:25:50 följande:

    Sov på saken istället för att skriva i affekt. Imorgon kan du fundera på om du helst vill fortsätta vara vän, och i så fall ta kontakt, eller om du bara ska ta bort henne.


    Jag har ju redan gjort det... upptäckte detta igår och satte igång att skriva. Men tänkte som du säger, att jag skulle sova på saken.

    Det hjälpte inte mycket... jag är jävligt irriterad på människan som jag dög som tröstare till när hon mådde dåligt. Vi diskuterade inte politik alls men uppenbarligen räcker min tysta åsikt för att radera mig.
    Fortsätta vänskapen är inget alternativ, inte när hon bara klickade bort mig och sedan kategoriserade mig som "energitjuv/politisk idiot". Behåller jag henne på listan så är det enbart i snokarsyfte.

  • Carambolan

    I så fall tycker jag att du ska ta bort henne. Låter som en klockren energitjuv i ditt liv just nu

  • Anonym (Madame Grus)
    Carambolan skrev 2017-12-26 12:41:08 följande:

    I så fall tycker jag att du ska ta bort henne. Låter som en klockren energitjuv i ditt liv just nu


    Tack för ditt råd, jag ska ta mig en funderare till innan jag gör något.
    Tar jag bort henne så ska hon få veta varför och få en chans att svara först.
    Vänskapen är däremot att betrakta som slut oavsett eventuella förklaringar.
  • Mandel

    Det mest intressanta med sådana här människor som skriver sådant på facebook eller andra sidor är att det oftast är de själva som är de största energitjuvarna och mest intoleranta mot andra och oliktänkande.

    Slösa inte energi på människan utan tänk på att du är en bättre människa än henne och inte behöver sänka dig till sandlådenivå.

    Lycka till!


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Hehe)

    Jag tycker du ska skriva typ såhär i kommentarerna på det berörda inlägget:

    "Oj vad tråkigt att du upplever mig vara en idiot! Vi har tyvärr aldrig haft möjligheten att diskutera politik, Men jag förstår nu att det räcker med att helt enkelt tycka annorlunda för att bli klassad som en energitjuv. Beklagligt nog tog du bara bort min ena facebook-profil och inte denna i din stora utrensning, så tar jag mig friheten att plocka bort mig själv från denna profil med.

    Gott nytt år och lycka till med ditt politiska intresse!"

    Det borde ge henne en knäpp på näsan samtidigt som du är trevligt neutral ;)

  • Anonym (Madame Grus)
    Mandel skrev 2017-12-26 13:07:33 följande:

    Det mest intressanta med sådana här människor som skriver sådant på facebook eller andra sidor är att det oftast är de själva som är de största energitjuvarna och mest intoleranta mot andra och oliktänkande.

    Slösa inte energi på människan utan tänk på att du är en bättre människa än henne och inte behöver sänka dig till sandlådenivå.

    Lycka till!


    Precis, varför ens skriva att man har rensat i vänlistan?
    Anonym (Hehe) skrev 2017-12-26 13:23:03 följande:

    Jag tycker du ska skriva typ såhär i kommentarerna på det berörda inlägget:

    "Oj vad tråkigt att du upplever mig vara en idiot! Vi har tyvärr aldrig haft möjligheten att diskutera politik, Men jag förstår nu att det räcker med att helt enkelt tycka annorlunda för att bli klassad som en energitjuv. Beklagligt nog tog du bara bort min ena facebook-profil och inte denna i din stora utrensning, så tar jag mig friheten att plocka bort mig själv från denna profil med.

    Gott nytt år och lycka till med ditt politiska intresse!"

    Det borde ge henne en knäpp på näsan samtidigt som du är trevligt neutral ;)


    Haha, bra rutet!
    Jag kommer skriva i stort sett så, plus att tacka för att jag fick trösta henne när hon hade det svårt.
    Ska krydda avslutet med lite trevlig politik också, givetvis från mitt parti.

    Förbannade markatta alltså!

  • Anonym (njae)
    Anonym (Madame Grus) skrev 2017-12-26 12:19:48 följande:

    Som sagt.
    Hon är egentligen ingen nära vän utan snarare en person jag träffat då vi har en gemensam närmare tidigare i livet.
    Vi hade mycket, mycket kontakt i början. Vi var så nära varandra så länge vi höll oss inom "vårt område".

    Nu närmar vi oss valåret och hon är politiskt aktiv, jag är också politiskt aktiv men våra respektive partier står ljusår ifrån varandra.

    Så igår upptäckte jag att hon helt plötsligt var borta från min vänlista. Tycket det var märkligt, den enda orsak jag kan se är den politiska frågan och visst är det så... det fick jag se när jag skulle kolla om hon raderat även min andra sida på FB. Att jag har två sidor har en anledning, alla känner inte till den mest privata.

    Hur som helst, jag gick in på hennes profil och fick läsa att "nu har jag rensat bort alla energitjuvar och politiska idioter". Jaha, slarvigt gjort att missa min andra sida du!

    Så nu sitter jag iaf här och funderar på att skriva ihop något vasst och tacka för att hon fick gråta ut hos mig när hon hade det svårt.
    Tycker ni att jag är löjlig? Borde jag bara ta bort henne? Eller skriva något snällt och fråga om vi inte bara kan bortse från det politiska? Eller kanske bara tiga och snoka vidare?
    Jag är faktiskt jävligt irriterad!!!


    Hon har rätt att göra vad hon vill och välja vilka hon vill ha på sin Facebook. Att du har två profiler och hon inte tänkt på det har inte med saken att göra. Skyll dig själv, säger jag. 
    Ja jag tycker att du är löjlig! Du kommer dessutom göra dig ännu mer löjlig om du skriver något till henne. Det enda du kanske kan klara är att du skriver något snällt MEN gör det bara om du verkligen vill fortsätta vara vän med henne. Om du skriver bara för att "vinna" på något konstigt sätt - avstå. 
    Och vad är det du ska snoka vidare om?

    Du känner dig stött, men det får du faktiskt hantera själv. Hon har ingen skyldighet att behålla facebookvänner om hon inte vill.
  • Anonym (njae)
    Anonym (Madame Grus) skrev 2017-12-26 13:41:02 följande:
    Precis, varför ens skriva att man har rensat i vänlistan?
    Anonym (Hehe) skrev 2017-12-26 13:23:03 följande:

    Jag tycker du ska skriva typ såhär i kommentarerna på det berörda inlägget:

    "Oj vad tråkigt att du upplever mig vara en idiot! Vi har tyvärr aldrig haft möjligheten att diskutera politik, Men jag förstår nu att det räcker med att helt enkelt tycka annorlunda för att bli klassad som en energitjuv. Beklagligt nog tog du bara bort min ena facebook-profil och inte denna i din stora utrensning, så tar jag mig friheten att plocka bort mig själv från denna profil med.

    Gott nytt år och lycka till med ditt politiska intresse!"

    Det borde ge henne en knäpp på näsan samtidigt som du är trevligt neutral ;)


    Haha, bra rutet!
    Jag kommer skriva i stort sett så, plus att tacka för att jag fick trösta henne när hon hade det svårt.
    Ska krydda avslutet med lite trevlig politik också, givetvis från mitt parti.

    Förbannade markatta alltså!

    Om du skriver som det förslaget ovan så kommer du bara bekräfta för henne att hon gjorde rätt som tog bort dig. 
Svar på tråden Hon glömde att jag har två FB-sidor och tog bara bort en...